Uyku düşmanı besinler neler? Ne yersek uykumuz kaçar? Gelin birlikte bakalım…

Sağlıklı bir hayat sürmek için yeterli ve rahat bir uyku şart. Uzmanlar 6 – 8 saatlik bir uykunun kişinin ertesi güne daha mutlu uyanmasını, yorgun hissetmemesini ve genç kalmasını sağladığını söylüyor. Ancak uyku düşmanı besinler, her zaman olması gerektiği gibi uyumamıza engel olabilirler. Sindirimi zor olan ve uzun süre barsakta kalan yiyeceklerin uyumaya yakın tüketilmesi hem uyumayı engelliyor hem de sağlık problemlerini beraberinde getiriyor.

Diyetisyenler uyku kaçıran yiyecekler ve içeceklerden uzak durmamızı, uyumayı engelleyen besinler nedeniyle kilo aldığımızı söylüyor.

Uzmanların ortak kanıya vardıkları, uyumadan önce ya da akşam yemeklerinde tüketmemeniz gereken yiyecekler ve uyku düşmanı 6 besin:

  • Kırmızı et

Uyku kaçıran besinler listemizin en önemli üyesi kırmızı et elbette. Akşam yemeğiniz saat 8’den sonraya kaldıysa kesinlikle kırmızı et tüketmeyin. Sert yapısı ve protein içeriğinin yüksek olması nedeni ile uzun süre tok tutan kırmızı et siz uyurken barsak sisteminizin çalışmasına neden olacaktır. Bu da uykunuzun kalitesiz olmasına, ara sıra uyanmanıza sebebiyet verecektir.

  • Alkol

Uyumayı engelleyen yiyecekler listemizdeki alkolü tükettiğinde çok rahat uyuduğunu söyleyenlere inanmayın. Alkol uyumayı sağlasa da kişiye uzun ve rahat bir uyku düzeni vaat etmemektedir. Alkol nedeniyle gece boyunca birkaç kez uyanabilir ve rahatsız bir şekilde uyuyabilirsiniz. Aynı zamanda ertesi güne baş ağrısı, mide yanması gibi şikâyetlerle uyanabilirsiniz. Huzurlu bir uyku uyumak için alkol tüketmemeniz önerilmektedir. Uyku düşmanı besinler arasında alkol de en önemlilerden biri.

  • Bitter Çikolata

Uyumayı engelleyen besinler arasında bitter çikolata da var. Bitter çikolatanın normal bir çikolataya göre yararları oldukça fazladır ancak uyumadan önce tüketilmesi rahatsız bir uykuya neden olabilir. Kaliteli uyku geçirmenizi engelleyen besinlerden olan bitter çikolata, ekstra enerji verdiği için de uykunuzu kaçırabilir.

Bitter çikolatanın içindeki kafein, teobromin adı verilen uyaran ile birlikte harekete geçerek kalp ritminin hızlanmasına neden olur. Böylece uykunuz kalitesizleşir. Akşamları çikolata tüketmekten vazgeçemiyorsanız önerimiz beyaz çikolatalar tüketmenizdir. En azından uykunuz bölünmeyecektir. Uyku düşmanı besinler tükettiğinizde ertesi sabah yorgun uyanmanız muhtemeldir.

  • Sarımsak

Yatmadan önce sarımsak ya da sarımsak içeren besinler tüketmek uyku düzensizliğine neden olmaktadır. Mide ekşimesini tetikleyen ve uyku kaçıran yiyecekler arasında olan sarımsak, geceleri sık sık uyanmanıza da neden olacaktır. Özellikle hassas midelerde sarımsağın reflü gibi problemleri tetiklediği düşünüldüğünde uzak durulması gereken bir besin olduğu görülecektir. Siz siz olun akşam yemeklerinizden uyku düşmanı besinler arasındaki sarımsağı çıkarın.

  • Kahvaltılık Tahıllar

Uyumayı engelleyen yiyecekler arasında kahvaltılık tahıllar da var. Hafif olduğu düşünülen ve yatmadan önce açlığı yatıştırması için tüketilen kahvaltılık tahıllar genellikle uyku kaçırıcı bir etki yapar. Yatmadan önce kan şekerinizin hızlı yükselmesini sağlayan tahılları tüketmek kalitesiz bir uykuya neden olur. Sık acıkma nedenleri arasında da yer alan tahıllı yiyecekleri sabahları uykunuzun açılması için yemenizde fayda var.

  • Şeker Barları

Uyku düşmanı 6 besin listemizin son üyesi şeker barları. Akşamları film izlerken ya da mideniz kazındığında eliniz abur cuburlara gidiyor haliyle. Aynı zamanda enerji ihtiyacınızı da karşılamak için şeker barlarına yöneliyorsunuz. Çikolatalı şekerlemeler, jelibonlar vb. gıdalar tüketerek uykunuzu kaçırmış oluyorsunuz. Aynı zamanda kabus görmeye de davetiye çıkarıyorsunuz. Uyku kaçıran besinler yaşam kalitenizi de azaltmış oluyor haliyle.

Uyumayı engelleyen yiyecekler arasında saydıklarımız dışında baharatlı yemekler, fasulye, brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası gibi gaz yapan sebzeler de yer alıyor. Aynı zamanda yemekleri büyük porsiyonlar halinde ve hızlıca yemek de midenizin rahatsızlanmasına neden olabiliyor. Dolayısıyla kalitesiz bir uyku çekiyorsunuz.

Rahat ve huzurlu uyumak isteyenlerdenseniz uyku düşmanı besinler ve kötü yemek alışkanlıklarını, özellikle gece yemek yemeği hayatınızdan çıkarmalısınız. Sağlıklı beslenmek istiyorsanız diyetisyen ve beslenme danışmanı desteği almalısınız. Uyumayı engelleyen yiyecekler hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmalısınız. Uyku kaçıran yiyecekler ile gecelerinizi kabusa çevirmemiş olursunuz. Uykunuzun daha kaliteli olduğunu göreceksiniz…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?