yaşlılarda egzersiz

Yaşlılarda Egzersiz ve Spor Hareketlerinin Önemi

Yaşlılık döneminde kişilerde eklem rahatsızlıkları, kemik ve kas problemleri gibi birçok fiziksel rahatsızlıklar ortaya çıkmaktadır. Bu sıkıntılar yaşlıların zor bir hayat yaşamasına sebep olabilir. Hatta yatağa mahkum bir hayat sürmek zorunda bile kalabilirler. Bu nedenle bu tarz problemlerin önüne geçebilmek için yaşlılarda spor ve egzersiz tavsiye edilen bir meseledir. Bu nedenle yaşlılarda egzersiz çok dikkat edilmesi gereken bir konudur. Çünkü düzenli olarak spor yapan bir yaşlı için hayat daha huzurlu ve kolay olacaktır. Ayrıca ağırsız bir yaşlılığı kim istemez ki! Aynı zamanda yaşlılıkta çok sık rastlanan düşme sonucu kalça kırılmaları, eklem problemleri, kalp-dolaşım ve solunum sıkıntıları gibi sorunlar da yaşlılarda egzersiz ve sporla önlenebilmektedir.

Yaşlılıkla beraber ortaya çıkan fiziksel problemler yaşlı kişilere uygun düzenlenen spor ve egzersiz hareketleri ile ortadan kaldırılması mümkündür. Spor ve egzersizlere başlamadan önce muhakkak bir uzmandan yaşlılarda egzersiz hareketleri için yardım almanız gerekmektedir. Çünkü her yaşlının fiziksel durumunda farklılıklar vardır. Yaşlılık döneminde beslenme danışmanlığı bu yüzden oldukça önemlidir.

Yaşlılarda İştahsızlık ve Kilo Kaybı İle Zayıflamanın Nedenleri

Açlık hissinin ortadan kalkması ve yemek yeme isteksizliğinin süreklilik arz etmesi iştahsızlık olarak tanımlanır. Yaşlılarda zayıflama nedenleri genelde psikolojik durumlarda veya fiziksel rahatsızlığa bağlı olarak iştahsızlık ortaya çıkmasıyla olur. Nasıl çok yemek yiyerek kilolu olmak problemse yaşlılarda iştahsızlık ve klilo kaybına bağlı olarak zayıflamak ciddi bir sağlık problemidir. Bu durum aynı zamanda farklı sağlık problemlerine de neden olabilmektedir.

Yaşlılarda iştahsızlığın nedeni kişiden kişiye değişebileceği gibi aynı zamanda bazı fiziksel rahatszlıklar da iştahsızlığa sebep olabilir.

  • Sindirim sistemi rahatsızlıkları başlı başına iştahsızlık problemi yaratabilir.
  • Yutma problemi yaşayan yaşlılar da bu duruma bağlı olarak iştahsızlık yaşayabilir.
  • Yaşlılarda çok sık görülen diş problemleri de iştahsızlık nedenidir.
  • Mide hastalıkları
  • Bağırsak rahatszlıkları
  • Vücutta çinko ve demir eksikliği
  • Sosyal hayatlarında yaşanan büyük üzüntüler ve acılar, yalnızlık korkusu
  • Başkalarından gelen ölüm haberleri

gibi nedenler iştahsızlıklara neden olabilir. Eğer iştahlık süresi 2 haftadan uzun bir süre devam ediyorsa diyetisyen desteği almalısınız.

yaşlılık döneminde beslenme danışmanlığı

Yaşlılara Enerji Veren Yiyecekler Nelerdir?

Yaşlı kişilerin enerjilerini yüksek tutabilmeleri ve vücutlarına destek olabilmeleri için düzenli olarak yaşlılara enerji veren yiyecekler verilmelidir. Her gün muhakkak süt ve süt ürünleri, kırmızı et, balık, yumurta, kuru baklagiller,  sebze ve meyveler, tahıl grubu gibi besinleri tüketmeleri gerekir. Aynı zamanda:

  • Dut
  • Fındık
  • Böğürtlen
  • Çilek
  • Mercimek
  • Yoğurt
  • Peynir ve Et

gibi gıdalar da yüksek enerji deposudur ve yaşlıların gün aşırı tüketmeleri tavsiye edilir.

Sporun Yapmanın Faydaları ve Önemi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

  • Kendinizi her zaman mutlu ve huzurlu hissedersiniz.
  • Özgüveniniz yüksek olur
  • Akıl sağlığınızı güçlendirir. Unutkanlık gibi hafıza problemlerinizi ortadan kaldırır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Stresinizi alır. Rahatlatır.
  • Öğrenme kabiliyetinizi arttırır.
  • Daha dinç ve genç hissetmenize neden olur.
  • Yaşam kalitenizi ve nefes alıp verişinizi iyileştirir.
  • Kalp atışlarını düzenler.
  • Kilo vermenizi ve kilo dengenizi korumasını sağlar.

Kişinin kendi vücut yapısı ve kas durumuna göre hazırlanacak bir program ile hareket edilmesi gerekir. Aksi takdirde yapılan egzersizler faydadan çok zarar getirecektir. Yaşlılık döneminde beslenme danışmanlığı ve kilo alma danışmanlığı hizmeti almanızı tavsiye ederiz. Diyetisyen kontrolünde olmanız, özellikle yaşlılar söz konusu olduğunda oldukça önemlidir.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: