Ramazan ayında beslenme alışkanlıklarımız tamamen değişmektedir. En önemli değişikliklerden biri de öğün sayımızın azalması; 3 ana öğünün 2’ye düşmesi ve metabolizmanın çalışmasını zorlayacak saatlerde yemek yenmesidir. Ayrıca Ramazan; kilo almayı tetikleyen pide ve ekmeğin, hamur işi, tatlı, kırmızı et, pilav ve makarna gibi gıdaların en çok tüketildiği aylardan biridir. Oysa Ramazan ayında beslenme sağlıklı olduğunda kilo vermeye yardımcı olacak bir fırsattır.

Ramazan ayında beslenme, her zamanki gibi bireylerin günlük almaları gereken enerji, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral oranlarını alacakları şekilde olmalıdır. Yeterli ve dengeli beslenme düzeninin sağlanması için oruç tutulmayan zaman süresince 3 öğün yemek gerekmektedir. Ramazanda ne yenir diyenler için diyetisyenler kişiye özel yöntemler sunmaktadır.

Ramazanda yemek yemek aşırıya kaçmadığı sürece vücut için yararlıdır. Özellikle sahur atlamamak gerekir. Sahur yapmayı es geçenlerin kan şekerleri daha erken saatlerde düşer. Aynı zamanda ramazanda beslenme alışkanlığının sağlıklı bir şekilde düzenlenmesi için sahurda ağır yemeklerden de kaçınmak gerekir. Süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapmak ya da sebze ve çorba tüketmek ihtiyacınız olan enerjiyi karşılayacaktır.

Ramazan ayında kilo vermek isteyenler için özel yemek listelerinin hazırlanması gerekir. Aynı zamanda ramazanda kilo almamak için aşırıya kaçmadan yemek yemek gerekir.

Ramazanda Ne Yenmeli?

Ramazanda kilo vermek için büyük bir avantaj yakalıyor ancak açken masamıza gelen her şeyi yemeyi ihmal etmiyoruz. Ramazanda sağlıklı beslenmek için öncelikli olarak sofralarımızdaki yemeklerin miktarını azaltmamız gerekiyor. Sonrasında Ramazanda yemek yerken hızlı ve yüksek miktarda besin tüketmememiz gerekiyor. Aksi taktirde midemizi geri dönüşü olmayacak rahatsızlıklarla baş başa bırakabiliyoruz.

Ramazanda ne yenir, nasıl yenir diyorsanız öncelikle diyetisyen tavsiyelerini dinlemenizi öneriyoruz. Ramazan ayında kilo vermek, sağlıklı ve dengeli beslenmek için:

  • Sahur ve iftarda iki ana öğün ile, iftardan sonra 1-1.5 saat aralıklarla iki ara öğün yemeniz gerekiyor.
  • Ramazan ayında beslenme rutininde sahur sırasında hafif besinler tüketmeniz gerekiyor.
  • Aşırı acıkma problemi olanlar kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketebilirler.
  • İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlamak gerekiyor. Ramazanda ne yenir diyorsanız ana yemeklerin ise az yağlı, sebzeli olması ve özellikle ızgarada yapılması gerekiyor.
  • Ramazan ayında beslenme düzeninin korunması için beyaz ekmek ve pirinçten uzak durmak gerekiyor.
  • Ağırlık ve yorgunluk yaratacak şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin.
  • Ramazanda yemek yerken tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar azar küçük porsiyonlar tüketin.
  • İftar yemeğinden hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmeyin.
  • Ramazanda beslenme düzenini sağlamak için yemeklerde lif oranı yüksek gıdalar tüketin.

Böylece daha sağlıklı beslenmiş olacak, midenizi yormayacaksınız. Ramazan için özel diyetler de uygulayarak kilo vermenizi kolaylaştırabilirsiniz. Ancak bu aşamada da beslenme danışmanı desteğine ihtiyacınız olacak. Aile Beslenme Danışmanlığı hizmetlerinden yararlanarak Ramazan ayında beslenme konusunda bilinçlenebilir, Ramazanda yemek listelerinizi sağlıklı şekilde oluşturabilirsiniz.

Kilo Aldırmayacak 12 Öneri

Ramazanda beslenme konusunda az çok fikriniz oldu. Önerilere uyduğunuzda kilo almayacağınızı söyleyebiliriz. Ancak kilo almayı daha da yavaşlatan, kilo vermenizi de kolaylaştıran 12 adet önerimiz var. Ramazanda ne yenir, ramazan ayında kilo vermek için ne yapılır diyorsanız önerilerimiz:

  • Yemekleri iyice çiğneyin. Böylece tok hissedeceksiniz ve az yiyeceksiniz.
  • İftar ve sahur arasında bol bol su için. Ramazan ayında beslenme sırasında asitli içeceklerden uzak durun. Hazmı kolaylaştıran ıhlamur, rezene, papatya gibi çaylar ile bağırsakları çalıştıran ayran, kefir gibi içecekleri tercih edin.
  • Ramazanda beslenme sırasında tatlı yerine meyve yiyin.
  • İftarda fazla yediyseniz tatlınızı yarım porsiyon olarak ve 2 saat sonra yiyin.
  • Ramazanda beslenme sağlığınızı bozmasın diyorsanız iftarda bol salata tüketin.
  • Besinlerinizi ızgara, fırın, haşlama veya buğulama yöntemlerini kullanarak hazırlayın.
  • İftarınızı hurma ile açın. Ramazanda kilo vermek için iftarı hurma ile açmak kan şekerimizi dengeli bir şekilde yükseltir.
  • Ramazan pidesi yerine kepekli, tam buğday veya çavdar ekmeğini tercih edin. Böylece uzun süre tok kalın ve daha düşük kalori tüketmiş olun.
  • Ramazan ayında beslenme yanlışlarına düşmeyin. Yemeklerin suyunu tüketmeyerek daha az kalori alın.
  • İftardan sonra yürüyüş yapın. En az 1 saat hareket edin.
  • Sahura kalkmayı mutlaka alışkanlık haline getirin. Böylece metabolizma hızınız azalmayacak.
  • Yemek istediğiniz çeşit sayısı kadar porsiyonlarınızı küçültün.

Ramazanda kilo almamak için sağlıklı ve miktarı az besinler tüketmeniz gerekiyor. Midenize aşırı yüklenirseniz zararlı çıkan siz olursunuz. Doktorların ve diyetisyenlerin önerilerine uyarak ramazanda beslenme listelerinizi hazırlayabilirsiniz. Ramazan ayını kendiniz için avantajlı bir şekilde kullanabilirsiniz. Ramazanda kilo vermek çok kolay…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?