Taş devri diyeti, Paleolitik devirde insanların beslenme şekillerine göre oluşturulmuş bir diyet şeklidir. Mağaralarda yaşayan, gün boyu fiziksel aktivitede bulunan, avlayan ve toplayan bir kültürün beslenme modeli sayesinde hem yiyerek hem de hareket ederek zayıflama hedeflenir.

Taş devri diyeti uygulamasının temelinde her besini en doğal haliyle tüketmek yer almaktadır. Günlük sütler, az pişmiş etler, hayvansal yağlar tüketilerek vücudun doğal bir forma kavuşması hedeflenir. Diyetisyen gözetiminde yapılması gereken taş devri diyeti herkes için uygun değildir. Taş devri diyeti yapmak için diyetisyeninizin uygun görmesi gerekir.

Taş Devri Diyeti Nasıl Yapılır? Temel İlkeleri

Taş devri diyeti nasıl yapılır diyenler için taş devri diyeti aşamaları diyetisyenler tarafından açıklanabilir. İnternette aşırı bilgi kirliliği bulunduğu için taş devri diyeti listesi olarak paylaşılan diyetlerden uzak durmak sağlıklı olacaktır.

Taş devri diyeti uyulduğunda aslında alışkanlık haline getirilecek temel kurallara dayanır. Bunlardan en önemli taş devri diyeti aşamaları ve kuralları şunlar:

  • Taş devri insanlarının bulabildiği besinler tüketilmelidir.
  • Sebze ve meyveler doğal mevsiminde tüketilmelidir.
  • Un, tuz ve şeker kesinlikle yasaktır. Zorunlu ise az miktarda tüketilmelidir.
  • Yenilen tüm yiyeceklerin en az %60’ı çiğ yenmelidir.
  • Taş devri diyeti uygulanırken etler az pişmiş olmalıdır.
  • Et serbest ve sınırsızdır. Yağ koymadan kendi yağında çok az pişirilmelidir.
  • Tüm sebzeler çiğ veya az pişmiş bolca yenebilir. Yalnızca patates, havuç, bezelye şeker içerdiği için tüketilmemelidir.
  • Baklagillerin her türlüsü haftada 2-3 kereden fazla yenilmemelidir.
  • Kabuklu kuru yemişler, kavrulmamış ve tuzsuz olması şartıyla günde bir avuç tüketilebilir.
  • Taş devri diyeti aşamaları uygulanırken balık ızgarada ya da buğulama olarak pişirilmelidir.
  • Tereyağı doğal olmak koşulu ile yenilebilir.
  • Meşrubat kesinlikle yasaktır. Günde 6 – 8 bardak su içilmelidir.
  • Ekmek, tüm tahıllar, un ve unlu gıdalar yasaktır.
  • Meyvelerden içeriğinde şeker oranı fazla olan muz, incir, üzüm ve şeftali yasaktır.
  • Günde 3 adet yumurta yenebilir.
  • Sucuk, kavurma, pastırma yenilebilir ama salam ve sosis gibi işlenmiş et ürünleri kesinlikle yasak.
  • Taş devri diyeti süresince sakatatlar rahatlıkla tüketilebilir.
  • Günlük süt tüketilmelidir, marketlerdeki pastörize sütler yasaktır.
  • Zeytinyağı, ceviz, keten tohumu, avokado, hindistan cevizi yenebilir.
  • Ayçiçek yağı, mısır özü yağı, kanola yağı yasaktır.
  • Kuru yemişler, kavrulmamış ve tuzsuz şekilde tüketilmelidir.
  • Taş devri diyeti sırasında kahve ve alkol tüketimi yasaktır.

Taş Devri Diyeti Listesi

Taş devri diyeti nasıl yapılır diyenler için diyetisyenler tarafından hazırlanan örnek taş devri diyet listesi:

Kahvaltı: Biber, salatalık, 5 adet zeytin, 1 dilim peynir, 2 yumurta

Ara öğün: 2 ceviz

Öğle yemeği: Biber, brüksel lahanası, brokoli, 1 porsiyon et

Ara öğün: 2 ceviz

Akşam yemeği: Mandalina, 1 kase yoğurt, domates, biber, lahana, brokoli, 1 porsiyon et

Ara öğün: 2 ceviz

Taş Devri Diyeti Uygulanırken Dikkat Edilecekler

Taş devri diyeti nasıl yapılır diye düşünenler için önerilerimiz arasında dikkat edilmesi gerekenler de var. Taş devri diyeti aşamaları uygulanırken belli başlı sorunlarla karşılaşılabilir. Bu nedenle zor bir diyet olan bu beslenme programında önemle üzerinde durmanız gerekenler:

  • Bir yiyeceği tükettikten sonra bulantı ve kusma gibi sorunlarla karşılaşırsanız o yiyeceği listenizden çıkarın.
  • Günde en az 6 – 8 saat uyuyun.
  • Günde en az yarım saat yürüyüş yapın.
  • Sadece acıktıkça yiyin. Sık sık beslenmeyin.
  • Düzenli olarak güneşlenin ve D vitamini alın.
  • Her şeyi az pişirin ve yarı çiğ yiyin.
  • Doğal beslenmiş ve doğada yetişmiş hayvanların etini ve yumurtasını yiyin.

Taş Devri Diyeti Avantajları

Taş devri diyeti sağlıklı ve doğal beslenme odaklı bir diyet olduğu için pek çok rahatsızlığı gidermektedir. Hipertansiyondan, kalp ve damar hastalıklarına, obeziteden, diyabete, kanserden, sindirim sistemi ve sinir sistemi rahatsızlıklarına kadar şikayetçi olunan hastalıkların çözümü için taş devri diyeti destekleyici bir unsurdur.

Aynı zamanda sağlıklı zayıflamayı sağlayan Taş Devri diyeti, egzersiz ve spor yapılmasını da şart koştuğu için kişinin zinde olmasını da sağlar.

Ancak taş devri diyeti avantajları olduğu kadar dezavantajları da olabilir. Çiğ ve az pişmiş beslenme kuralının olması nedeniyle bazı kişilerde rahatsızlık yaratsa da doktor kontrolünde uygulandığında herhangi bir sıkıntıya sebep olmamaktadır. Yine de bir diyetisyenle birlikte kendinize özel beslenme programı hazırlamanız daha faydalı olacaktır.

Taş devri diyeti gibi katı kuralları olan diyet listelerini uygulamaktansa size özel hazırlanmış beslenme programlarını uygulamanız sağlıklı olacaktır.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?