Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yoga İle Ruhunuzu Dinlemeyi Öğrenin! Temel Yoga Hareketleri

Evde Yoga Yapmak Çok Kolay! Yoga Hareketleri

Hepimiz günlük hayat koşturmacasının içerisinde spora vakit ayıramayan kişileriz. İş, çocuklar, okul derken akşamları dört gözle bekliyor ve kendimizi uykuya teslim ediyor ya da televizyonun karşısında oturmaya koyuluyoruz. Yeniliğe açık olmayan bireyler olduğumuzdan dolayı da tek başına uykunun ya da TV izlemenin bize yeterli geleceğine inanıyoruz. Ancak yoga ve meditasyon gibi pek çok rahatlama yolları var ve bu yolların uygulanması da çok kolay.

Spor yapmaya ya da sosyalleşmeye vakit bulamayanlar diledikleri zaman evde ya da iş yerlerinde yoga yapabilirler. Temel yoga hareketleri sayesinde yogi olmaya gerek kalmadan yoga yapmak mümkün. Uygun bir ortam, ışık ve rahat kıyafetler yeterli. Haydi, siz de yoga yapmayı deneyin! Yoga nasıl yapılır, hangi yoga hareketleri var diyorsanız da yazımızı okumaya devam edin…

 

13 Adımda Yoga Yapmayı Öğrenin! Yoga Hareketleri

Bedensel rahatlığın ve ruhsal sakinliğin en eski yollarından olan yoganın onlarca hareketi mevcuttur. Bu hareketler kişinin tercihine göre uygulanır ve değiştirilebilir. Ancak genel geçer uygulanan temel yoga hareketleri vardır. Bunlar yoganın olmazsa olmaz hareketleridir. Bunlardan birkaçı:

  1. Ölü yatışı: Yoga hareketleri arasındaki ölü yatışında düz bir zemin üzerine yoga minderi serilir. Ardından sırt üstü yatılır; el ve ayaklar iki yana açılır. Gerilmeden nefese odaklanarak yapılmalıdır.
  2. Balık duruşu: Başlangıç seviyesi yoga hareketleri arasındaki balık duruşu için sırt üstü yatılır ve ayaklar kapalı tutulur. Eller kalçanın altına alınır ve vücudun üst kısmı yukarı doğru kaldırılır.
  3. Bacak-diz duruşu: Temel yoga hareketleri arasındaki bu harekette yere oturulur ve bacaklar öne doğru uzatılır. Ardından beden öne doğru uzatılarak ayaklar tutulur.
  4. Çocuk duruşu (balasana): Yoga nasıl yapılır diyenler için temel hareketlerden çocuk duruşunda yere diz çökülür ve ayaklar birleştirilir; son olarak dizler kalça genişliğinde açılır.
  5. Kedi duruşu (bidalasana): Yoga hareketleri başlangıç seviyesinde kolaydır. Kedi duruşunda eller ve dizler yerde olmak şartıyla sırt içe ve dışa doğru yavaşça nefes alınarak hareket ettirilir.
  6. Çekirge duruşu (locust): Çekirge duruşunda yere yüz üstü uzanıldıktan sonra eller yumruk haline getirilerek karın bölgesinde tutulur. Sırayla sağ ve sol bacak havaya kaldırılarak 5-10 saniye bekletilir. Yoga nasıl yapılır diyenler için belkide en zorlayıcı hareketlerden biri budur.
  7. Tulumba duruşu (pump): Kolay yoga hareketleri arasındaki tulumba duruşunda yere sırtüstü yatılır ve sırasıyla sağ ve sol bacak nefes alınıp verilerek kaldırılır.
  8. Kurdele duruşu (the bow): Temel yoga hareketleri arasında kurdele duruşu da vardır. Kurdele duruşu yapılırken yüz üstü uzanılır. Bacaklar hafifçe kırılarak karın bölgesine doğru çekilir, eller ve ayaklar birleştirilmeye çalışılır.
  9. Köprü duruşu: Temel yoga hareketleri arasındaki köprü duruşu yapılırken sırt üstü yatılır, ayaklar omuz genişliğinde olacak şekilde açılır ve karna doğru çekilir. Eller omuz genişliğinde açılarak yere temas ettirilir.
  10. Sandalye duruşu: Kolay yoga hareketleri arayanlar için sandalye duruşu, ayaktayken dizler kırılarak ayak açılır, eller başın üzerinde olur.
  11. Savaşçı pozu: Bir ayak öne uzatılır, diğer ayak arkada tutulur. Öndeki ayak üzerine doğru vücut ilerletilir, arkadaki bacak dizlerden kırılır.
  12. Ağaç pozu: Temel yoga hareketleri arasında ağaç pozu da var. Ayakta, ayaklar omuz genişliğinden biraz daha geniş açılarak pozisyona başlanır. Kollar omuz hizasında, avuçlar aşağıya bakacak şekilde havaya kaldırılır. Sağ ayak parmak kısmından 90 derece olacak şekilde sağa döndürülür, kişi sağ yana eğilir.
  13. Deve duruşu: Başlangıç seviyesi yoga hareketleri arasındaki deve duruşu yapılırken yoga matı üzerinde diz çökülür ve ayaklar kalça genişliği kadar açılır. Avuç içleri, parmaklar aşağı bakacak şekilde bel bölgesine yerleştirilir. Dirsekler arkadan gerilir, soluk alınır ve tavana uzanma hareketi yapılır. Bu şekilde esnemenin etkisinin arttırılması için ellerle topuklara ulaşılmaya çalışılır.

[widget-87]

Yoganın saydığımızdan daha fazla hareketi bulunmaktadır. Yogaya ilk kez başlayacak olanlar bu temel hareketlerden yararlanabilirler. Yoga nasıl yapılır diyenler ve profesyonel anlamda yoga yapmak isteyenler ise kurslardan destek alabilirler.

Başlangıç Seviye Yoga Hareketleri İle Farkındalık Kazanın!

Yoga yapmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilemiyorum diyorsanız sayfamızdaki temel yoga hareketleri ile yoga yapmaya başlayabilirsiniz. Birkaç hafta içerisinde yaşadığınız farkındalık yogaya sımsıkı tutunmanızı sağlayacak.

Temel yoga hareketleri nelerdir ve yoga nasıl yapılır sorularınıza cevap almak, doğru ve bilinçli şekilde yoga yapmak için kurslardan ve eğitmenlerinizden yardım alabilirsiniz. Daha güçlü bir beden, aydınlık bir zihin ve sağlıklı bir hayat için siz de yogaya başlayın…

[widget-112]

Yorum Yap