Diyet yapmama rağmen zayıflayamıyorum, neden kilo veremiyorum diyorsanız doğru adrestesiniz. Zayıflayamamanın nedenlerini öğrenerek kilo vermenize engel olan durumları ortadan kaldırabilirsiniz.

Yediğimiz yemekler ve hareketsiz yaşam koşulları nedeniyle hepimiz kilo alıyoruz. Çoğumuz spor yapsak dahi fazla kilolarımızı veremiyoruz. Dolayısıyla ağır diyetler ve egzersizler uygulamaya çalışarak psikolojimizi iyice bozuyoruz. Alışverişte ya da evde yemek hazırlarken yaptığımız hatalar yüzünden kilo almaya devam ediyoruz. Aslında bu hatalarımızın neler olduğunu öğrenirsek kilo alma nedenlerimizi de ortaya çıkarabiliriz. Böylece kendimizi daha fazla üzmez ve diyetisyen kontrolünde zayıflama yollarına başvurabiliriz.

Zayıflamanın Önündeki Engeller

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre kadınların %99’u sağlıklı beslendiğine inanıyor. Ancak sağlıklı beslenmek için gerekli olan standartları %1 oranında karşıladıkları ortaya çıkıyor.

Zayıflamanın önündeki engeller bolca lifli gıda ve doymamış yağ yerine, ağırlıklı olarak, az ama doymuş yağ, şekerin ve rafine besinlerin tüketilmesi olarak görülüyor. Siz sağlıklı beslenmeye özen gösterdikçe farklı nedenler kilo vermenizi engelliyor. İşte bu zayıflayamama nedenleri:

  1. Kahvaltı yapmamak.

A.B.D. Colorado Üniversitesi’nde, 3 bin gönüllü üzerinde, kahvaltı üzerine bir araştırma yapılmış. Bu kişilerden 1 yıl boyunca düzenli kahvaltı etmeleri istenmiş ve yıl sonunda ortalama 6 kilo verdikleri gözlenmiş. Dolayısıyla neden zayıflayamıyorum diyenlere ilk olarak kahvaltı yapmamaları sebebini gösterebiliriz. Kahvaltı atlamayarak ve de kahvaltıda sağlıklı besinler tüketerek kilo vermeyi kolaylaştırabilirsiniz. Lifli yiyecekler, taze meyve, meyveli yoğurt ve yağsız süt iyi bir kahvaltı için önerilerimiz.

  1. Yeterli gıda almamak.

Zayıflayamamanın nedenleri arasında yeterli beslenememek de yer alıyor. Yani bol lifli, protein ve vitaminli yiyecekler tüketilmediğinde kilo vermek zorlaşıyor. Katkı maddesi ile hazırlanan besinler yerine işlenmemiş kepekli ve tahıllı gıdalar tüketmek gerekiyor. Atıştırmak için de cips ve çikolata yerine kuruyemiş ve meyve tercih etmek gerekiyor. Diyet listeleri de yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlamak için hazırlanıyor.

  1. Şeker tüketmek.

Neden kilo veremiyorum diyorsanız fazla miktarda şekerli gıda tüketiyor olabilirsiniz. Özellikle çikolata yemek zayıflamanıza engel olabilir. Aynı zamanda meyveli yoğurtlar, meyve suları, bazı alkolsüz içecekler nedeniyle farkında olmadan da aşırı şeker tüketiyor olabilirsiniz. Hayatınızda yapay tatlandırıcı ve şekerli içecekler barındırmazsanız rahatlıkla kilo verirsiniz. Bunun için de satın aldığınız besinlerin etiketlerini okuyarak içerisinde fruktoz, mısır şurubu ve sakkaroz gibi maddelerin bulunduğu içecekleri almamalısınız. Zayıflayamamanın nedenleri arasında en önemlilerden biri de aşırı şeker tüketimi, unutmayınız.

  1. Aşırı yağ tüketimi

Zayıflayamamanın nedeni yağ tüketiminiz de olabilir. Günlük yağ ihtiyacınız olan 67 gram üzerine çıktığınızda kilo vermek için daha fazla enerji harcamanız gerekebilir. Tereyağ ya da margarin kullanmadığınızı söyleyebilirsiniz ancak öğle ve akşam yemeklerinde kullandığınız yağların da hesabını yapmadığınızda gün içerisinde almanız gerekenden fazla miktarda yağ almış olabilirsiniz. Çözüm olarak az işlenmiş yiyecekleri tercih edebilir, aldığınız besinlerin yağ oranlarına bakabilir, yemeklerinizi hazırlarken kızartma dışındaki yollara başvurabilirsiniz. Böylece kilo vermeniz daha hızlı olur. Zayıflayamama nedenleri hakkında bilinçlenmediğinizde hatalarınızı bulmakta zorlanabilirsiniz.

  1. Kalsiyum almamak.

Zayıflayamama nedenleri arasında en önemliler öğün atlamak, aşırı yemek, yağ tüketmek, spor yapmamak olarak görülebilir ancak kalsiyum alamamak da zayıflamanın önündeki engeller arasındadır. Son yıllarda yapılan araştırmalar, kalsiyum açısından zengin olan yiyeceklerle beslenenlerin daha hızlı zayıfladığını ve kalsiyumun yağ depolamayı engellediğini gösteriyor. Dolayısıyla kalsiyum alımını artıranlar daha kolay zayıflıyor.

  1. Doğru sebzeleri seçememek.

Zayıflayamamanın sebebi son yıllarda artan GDO’lu besinler ve doğru sebze seçememek de olabilir. Taze sebze tüketimine önem vermediğimiz için sağlıklı beslenemiyoruz. Yeşil yapraklı ve sarı sebzeleri haşlayarak ya da buharda pişirerek yersek daha doğru bir iş yapmış oluruz. Doğru sebze seçmek için de semt ve mahalle pazarlarından yararlanmalıyız.

  1. Hastalıklar

Hastalıklar da zayıflayamamanın nedenleri arasında ilk sıralarda. Özellikle tiroid rahatsızlığı olanlar, hormon bozukluklarına sahip kişiler zayıflamakta zorlanırlar. Bunun yanında kalp ve damar hastalıkları ile mide rahatsızlıklarına sahip kişiler de kilo veremeyebilirler. Bu durumu anlamanın en iyi yolu ise diyetisyen kontrollerinden geçmektir. Yapılan tahliller ile hastalıklar belirlenerek kişiye uygun beslenme programı hazırlanabilir. Hastalıklarda Beslenme Danışmanlığı hizmeti alınarak sahip olunan rahatsızlığa uygun diyetler yapılabilir.

Kilo verememenin nedenleri bunlarla sınırlı değil elbette. Besin tüketirken yaptığımız ve yanlış olduğunu bildiğimiz hatalar zayıflamamıza engel olur. Bu yanlışları terk ettiğimizde ise daha hızlı kilo verebiliriz, ayrıca sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanırız.

Siz de beslenme hatalarınızı değiştirerek kilolarınıza veda edebilirsiniz, yeter ki isteyin…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?