Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kilo Problemi Yaşayan Yaşlılara Öneriler

Yaşlılıkta Kilo Alma Nedenleri

65 yaş sonrası için tanımlanan yaşlılıkta, metabolik ve fizyolojik değişimlerde görülmeye başlanıyor. Bu değişimler beslenme ile doğrudan ilgilidir. Yaşlılık döneminde alınan kilolar pek çok sağlık sorununu da beraberinde getirmektedir. Yaşlılarda zayıflama bu hastalıklardan korunma açısından son derece önemli bir konu olmaktadır.

Kişilerin yaş ilerlemesi ile birlikte sarf ettikleri enerji miktarı azalmaktadır. Harcanan enerji miktarı, enzim aktivitesi ve hormon düzeylerinin azalması yaşlılıkta kilo alma nedenleri arasındadır. Yaşlılıkta kilo alma nedenlerinden belki de en büyüğü sağlıklı ve dengeli beslenmemektir. Kilo problemi yaşayan yaşlıların da düzenli ve yeterli beslenmesi onların sağlıklarını korumalarında büyük rol oynuyor. Peki yaşlılarda zayıflama nasıl olur? Yaşlılarda kilo problemli ile baş etme yolları neler? Birlikte inceleyelim…

 

Yaşlılarda Kilo Vermeye Yardımcı Tüyolar

Yaşlılık döneminde aşırı kilolu olmak pek çok sağlık sorununa yol açmaktadır. Bunlar; diyabet, kalp ve şeker hastalıkları, kemik ve eklem hastalıkları, sindirim sistemi bozuklukları ve pek çok kanser çeşididir. Aşırı kilolu olma durumunda yaşanacak bu sağlık sorunlarının önüne geçmek için yaşlılarda zayıflama konusu büyük önem taşır.

Yaşlılarda kilo problemi ve diğer beslenme sorunlarını önlemenin pek çok yolu vardır. Yaşlılarda zayıflama ve sağlıklı yaşamayı kolaylaştıracak öneriler için düzenli doktor ve diyetisyen kontrolü gereklidir. Yaşlılarda kilo verme sürecinde kişinin yaşı, cinsiyeti ve hastalık durumu göz önünde bulundurulmalıdır. Bireysel beslenme programı yaşlılarda zayıflama için elzemdir.

Yaşlılarda zayıflama ve kilo problemi için yapılacaklar ile yaşlılarda iştahsızlık için alınacak önlemler şunlardır:

  • Yaşlılık döneminde alınan kalori miktarı sınırlandırılmalıdır. Metabolizma hızı ve fiziksel aktivitenin azalmasıyla yaşlılarda kilo verme zorlaşacaktır. Bu yüzden besinlerden alınan enerji miktarı azaltılmalıdır.
  • Yaşlılıkta kilo alma nedenleri arasında olan büyük porsiyonlardan vazgeçilmelidir. Daha küçük porsiyonlarda yemekler tercih edilmelidir.
  • Yaşlılarda zayıflama sağlanmak isteniyorsa öğün miktarı artırılmalıdır. Öğün miktarının artırılması sindirim sistemi sorunlarının da önüne geçecektir. Ancak yaşlılarda kilo verme için bu öğünlerdeki besinler diyetisyen tarafından seçilmelidir.
  • Yaşlılık döneminde pek çok ilaç da kullanılmaktadır. Bu ilaçlar, yemek düzeni oluşturulup tüketildiğinde daha fazla etkiye sahip olacaktır. Yaşlılarda zayıflama bazı ilaçlar tarafından tetiklendiği için dikkat edilmesi gereken bir husustur.
  • Yaşlılarda zayıflama yollarından biri de günde en az 2 litre su tüketmektir. Bunun yanında kilo problemi yaşayan yaşlılar, vücudun su miktarını azalttığı için tuz içeren besinlerden uzak durmalılardır.
  • Yaşlılıkta zayıflama için kızartma, trans yağ içeren besinler ve paketli hazır gıdalardan uzak durmak gerekir.
  • Sebze ve meyve tüketiminin arttırılması yaşlılarda kilo verme sorununun önüne geçecektir.

Yaşlılık döneminde yaşanan fizyolojik değişimler genellikle kemikler üzerinde görülmektedir. Kemiklerin zayıflamaya başladığı bu dönemde süt ve süt ürünlerinin tüketimi büyük önem taşıyacaktır. D vitaminin yeterli miktarda alınmaması durumunda kemik erimeleri meydana gelecek veya kemiklerde kırık oluşma riski artacaktır. Kilo problemi yaşayan yaşlılar mutlaka süt ve süt ürünlerini tüketmeliler. Yaşlılarda zayıflama sırasında iyi beslenmek şarttır.

Sağlıklı Beslenme İle Fazla Kilolardan Kurtulun!

Yaşlılarda kilo verme oluşabilecek obezite hastalığını engellemek için önemlidir. Bu yüzden kilo problemi yaşayan yaşlılar sağlıklı beslenmeye başlayarak fazla kilolarından kurtulabilirler. Yaşlılarda zayıflama dönemine geçmeden yaşlılıkta kilo alma nedenlerine bakılmalıdır. Alınan kilonun nedeni ortaya çıktıktan sonra zayıflama evresine geçilmelidir.

Yaşlılarda kilo problemleri ve yaşlılarda zayıflama engellerinin önüne geçmek için daha fazla bilgi almak istiyorsanız alanında uzman diyetisyenlerden randevu alabilir ve sorularınız için en doğru bilgilere ulaşabilirsiniz.

Yorum Yap