Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Hurmanın Faydaları – Kanserden Korur ve Kalp Dostudur!

Kansızlığa ve Kolesterole Hurma Bire Bir! Hurmanın Yararları!

Ramazan ayı ile özdeşleşen hurma, tropikal, ılıman ve çöl ikliminde yetişen bir meyvedir. Ülkemizde Akdeniz bölgesinde yetişen hurma, potasyum, sodyum, magnezyum ve kalsiyum başta olmak üzere farklı vitamin ve mineralleri içermesiyle tam bir besin deposu olarak adlandırılıyor. Demir, magnezyum, kalsiyum ve potasyum açısından zengin olan hurmada ayrıca A, C, B6, B12 ve D vitaminleri de bulunuyor.

Son yıllarda diyet listelerinin baş sırasında yer alan hurma, tok tutması ve kan şekerini düzenlemesi nedeniyle yüksek miktarda tüketiliyor. Kalp sağlığından kansere kadar farklı hastalıklara iyi gelen hurmanın faydaları ve nasıl tüketileceğini sayfamızda derledik. Hurmanın yararları neler ve şifa kaynağı hurmaneye iyi gelir daha yakından bakın!

1.Tansiyonu dengeler.

Hurmanın faydaları arasında ilk olarak tansiyonu dengelemesi yer alıyor. Hurma, içeriğinde bulunan zengin potasyum minerali sayesinde kan basıncını dengeleyerek kalp ritmini düzenliyor ve böylece tansiyon düşüklüğü ve yüksekliği gibi sorunlarla karşılaşmamanızı sağlıyor.

Zencefili çay şeklinde limon ve bal ile karıştırarak tüketebilirsiniz. Hurmanın faydaları için düzenli yemek gerekir.

2.Cilt yaralarını iyileştirir.

Hurma içerdiği antioksidanlar ile hücrelerin yenilenmesini sağladığı için yararlara iyi geliyor. İçerisindeki B vitamini de tahriş olan cildin daha hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Cildinizin ihtiyacı olan nemi de karşılayan hurmanın faydaları arasında cilde genç görünüm kazandırması da var. Hurmanın faydaları arasında en önemlilerden biri budur. Güzelleşmek isteyenler hurma yesin!

3.Hafızayı güçlendirir.

Hurma neye iyi gelir diyenler için hafızayı nasıl güçlendirdiğinden bahsedelim. A ve B vitamini yönünden zengin olan hurma hafızayı güçlendirerek beynin daha etkin çalışmasını sağlıyor.

Özellikle okul çağındaki çocuklar ve yaşlıların hurma tüketmesi öneriliyor. Hafıza kaybını da önlediği kanıtlanan hurmayı uygun miktarlarda tüketebilirsiniz. Hurmanın faydaları arasında hafızaya olan katkısı açık şekilde görülecektir. 

4.Kansızlığı önlemeye yardımcı olur.

Hurmanın yararları arasında kansızlık sorununu engellemesi de yer alır. İçerdiği B2 ve B3 vitamini ile kırmızı kan hücrelerinin sayısını arttırır.

Demir eksikliğine karşı etkili bir çözüm olan hurma, kan hücrelerinde bulunan hemoglobin sentezini artırıyor. Günde 4 adet hurma yemek kansızlığa ve buna bağlı olarak demir eksikliğine iyi geliyor. Hurmanın faydaları sayesinde kansızlık sorununuzdan kurtulabilirsiniz.

[widget-87]

5.Kanseri önlüyor.

Düzenli hurma yemek kanserle de savaşıyor. Serbest radikalleri durduran ve yavaşlatan, içeriğinde önemli bir antioksidan olan selenyum ve E vitaminini içeren hurma, kansere büyük bir savaş açıyor. Günde en az 1 hurma yediğinizde vücudunuzu kansere karşı korumuş oluyorsunuz. Hurmanın yararları olarak genel sağlık durumunuzu düzeltmesi ve kendinizi güçlü hissetmenizi sağlaması da gösterilebilir.

6.Kemikleri güçlendiriyor.

Hurmanın içerisinde bulunan kalsiyum ve fosfat ile kemik yapısının korunmasını ve iskelet oluşumunun sağlıklı ilerlemesini sağlıyor. Bu nedenle gelişme çağında tüketilmesi öneriliyor. Ayrıca kemik erimesi ve yumuşaması gibi ilerleyen yaşlarda karşılaşılacak sorunların da önüne geçebilen hurma, kemikleri güçlendiriyor.

7.Stresle savaşıyor.

Hurmanın yararları arasında stres ve strese bağlı hastalıklarla savaşması da yer alıyor. Hurmada bulunan B6 vitamini ve magnezyum, sinir sistemini güçlendirerek stresin etkilerini ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor. Depresyonun önlenmesinde ve tedavi sürecindeki olumlu ilerlemeye büyük katkıları oluyor.

Tansiyonu dengeleyen ve kalp ritmini düzenleyen hurma, kalbi zararlı bakterilerden ve mikroplardan koruyor. İçeriğindeki A ve C vitamini sayesinde toksinleri atmayı sağlıyor. Yüksek lif oranıyla da bağırsak fonksiyonlarının düzenlenmesinde etkili oluyor. Hurmanın yararları saymakla bitmez...

Hurmayı Diyet Listenize Ekleyin!

100 gram hurma ortalama 277 kalori içeriyor, bu da 4 adet hurmanın bir porsiyon meyveye eş değer olması demek. Lif oranı yüksek olan hurma, sindiriminin yavaş olması nedeniyle tok hissetmenizi sağladığı için daha az besin tüketmenize ve böylece kilo kaybına neden oluyor. Potasyum ve demir mineralleri de metabolizmayı hızlandırarak yediklerinizi yakmanızı sağlıyor.

Vitamin ve mineral yönünden zengin olan hurmayı, diğer besinler gibi dikkatli tüketmekte fayda var. Aşırıya kaçtığınıza kilo vermenize değil almanıza neden olabilir. Bu sebeple hurmayı ara öğünlerde ve mümkünse diyetisyen önerisiyle tüketmelisiniz. Hurmanın faydaları ve nasıl tüketilmesi gerektiğiyle ilgili doğru bilgiyi uzmanından almış olursunuz. Sağlıklı bir hayat için her besini doğru yöntemle yemekte fayda var.

[widget-91]

Yorum Yap