Zayıf anne adayları, erken doğum ve düşük riski taşıyorlar! Bu nedenle zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler var! Bakalım neler…

Diyetisyenler ve kadın doğum uzmanları zayıf anne adaylarının hamilelik sürecinde 15 – 18 kilo alması gerektiğini söylüyor. Ayrıca aşırı zayıf anne adaylarının hamilelikleri süresince dengeli ve doğru beslenmelerinin çok önemli olduğunu belirtiyorlar. Zayıf anne adaylarının hamile kalmadan önce diyetisyenleri ile beslenme programı oluşturmaları gerektiğini vurguluyorlar.

Bebeğin yeterli besin alması ve anne karnındaki gelişimini tamamlaması için annenin iyi beslenmesi şart. Özellikle zayıf anne adayları nasıl besleneceklerini bilmiyorlar. Diyetisyenler zayıf hamileler basıl beslenmeli sorusuna bilinçlendirici cevaplar veriyor. Dolayısıyla gebelikte beslenme sırasında annenin kulaktan dolma bilgilerle hareket etmemesi gerekiyor.

Diyetisyenlerin önemle üzerinde durduğu, zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler ise şunlar:

  • İş hayatı ve çalışma koşulları

Anne adayları için çalışma koşulları her zaman önem arz eden bir durum olmuştur. Ülkemizde hamilelerin doğum yaklaşana kadar çalışmaya devam etmesi sağlıklı değildir. Hamilelik kaynaklı baş dönmesi, kusma, hareket güçlüğü ve yorgunluk durumları iş yaşamını oldukça etkilemektedir. Bu durumlara bir de annenin zayıf olması eklendiğinde karşılaşılacak problemler artmaktadır.

Zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler arasında çalışırken rahat kıyafetler giymeleri, sürekli havalandırılan ortamda bulunmaları, bol sıvı tüketmeleri yer almaktadır. Kısa dinlenme molaları vermeleri ve dikkatli çalışmaları önemlidir.

  • Egzersiz

Zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler arasında egzersiz en önemli konulardan biri. Gebelikte egzersiz yapmak tüm doktorlar tarafından önerilir. Ancak zayıf anne adaylarının egzersiz programlarını diyetisyenleri ya da doktorları ile oluşturmaları sağlıklı olacaktır. Kişiye ağır gelen egzersizlerden ve çarpıntı yapan hareketlerden mutlaka kaçınılmalıdır. Spor esnasında 5 ya da 10 dakikada bir kısa aralar verilmeli, vücut dinlendirilmelidir. Haftada 3 gün hafif egzersiz programları uygulanmalıdır. Düzenli egzersiz anne adayının ağrılarını azaltır ve normal doğumu kolaylaştırır.

  • Yolculuk

Zayıf anne adayları yolculuk sırasında daha dikkatli olmalıdır. Otobüs yolculuklarındansa daha kolay seçeneklere yönelmeleri gerekir. 6 saatten uzun yolculuklara çıkmamaları sağlıklı olacaktır. Her yolculuk öncesi doktorlarına danışmaları gerekir.

  • Ağız ve diş bakımı

Her anne adayı gibi zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler arasında ağız ve diş sağlığı gelir. Bu durum ihmal edildiğinde gebelikte oluşan hormonal etkiler sonucu ağız içerisinde olumsuz değişimler ve diş kaybı yaşanabilir. Diş eti problemlerinin de arttığı hamilelikte sağlıklı beslenebilmek için ağız ve diş bakımına önem vermek gerekir.

  • Banyo

Gebelik süresince banyo yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli konu suyun sıcaklığıdır. Vücut sıcaklığına yakın olan su sıcaklığı daha sağlıklıdır. Aşırı sıcak su ile banyo yapılması vücudun aşırı ısınmasına ve kalp atışlarının artmasına neden olur. Bebeğe giden kan akışı azalır ve sağlık sorunları ortaya çıkabilir.

Zayıf Hamileler Nasıl Beslenmeli?

Bahsettiğimiz konular dışında zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler arasında beslenme de yer almaktadır. Gebelikte beslenme dengeli ve kontrollü olmalıdır. Bunun için Hamilelikte Beslenme Danışmanlığı hizmeti veren diyetisyenlerden destek alınabilir. Hamilelikte beslenme konusunda atılan bilinçsiz adımlar, aşırı ya da eksik kilo alımı, bebeğin sağlığına zarar verebilir.

Zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler arasında tükettikleri besinler de yer almaktadır. Zayıf hamileler nasıl beslenmeli, ne yemeli, ne yememeli sorularına diyet uzmanlarının verdiği cevaplar ise şunlar:

  • Hamilelikte beslenme sürecinde doktor kontrolünde olmak önemlidir.
  • Zayıf hamileler doktor kontrolünde 3 ay öncesinden folik asit desteği almaya başlamalıdır.
  • Gebelik süresince jinekolog kontrolleri aksatılmamalıdır.
  • Gebelikte beslenme sırasında diyetisyen kontrolüyle kilo takibi yapılmalıdır.
  • Zayıf hamileler öğün atlamamalıdır.
  • Günde 3 saatten uzun aç kalmayacak şekilde 3 ana 3 ara öğün beslenmelidir.
  • Gebelikte beslenme sağlıklı süt ürünleri ile desteklenmelidir. Günde 3 su bardağı süt ya da yoğurt tüketilmelidir.
  • Her gün en az 90 gram kadar et veya tavuk veya balık tüketilmesi gerekir.
  • Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmelidir.
  • Hamilelikte beslenme özellikle zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gereken bir konudur. Bu nedenle temel enerji kaynağı olan ekmek, pilav, makarna gibi besinler düzenli olarak tüketilmelidir.
  • Anne adayları ara öğünlerde taze meyve suları, fındık, badem ve ceviz gibi sağlıklı kuruyemişler tüketmelidir.
  • Zayıf anne adaylarında zayıflığın sebebinin hipertiroid olup olmadığı kan tetkikleri ile araştırılmalıdır. Tanıya göre tedavi uygulanmalıdır.
  • Hamilelikte beslenme sırasında demir yetersizliği görülen annelerin et ve tavuk, demir oranı yüksek sebzeler, kurubaklagiller, yumurta gibi gıdaları tüketmeleri gerekmektedir.
  • Zayıf anne adayları nasıl beslenmeli diyorsanız pekmez ile C vitamini deposu olan meyvelerden bol bol yemeniz gerektiğini söyleyebiliriz.
  • Gebelikte beslenme sırasında iyotlu tuz kullanmak da önemlidir. Minerallerin kaybını engelleyen iyotlu tuz yemeklerde mutlaka kullanılmalıdır.
  • Anne adayının haftada 2 kez ızgara veya fırında pişmiş balık tüketmesi gereklidir.

Zayıf anne adaylarının dikkat etmesi gerekenler, gebeliğin daha rahat ve huzurlu geçmesini sağlayacaktır. Diyetisyen ve doktor kontrollerinde hazırlanan kişiye özel beslenme programları ile zayıf anne adayları kilo alacak ve bebeğin sağlığını koruyacaktır. Zayıf hamileler nasıl beslenmeli sorularınıza en sağlıklı cevabı diyetisyeninizin vereceğini unutmayın…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?