Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yaşlılıkta Spor Yaparken Nasıl Beslenilir?

Kim Demiş Yaşlılar Spor Yapamaz Diye!

Çok az spor yapan toplumlardan biri olarak genel kanımız 50 yaş ve üzerindeki insanların egzersiz için yaşlı olduğudur. Sporun sadece çocukluk ve gençlik döneminde yapıldığına dair önyargılarımız bulunmaktadır. Halbuki yaşam boyu hareket, hayata olumlu bakmanın yanında kaslarımızı güçlendiren ve gençlik kazandıran bir dosttur.

Yaşlılıkta spor; şeker hastalığı, kalp-damar hastalıkları, kemik erimesi ve kanser gibi birçok hastalık riskini azaltmaktadır. Aynı zamanda kilo vermeyi sağlayarak aşırı kiloların sebep olduğu hastalıklara karşı önlem almayı sağlamaktadır. Kişiye özel bir egzersiz programı ve doğru beslenme ile hayat boyu sağlık felsefesi kazanılabilir.

Peki yaşlılıkta spor yaparken nasıl beslenmeli? Yaşlı sporcu beslenmesi nasıl olur? Uzmanlardan aldığımız önerileri sizlerle paylaşalım…

 

Kemik ve Kas Sağlığınız İçin Bu Besinleri Tüketin!

Yaşlılarda sporcu beslenmesi dışında hastalıklardan korunmak için de yeterli ve dengeli beslenmek gerektiğini unutmayın. Yaşa bağlı azalan kalsiyum ve protein kaynaklarını karşılamayı, mide ve barsak fonksiyonlarının doğru çalışması için dikkat edilmesi gerekenleri, sporunuz için uygun gıdaları diyetisyeninizden öğrenin. Yaşlı sporcu beslenmesi için uzmanların önerileri ise şunlar:

  • Protein

Yaşlılar nasıl beslenmeli diyenler için protein kaynaklarının kasları güçlendirdiğini, kırık ve zedelenme problemlerine karşı koruduğunu söylemek gerek. Et, et ürünleri, yumurta, sakatatlar, balık, süt ve süt ürün­leri ile yeşil yapraklı sebzelerde, yağlı tohumlarda bulunan Omega-3 yağ asitlerinde protein bulunmaktadır. Yaşlı sporcu beslenmesi için mutlaka önerilmektedir.

  • Karbonhidrat

Yaşlı sporcu beslenmesi açısından enerji kaynağı proteinlere büyük gereksinim duyulmaktadır. Yoğun olarak tahıllardan, %20 oranında meyvelerden alınabilir. Günde 2-3 kaşık pilav ya da 3-4 kaşık makarna, haftada 1-2 kez kuru baklagillerden bir yemek, günde 3-4 dilim ekmek ihtiyacı karşılayacaktır. Karbonhidratların posa içerenlerden tercih edilmesi gerekir. Yaşlılıkta spor yaparken nasıl beslenmeli diyorsanız karbonhidratları tüketin.

  • Yağ

Enerjinin büyük bir kısmını aldığımız yağlar yaşlılıkta spor yaparken nasıl beslenmeli sorusunun da cevabıdır. Günde 30-40 gr kadar sıvı yağ yeterlidir. Zeytin, ceviz, soya fasulyesi, fındık, fıstık, susam gibi bitkisel yiyecekler de yağ kaynağı olarak tercih edilebilir. Balık ve badem de spor yaparken mutlaka tüketilmelidir. Tereyağı, margarin gibi katı yağlardan uzak durulmalıdır.

[widget-87]

  • Mineral ve vitamin

Yaşlılıkta spor yaparken kemik, kas ve kalp sağlığını korumak için B, A, D ve E vitaminleri yönünden zengin besinler tüketilmelidir. Kemik erimesi için D vitamini yetersizliğinin önüne geçilmelidir. Doktor ve diyetisyen tavsiyesiyle birlikte aşırıya kaçılmadan yumurta, süt, balık, ceviz, bezelye, havuç, et, portakal, kivi, çilek, limon, peynir, salatalık, ekmek ve diğer besinler yaşlı sporcu beslenmesi dahilinde tüketilmelidir.

  • Lifler

Tahıllar, kuru baklagiller, sebze ve meyveler lif yönünden zengin besinlerdir. Buğday kepeği, yulaf kepeği, fıstık, bezelye, soya fasulyesi, badem, mercimek, arpa unu, müsli, ceviz, ananas, kiraz, armut gibi gıdalar yaşlılıkta spor yaparken nasıl beslenmeli sorularınıza cevap olacaktır.

Yaşlılarda beslenme için gerekli vitamin ve mineraller her zaman hekiminiz ve doktorunuz ile birlikte belirlenmelidir. Yaşlı sporcu beslenmesi de kişinin yaptığı egzersiz türüne, sıklığına ve genel sağlık durumuna göre belirlenmelidir. Yaşlılarda sporcu beslenmesi daha özenli olmalıdır.

Yaşlı Sporcu Beslenmesi Listenizde Bunlar Olmasın!

Yaşlı sporcu beslenmesi için önerilerimiz sadece yenmesi gerekenlerle sınırlı değil. Aşırı yağlı yiyecekler, kızartmalar, alkol, tuz ve şekerli gıdalar spor yaparken tüketilmemelidir. Bu gıdalar sporun dışında yaşlıların her zaman uzak durmaları gereken besinlerdir. Yaşlı sporcu beslenmesi için kişiye özel programlar oluşturulması gerekir.

Yaşlılıkta spor yaparken nasıl beslenmeli, yaşlı sporcu beslenmesi nasıl olmalı diyorsanız diyetisyeninizi hemen bulmalısınız. Hem yaşlılarda beslenme önerileri alır hem de yaptığınız spor için gerekli beslenme programını edinirsiniz. Unutmayın, her yaş ayrı güzel…

[widget-105]

Yorum Yap