öfke kontrolü

Öfke Kontrolü ve Beslenme İlişkisi

Günlük yaşantımızda insanoğlu doğal olarak, her olay karşısında kendini sakin tutamayabilir. Olaylar karşısında öfkelenmenin birçok nedenleri vardır. Gün içinde yaşanmış bir olay, geçmişte olan bir olay, beslenme, kontrolsüzlük… Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Lakin bugün ele alacağımız konu öfkenin, beslenme ile olan ilişkisi. Öfkemizi olaylar karşısından etkin bir şekilde kontrol etmemiz gerekmektedir. Keza gereksiz öfkelenmeler size ve çevrenizdeki insanlara olumsuz sonuçlar verebilmekte. Eğer sizler öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol edemiyorsanız ve bu büyük öfke kontrol alınmayacak bir hale geliyorsa, sizlerde kesinlikle öfke kontrolünüz için bir şeyler yapmalısınız ve öfkeyle başa çıkma yolları bulmalısınız. Bu sayede kendinize öfke yönetimi konusunda bir şeyler kazandırmalı, öfkenize etkin bir şekilde karşı koymalısınız. Bunun için stres ve beslenme danışmanlığı hizmeti almanızı tavsiye ederiz.

Öfke kontrolü ile beslenme arasında da büyük bir bağ vardır. Beslenme bozuklukları da bu bağda en etkili olan faktördür. Gün içerisinde yediğimiz yemekler, tatlılar; içtiğimiz içecekler, kahveler de öfke kontrolü ile bağlıdır. Lakin bugün dünya üzerinde yaşayan çoğu insan, öfke kontrolü ile beslenme arasında bir bağ bulunduğunu bilmemektedir. Bugün bir öfke kontrolü tedavisi için bir yere başvurduğumuzda bile, genellikle beslenme dışında, vücut egzersizleri ile insanlar öfke kontrolü tedavisi almakta. Lakin bazı uzmanlar ise bu tedavilerin yanı sıra, hastalar için diyetisyen bir doktor ile beraber çalışıp, öfke kontrolü tedavisi üzerine, besin ile de çalışmalar yapmaktadır. Öfke yönetimi konusunda insanları besin üzerinden de tedavi etmektedirler. Bu sayede öfkesini kontrol edemeyen insanlar, besinler aracılığı ile aşırı öfkelenen insanlar, besinler sayesinde öfke yönetimi sağlamaktadırlar.

stres ve beslenme danışmanlığı

Uzmanlarından Öfkeyi Azaltan Besin Tavsiyeleri

Uzmanlar tarafından öfkelenen insanını öfkesini azaltmak için bir takım öfkeyi azaltan besin tavsiyeleri yapmaktadırlar. Öfkesi ile baş edemeyen insanlar, uzman kişiler tarafından stres ve beslenme danışmalığı alarak kendilerine uygun öfkeyi azaltan yiyecek tavsiyelerini öğreniyorlar. Bu tavsiyeler sayesinde insanlar kendilerine öfke kontrolünde beslenme programı çıkartarak, öfkelerini azaltmaya çalışmaktadırlar.

Gün içersin de alınan besinlerde dikkat edilmesi gereken bazı şeyler vardır. Bunların başında ise omega-3 yağ asiti gelmektedir. Bu madde vücudun sinir sistemlerinde rol oynar ve bu sinirler üzerinde büyük etki sağlamaktadır. Bu madde sinir hücrelerinin doğru ve düzgün bir şekilde çalışmasını sağlar.

Gün içinde alınan yiyeceklerde de dikkat edilmesi gereken bir başka husus, d vitaminidir. D vitamini, insanın öfke nöbetlerinin azalmasında rol oynamaktadır.

Bu maddeler doğrultusunda ise uzmanların önerdiği besinlerin bazıları şöyledir;

  • Süt ve süt ürünleri,
  • Yumurta
  • Somon balığı
  • Ton balığı

Öfke Kontrolü İçin 5 Etkili Yiyecek

Öfke kontrolü konusunda birçok etkin olan yiyecek türü vardır. Ancak burada sizlere, bu konuda 5 tane, önemli ve etkili olan yiyecek örnekleri vereceğiz;

  1. Narenciye
  2. Yeşil yapraklı sebzeler
  3. Bitter çikolata
  4. Soya fasulyesi
  5. Kara lahana

Öfke kontrolü için, öfke kontrolü tedavisi uygulanması oldukça önemlidir. Bunun için öfke problemi yaşayan kişiler, öfke yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Öfkeyle başa çıkma yolları için destek alınmalıdır. Öfkeyi azaltan yiyecek önerileri, öfke kontrolünde beslenme, stres ve beslenme danışmanlığı için diyetisyen hizmeti almanızı tavsiye ederiz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: