stres ve beslenme

Stresin Nedenleri ve Belirtileri Nelerdir?

Stres her insanın yaşamında az ya da çok ancak mutlaka olan bir etkendir. Günümüz dünyasında herkesin hzlı bir yaşama sahip olması düşünüldüğünde stres çok hayatlara çok daha fazla etki etmektedir. Stresin nedenleri sürekli araştırmalara konu olsa da, pek çok kaynaktan gelen stres için tek bir neden ya da bir kaç neden söylemek mümkün değildir. Ancak stresin insan üzerindeki etkileri konusunda belirli ana maddeler söylenebilir. Stresin etkileri pek çok farklı biçimde kendisini göstermektedir. Stresin nedenleri ve belirtileri genel olarak psikolojik ve bedensel boyutta ortaya çıkmaktadır. Bunun için diyetisyen desteği alınmasını tavsiye ederiz.

Stres insan üzerinde yorgunluk, saldırganlık, sinirlilik gibi durumlara neden olurken, stresin neden olduğu aşırı yeme, iştah kesilmesi, titreme gibi bedensel tepkiler de sıklıkla görülmektedir. Ayrıca stresin insanların karar verme yetilerini de olumsuz etkilediği araştırmalarda ortaya konulmuştur.

Stres ve Beslenme İlişkisi

Stres ve beslenme arasında çok kuvvetli bir ilişki bulunmaktadır. Bu ilişki tek taraflıymış gibi görülse de çift taraflı bir ilişkidir. Zira hem stresi arttıran yiyecekler ve stresi azaltan yiyecekler vardır. Hem de stres nedeni ile daha fazla yeme ya da yemeyi azaltma davranışı söz konusudur.

stres ve beslenme danışmanlığı

Stresin Beslenme Üzerindeki Olumsuz Etkisinin Çözümleri İçin Püf Noktalar

Stres ve beslenme ilişkisi birbirine ciddi miktarda etki eden iki farklı kavramdır Stresin beslenme üzerinde iki tür etkiye sahiptir. Bazı kişilerde stres iştahı tetiklerken, bazı kişilerde iştahın kapanmasına yol açmaktadır. İki durum da hem kısa hem de uzun vadede insan sağlığı için olumsuz sonuçlar yaratacağı için uzak durulması gereken durumlardır. Stresli dönemlerde beslenme dengesi bozulan kişilerin az ya da çok yeme durumlarının önüne geçmesi için mutlaka uzman bir diyetisyen ile iletişime geçerek stres ve beslenme danışmanlığı almaları faydalı olacaktır. Stresin beslenme üzerindeki olumsuz etkileri arasında genellikle çok yemek görülmekte, bu durum ise bir başka stres kaynağı olan fazla kiloları beraberinde getirmektedir.

Öfke kontrolü ve beslenme doğrudan olmasa da büyük oranda birbirleri ile ilişkili kavramlardır. Zira en hesapsız yeme eylemlerinin öfke kontrolünün sağlanamadığı zamanlarda ortaya çıktığı hemen herkes tarafından bilinmektedir.

Stresin beslenme üzerindeki olumsuz etkisinin çözümleri için püf noktalar arayan bir kişi için söylenebilecek en büyük püf nokta strese neden olan etkenleri tespit ederek mümkün olduğu kadar hayatından çıkarması olacaktır. zaman bulundurması oldukça fayda sağlayacaktır.

Stresli Anlarda Tüketilmesi Gereken Besinler

Stresin kontrolü için bu besinlere dikkat ederken, stres anında hızla etki etmesi için tüketilmesi gereken bazı yiyecekler de bulunmaktadır. Stresli anlarda tüketilmesi gerekenler listesinde mutluluk hormonu salgılatması nedeniyle bitter çikolata bulunmaktadır. Böyle anlarda aynı zamanda karbonhidrat yönünden zengin gıdalar tüketilmesi de faydalı olacaktır. Süt de strese iyi gelen besinler arasındaki yerini almaktadır.

Stresi Arttıran Yiyecekler

Stresi arttıran yiyecekler sayıca çok fazladır. Fast food olarak tüketilen besinler yer almaktadır. İçerdikleri yüksek sodyum nedeniyle strese neden olmaktadırlar. Yüksek oranda şeker ve tuz da stresin artmasına neden olmaktadır. Kafein ve sağlıklı olduğu düşüncesiyle tercih edilen yapay tatlandırıcılar da stresi arttıran yiyecekler arasındadır.

Stresi Azaltan Yiyecekler

Stresi azaltan yiyecekler oldukça fazladır. Bu yiyeceklerden bazıları balık, tam tahıllar ve kuruyemişlerden badem ve fındıktır. Ayrıca avokado ve muzun da stresi baskıladığı bilinmektedir. Yeşil biber, süt ve yaban mersini de stresi azaltan yiyecekler listesinde bulunmaktadırlar.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: