Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yaşlılarda Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Yaşlılarda Beslenme Nedir?

Yaşlılık döneminde enerji ihtiyacı gençlik dönemlerine göre daha az olmaktadır. Ancak bu dönemde kemiklerde güçsüzlük, sakatlanma ve birçok hastalık meydana gelebilmektedir. Yaşlılarda beslenme konusunda sıkıntılar yaşamamak için gençlik döneminde düzenli ve dengeli beslenmeye alışmak gerekir.

Genç insan vücudu birçok zararlı şeyi tolere edebilir ancak yaşlılık döneminde vücudun kendini yenilemesi zorlaşır. Bu nedenle yaşlılarda beslenme için diğer dönemlere göre daha özenli olunması gerekir. Yaşlılarda beslenmenin önemi oldukça büyüktür. Pek çok hastalıktan korunmak ve oluşan hastalıkları da kolayca atlatmak için sağlıklı beslenmek son derece önemli bir konudur. Peki yaşlılarda beslenme nasıl olmalıdır? Yaşlılar neleri yemeli, nelerden uzak durmalı? Birlikte inceleyelim…

 

Yaşlılarda Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Yaşlılıkta ortaya çıkan birçok problem dengeli ve düzenli beslenme ile en aza indirgenebilir. Yaşlılarda beslenme nasıl olmalıdır? Yaşlılıkta beslenme düzeninin yeterli ve dengeli olabilmesi için dört besin grubunda bulunan yiyeceklerin yeterli ve düzenli miktarda tüketilmesi sağlanmalıdır. Süt, yoğurt, peynir; protein için et, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller; sebze için de tahıl grubunda bulunan ekmek, bulgur, pirinç ve mısır gibi ürünler yaşlılık döneminde beslenme için tüketilmesi gerekli olan ürünlerdir.

Yaşlılarda beslenme nasıl olmalı ve besinler nasıl tüketilmeli sorusu, kişinin fiziksel ve ruhsal özellikleri dikkate alınarak cevaplanmalıdır. Yaşlılık döneminde beslenme bireyin yaşı, cinsiyeti, hareket kabiliyetleri gibi durumlardan etkilenmektedir. Eğer kişi rahat yürüyebiliyorsa gün içerisinde kısa sürelerle yürüyüş yapmayı denemelidir. Bu yediği besinleri daha kolay sindirmesini sağlayacaktır. Çünkü yaşlılıkta beslenmenin önemi sindirim sistemi konusunda kendini göstermektedir. Bağırsakları hareket geçirmek için yürüyüşün yanında posalı yiyecekler de tüketilebilir.

Yaşlılıkta beslenme konusunda 3 öğün yerine az ve sık yemek yiyebilecekleri bir öğün sırası düzenlenmelidir. Öğün sayısı 4 hatta 6’ya kadar çıkarılabilir. Yaşlılık döneminde beslenme danışmanları ideal vücut ağırlığının da korunması, vücudun kalori dengesi sağlaması gerektiğini de belirtmişlerdir. Yağlı besinlerden uzak durulması tavsiye edilir. Bu nedenle kırmızı et yerine beyaz et, balık gibi ürünleri tüketilmelidir.

[widget-87]

Yaşlılarda beslenme; kemikleri güçlendirecek süt ürünlerinden ve vitamin kaynağı meyvelerden zengin olmalıdır. Yaşlılıkta beslenme için kişinin yaşına ve sağlık durumuna göre diyetisyen desteği alınabilir.

Yaşlılık Döneminde Neden Beslenmeye Dikkat Edilmeli?

Yaşlılık döneminde kişilerde istenmeyen birçok hastalık meydana gelebilmektedir. Kalça kırılması ve felç gibi problemler yaşlılıkta çok sık karşılaşılan sorunlardır. Bu sorunları ortadan kaldırmak için yaşlılarda beslenmenin önemi büyüktür.

Yaşlılık döneminde beslenme şekli sağlıklı yaşam oldukça ciddi bir konudur. Siz de yaşlılarda beslenme hakkında daha detaylı bilgilere ulaşmak istiyorsanız uzman diyetisyenlerden randevu almayı unutmayınız.

[widget-99]

Yorum Yap