Tok tutan besinler sayesinde kilo vermek artık çok kolay! Nasıl mı?

Kilo almak sadece dış görünüşümüz için değil, sağlığımız için de büyük bir tehdit oluşturuyor. Kalp rahatsızlıklarından kansere kadar pek çok hastalığın tetikleyicisi aşırı kilolar oluyor. Bu kilolardan kurtulmak için yapılan diyetler sandığımız kadar kolay olmasa da sağlıklı yaşamayı alışkanlık haline getireceği ve zayıflamayı sağlayacağı için tercih ediliyor. Bu diyetlere eklenen tok tutan besinler, kilo verme sürecini hızlandırıyor. Dolayısıyla gün boyu alınan kaloriler kontrol altında oluyor. Tok tutan yiyecekler son yıllarda oldukça ilgi görüyor.

Siz de yaptığınız diyetlere aşağıdaki besinleri ekleyerek uzun süre tok kalabilir, dolayısıyla zayıflayabilirsiniz. İşte merak edilen tok tutan besinler:

1-Elma

Tok tutan besin dendiğinde diyetisyenler tarafından en çok önerilen elmadır herhalde. Vitamin ve mineral bakımından zengin olan elma aynı zamanda lifli yapısı nedeniyle tokluk hissini uzun süre yaşatır. Kan glikoz seviyesini düzenleyerek enerji veren ve tok tutan besinler nelerdir diyenlere ilk önerilerimizden olan elma özellikle egzersiz sonrası kaybedilen enerjiyi geri almanıza yardımcı olabilir.

2-Yulaf Ezmesi

Tok tutan yiyecekler listemizin bir diğer favorisi de yulaf elbette. Yulaf, içindeki karbonhidratların vücut tarafından yakılması uzun sürdüğü için bir sonraki öğüne kadar acıkmamanızı garanti eder. Tok tutan besinler arasındaki yulafı dilerseniz meyve ve yoğurt ile tüketerek günlük ihtiyacınız olan enerjiyi alabilirsiniz.

3-Yeşil Çay

Tok tutan besinler arasında yeşil çay da yer alıyor. Öğünler arasında içeceğiniz 1 bardak yeşil çay açlık hissini bastırmanıza yardımcı oluyor. Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırarak gün içinde daha fazla kalori yakmanızı sağlıyor.

4-Badem

Tok tutan yiyecekler olarak bademi de örnek verebiliriz. Protein deposu olan bademde aynı zamanda lif oranı yüksek olduğu için, badem yediğinizde uzun süre tok kalırsınız. Özellikle ara öğünlerde tok tutan yiyecek olarak 5 badem ve 3 kuru kayısı yiyebilirsiniz.

5-Avokado

Tok tutan yiyecek avokadoyu her yerde bulamasanız da temin ettiğiniz zaman salatalarınızla birlikte tüketmeye özen gösterin. Kahvaltıda avokado yerseniz öğlene kadar hiçbir şekilde açlık hissetmezsiniz. Deneyin ve tok tutan besin avakadonun etkisini görün.

6-Nohut ve Mercimek

Tok tutan besinler nelerdir diyenlere klasik nohut ve mercimek gibi baklagilleri örnek gösterebiliriz. Baklagiller lif, protein, antioksidan, B Vitamin kompleksi ve demir açısından çok zengindirler. Diyet uzmanı ve beslenme danışmanları da nohut ve mercimeği mutlaka diyet listelerinize alırlar. Bunlardan yediğinizde açlık hissiniz oluşmayacak ve uzun süre tok hissedeceksiniz.

7-Turşu

Salatalık turşusu ve diğer turşular beyin ve bağırsaklar arasındaki iletişimi kuvvetlendirdiği için hem sizi tok tutuyor hem de kilo vermenize yardımcı oluyor. İçinde yer alan probiyotikler nedeniyle iştahınız azalıyor. Tok tutan besinler arasındaki turşuyu sofralarınızdan eksik etmeyin.

8-Acı biber

Tok tutan besinler arasında bir diğeri de acı biber. Maastricht Universitesi’nde yapılan bir araştırma acı baharatlı yemekler iştah kontrolünde daha etkili. Her öğününüze 1/4 çay kaşığı acı biber katmanın sizi tok tutmaya yardımcı olacağı belirtiliyor. Acı biber ayrıca yağ yakmayı hızlandırıyor. Denemekte yarar var.

9-Bitter çikolata

Canınız tatlı çektiğinde biraz bitter çikolata yiyin. Bitter çikolata kan basıncını azaltmaya ve kalp ile beyni korumaya yardımcı olur. Ayrıca sütlü çikolatalara nazaran daha doyurucu ve tatlı ihtiyacını tatmin edicidir.

10-Yumurta

Güne yumurta ile başlamak sizi öğlene kadar tok tutacaktır. Protein içeren 300 kalorilik bir kahvaltı, kahvaltı ve öğle yemeği arasında açlığı bastırmaya yardımcı oluyor. Tok tutan yiyecekler arasında yer alan yumurta, diyet listelerinde mutlaka yerini alıyor.

Tok tutan yiyecekler listemizin yanında ayran ve su gibi içecekler de açlığın belirtilerini ortadan kaldırarak tokluk hissi yaratıyor. Lif deposu kuruyemişler, protein içeren balık ve deniz ürünleri de gün boyu ihtiyacınız olan enerjiyi size veriyor.

Tok Kalmak İçin Diğer Öneriler

Tok tutan besinler herkeste aynı etkiyi gösteriyor ancak kişinin yaşı, metabolizması ve beslenme alışkanlıkları açlık hissinin ne kadar etkili olacağını belirliyor. Her öğünde protein almak tok kalmak için faydalı bir alışkanlık olabilir. Aynı zamanda organik yoğurt veya süzme peynir gibi kaliteli protein kaynaklarını da kahvaltınızda kullanabilirsiniz. Kraker, cips, nişastalı gıdalar gibi rafine karbonhidratları tüketmekten kaçınır, düzenli uyursanız kendinizi aç hissetmezsiniz.

Tok tutan yiyecekler sayesinde hem sağlıklı beslenebilir hem de kilo verme sürecinizi hızlandırabilirsiniz. Denemenizde yarar var…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?