Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Bağışıklık Kuvvetlendirici Besinlere Öneriler

Bağışıklık Kuvvetlendirici Besinlere Öneriler

Diyetisyen Aslıhan Elmas’tan bağışıklığı güçlendiren selenyum, C vitamini, çinko, omega 3, probiyotik, D vitaminlerinden ve minerallerinden zengin beslenme önerileri ile bağışıklığınızı kuvvetlendirirken spor yaparak da kendinize iyi bakın!

1-Selenyumdan Zengin Besinler Tüketin.

Selenyum, Bağışıklık sistemini güçlendiren bir mineraldir.
Deniz ürünleri, ton balığı, mantar, susam, tam tahıllar, sarımsak, soğan, yumurta ve tavuk eti selenyumun en iyi kaynaklarıdır.

2-C Vitaminden Zengin Beslenmeye Özen Gösterin.

Sigara içen bireylerin günlük C vitamini gereksinimi içmeyenlere göre 2 kat fazladır. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirirken aynı zamanda da iyi bir enfeksiyon savardır. Kuşburnu, domates, soğan, yeşilbiber, kırmızı biber maydanoz, tere, roka, brokoli, karnabahar, ıspanak, portakal, limon, mandalina, kivi gibi besinler güçlü C vitamini kaynaklarıdır.

[widget-87]

3-Çinkodan Zengin Besinler Tüketin!

Çinko bağışıklık sisteminin temel mekanizmasında önemli bir role sahiptir. İmmün sistemini de güçlendirerek hastalıktan korunmamızda bize güçlü bir destek sağlar.
Hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller, deniz ürünleri, rüşeym, susam, fındık, badem, ceviz, fıstık gibi besinlere yer vermelisiniz.

4-Proteinden Zengin Besinler Tüketin!

Enfeksiyon geçirilen dönemlerde, protein kaynaklarının yeterli tüketilmesi, vücutta oluşan yıkımı yapıma çevirmesi için oldukça önemlidir. Proteinin en iyi kaynakları yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, hindi eti, peynir’dir.

5-Omega 3 Kaynağı

Omega 3’ün bağışıklığı destekleyici ve güçlendirici özelliği vardır.
Haftada 2 kez balık tüketilmelidir.

6-D Vitamini Eksikliğine Dikkat Edin.

D vitamini eksikliği,  bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olurken hastalıklara davetiye çıkarıyor.

7-Probiyotikler ve Prebiyotikler

Değişen beslenme alışkanlıkları sonucu bozulan bağırsak mikrobiyotasını düzenleyip geliştiren probiyotikler, en iyi bağışıklık güçlendiricileri arasında. Sağlıklı bir flora ve güçlü bir bağırsak için probiyotikten zengin beslenme ihmal edilmemelidir. Probiyotik kaynaklar arasında; ev yapımı turşu, yoğurt, kefir, sirke gibi besinler bulunur.

8-Su Tüketimi

Vücuttaki toksin atımını hızlandırmak için su tüketimi çok önemli.

9-Şeker Tüketimini Azaltın.

Son yıllarda yapılan çalışmalar, fazla şeker tüketiminin bağırsak florasını bozduğunu ve bağışıklık sistemini baskıladığını göstermektedir.

10-Meyve Tüketimine Özen Gösterin.

Günde 3-4 porsiyon renk renk meyvelerden tüketmeye özen gösterin.

Egzersizin: Şiddeti, Süresi, Yoğunluğu Ve Bireyin Fiziksel Uygunluğuna Bağlıdır.

İçinde bulunmuş olduğumuz süreçte sağlıklı yaşam amacı ile yapılan egzersizlerin hafif, orta şiddette, strese yol açmayacak boyutta olmasına ve egzersiz modeli seçiminde daha dikkatli olmanızı öneririm. Birçok kişinin sosyal medya paylaşımlarında egzersizin bağışıklık sistemi üzerinde önemli etkilerinden bahsedilmektedir. Evet egzersiz bağışıklık sistem fonksiyonları üzerinde etki etmeye yardımcı olur; ancak etki düzeyi egzersizin: şiddeti, süresi, yoğunluğu ve bireyin fiziksel uygunluğuna bağlıdır.

Yaşamış olduğumuz durumu değerlendirirken alınan birçok tedbir ve önlemler içerisinde egzersizi bu sınıflamanın içinde tutarak hafif ve orta şiddette yapılan hareketlerin bağışıklık sisteminin güçlü kalmasına yardımcı olacağını söyleyebiliriz. Ancak, uzun süreli ve şiddetli egzersizlerin bağışıklığı zayıflatacağı ve bu süreç içinde enfeksiyonlara karşı zor durumla karşılaşılmaması için dikkat edilmesi gerektiğini bilmek gerekir.

Bağışıklık Sistemi; dengeli ve sağlıklı beslenme, gerekli tedbirleri almak, düzgün beslenmek, yeterli uyumak, hareketli kalmak ve stres iyi bir yönetimle desteklenebilir. Söylemek istediğim; uzun süreli ve şiddetli egzersizlerden kaçınmanız ve hafif orta düzeyde egzersizleri tercih ederek Evde hareketsiz ve öğünleri arttırmadan alacağınız önlemler bu süreci geçirmeye yardımcı olacaktır. Örneğin; evinizde müzik eşliğinde yapacağınız dans, saat başı burundan alıp ağızdan vereceğiniz 10 tekrarlı nefes egzersizi, saat başı 1-5 dakika aralığında evin içinde dolaşmanız, iletişimlerde pozitif yaklaşımlar sizi ve aile bireylerini neşelendirecek, hareketli kılacak aynı zamanda beden ve zihin sağlığınıza iyi gelecektir.

KENDİNİZİN VE ÇEVRENİZİN “İYİ HİSSETME DUYGULARINI” YÜKSELTİN. EVLERİNİZDE HAREKETLİ KALIN! 

Yazar: Diyetisyen Aslıhan Elmas

Kaynak: Sabah Gazetesi

[widget-54]

Yorum Yap