Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Etkisi Kanıtlanmış 8 Evde Zayıflama Yöntemi

Evde Zayıflamak Artık Çok Kolay! Hayatınızdaki Değişikliğe Evinizden Başlayın!

Oturduğu yerde zayıflamayı kim istemez ki? Özellikle evde kilo vermek, spor yapmak zorunda olmamak ve diyetisyene gitmeye gerek kalmadan zayıflamak hepimizin hayalidir. Peki böyle bir hayal gerçek olabilir mi? Evde kilo vermek mümkün mü?

Evde zayıflama yöntemleri herkes için farklı olsa da evde kilo vermek sanıldığından kolaydır. Son yıllarda yapılan araştırmalar evde zayıflama amacı olanların yüzünü güldürecek cinsten. Yapılacak birkaç ufak değişiklik ve tercihle birlikte kolayca kilo verebilirsiniz. Bu ufak değişikliklere, evde zayıflama yöntemleri ve diyetisyen önerilerine yakından bakalım…

1. Kahvaltıda yumurta yiyin.

Evde nasıl kilo verilir diyorsanız ilk olarak iyi bir kahvaltıyla işe başlayın. Yapılan bilimsel çalışmalar, yumurta içeren bir kahvaltı yapmanın gelecek 36 saatte daha az kalori alınmasını sağladığını göstermiştir.

Yumurtayı sevmeyenler ise yumurtaya denk bir protein kaynağı bularak güne iyi bir kahvaltıyla başlayabilirler. Evde zayıflama yöntemleri arasında en doyurucu olanlardan biri bu.

2. Yeşil çay için.

Evde zayıflama yöntemleri arasında en kolayı yeşil çay içmektir. Yeşil çayda kateşin adı verilen güçlü antioksidanlar vardır. Bu antioksidanlar yağ yakımını hızlandırmaktadır.

Bu nedenle gün içerisinde 1 – 2 fincan yeşil çay içerek metabolizmanızı harekete geçirmeniz önerilmektedir. Evde kilo vermenin yolları aslında çok kolay…

3. Hindistan cevizi yağı kullanılan.

Doymuş yağ kullanmamanızı artık söylemeye gerek yok. Evde zayıflamak için faydalı yağlardan yararlanmalısınız. Hindistan cevizi yağı da bunlardan biri.

Hindistan cevizi yağının günde 256 kalori daha az alınmasını sağladığı, iştahı azalttığı ve metabolizmayı 120 kalori daha fazla yakacak şekilde hızlandırdığı bilinmektedir. Evde zayıflama yöntemleri alışkanlıklarınızı da değiştirecek.

4. İşlenmiş şekerden uzak durun.

Evde nasıl kilo verilir diyorsanız mutfağınıza işlenmiş şekerleri sokmamaya gayret etmelisiniz. Çikolatalar, nutella, kurabiyeler, bisküviler ya da hazır kekler size cazip geliyor olabilir. Ancak kilo vermenizi zorlaştıracak ve üstüne bir de şeker hastalığı tehlikesiyle karşılaşmanıza neden olacaktır.

Evde zayıflamak için paketli satın aldığınız tüm yiyeceklerin paketlerini okuyun, zorunlu olmadıkça bu gıdaları satın almayın.

5. İşlenmiş karbonhidratlardan uzak durun.

Bilimsel çalışmalar, işlenmiş karbonhidratların kan şekerini hızla yükselttiğini kısa sürede aniden düşürüp ani açlık krizlerine yol açtığını göstermiştir. Bu durum da aşırı kalori alımına neden olur.

Yapmanız gereken evde zayıflamak için beyaz ekmek, makarna vb. işlenmiş karbonhidratlardan uzak durmaktır. Evde zayıflama yöntemleri ekmeği kesmedikçe işe yaramayacak.

6. Daha küçük porsiyonlar tüketin.

Evde zayıflama yöntemleri arasında en önemlilerden biri de ufak porsiyonlarla yemek yemektir. Eliniz bol olabilir, çocuklarınıza ya da misafirlerinize de aynı şekilde davranıyor olabilirsiniz. Ancak kilo almaktan başka bir sonuca neden olmayan bu alışkanlığınızdan vazgeçmelisiniz.

Küçük tabaklarda küçük porsiyonlar tüketmek kalori alımını azaltarak kilo vermeye yardımcı olur, aklınızda bulundurun.

7. Yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın.

Evde zayıflama yöntemi olarak uygulayabileceğiniz bir diğer öneri de diş fırçalamak. Diş macunu içerisindeki nane aroması iştahınızı keserek yemek yemenizi engelleyecektir.

Böylece yatmadan önce yediğiniz atıştırmalıklara son vermiş olacak ve gereksiz kalori almayı engelleyeceksiniz. Evde kilo vermenin yolları çok basit.

8. Baharatlı yiyecekler yiyin.

Evde kilo vermek için metabolizmayı hızlandıran ve yağ yakmayı sağlayan baharatlar kullanın. Hem yemeklerinize hem de ara öğünlerinize baharat katın.

Ayrıca baharatlı yiyecekler sizi susatır, daha çok su içerek daha az yemek yemenize neden olur. Bu kilo verme yöntemini mutlaka deneyin.

Evde nasıl kilo verilir diyorsanız egzersiz yapmayı da es geçememelisiniz. Evinize yürüyüş bandı alabilir ya da pilates yapabilirsiniz. Ayrıca ağırlık çalışarak yağ yakımınız hızlandırabilir, üst vücudunuzu şekle sokabilirsiniz. Daha çok sebze ve meyve yiyerek, lifli gıdalar tüketerek, tam tahıllı gıdalardan yararlanarak da kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

“Evde zayıflama yöntemleri neler? Evde zayıflamak zor mu?” sorularınızı diyetisyeninize sorarak sağlıklı bilgi alabilirsiniz. Alışkanlıklarınızı değiştirerek daha kolay kilo verebilirsiniz.

Yorum Yap