Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yaşlılıkta Obeziteden Korunma Yolları

Yaşlılarda Obezite Neden Görülür?

Tüm dünyada yaygınlaşan obezite hastalığı yaşlıları da tehdit etmektedir. 2008 yılında %23 olan yaşlılarda obezite oranı günümüzde %29’lara ulaşmıştır. Yaşlılarda obezite oranı günden güne de artış göstermektedir. Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları uygulanarak hem dengeli beslenmek hem de sağlıklı bir hayata kavuşmak mümkündür.

Kişiler yaş aldıkça vücutlarındaki kas kütlesi azalmakta ve yağ oranı artmaktadır. Yaşlılığa bağlı olarak metabolizmada, sindirim sisteminde azalma görülmektedir. Tüm bunların sonucunda yaşlıların obeziteye yakalanmaları kaçınılmaz olacaktır. Bu yüzden yaşlılıkta beslenmenin önemi oldukça büyüktür.

Yaşlılar Obeziteden Korunmak İçin Ne Yapmalılar?

Kişilerin yeterli ve dengeli beslenmesi, yaşa bağlı olarak gelişen değişimleri azaltacaktır. Bu nedenle yaşlılarda obezite görülme oranları artmaktadır. Sağlıklı bir yaşam doğru beslenme ile mümkündür. Yaşlılarda beslenmenin önemi onları sadece obeziteden korumak için değil çeşitli hastalıklardan korumak için de çok büyüktür. Ayrıca stressiz bir yaşam da uzun bir ömür için gerekli olan bir etmenlerdendir. Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları ve yaşlılıkta beslenme ilkeleri şunlardır:

1. Alınan kaloriyi azaltmak

Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları listemizin ilk maddesi günlük alınan kaloriyi azaltmaktır. Çünkü kişi, yaş aldıkça metabolizma hızı yavaşlar ve daha hareketsiz bir yaşam sürmeye başlar. Bu yüzden kişinin günlük alması gereken enerji miktarı da azalmış olacaktır. Yaşlılıkta günlük alınan enerjinin ayarlanmaması durumunda şişmanlık ve buna bağlı olarak diğer hastalıklar ortaya çıkacaktır. Bu yüzden yaşlılarda egzersizin önemi de çok büyüktür. Yaşlılıkta günlük fazla alının kaloriler yürüyüş ile yakılabilir. Yaşlılarda obezite hareket ile önlenebilir.

2. Sıvı Ağırlıklı Beslenmek

Her yaştan kişiler, günde en az 2 litre su içmelilerdir. Ancak yaşlılıkta sıvı ağırlıklı beslenmek daha önemli hale gelecektir. Bu yüzden günde içilen 2 litre suyun yanına taze meyve suları veya bitki çayları da eklenmelidir.

Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları arasında bir de öğünlerde çorba tüketmeye özen göstermek yer alır. Çorba hem besin değeri açısından yüksek olduğu hem de sıvı olduğu için yaşlılarda obezite sorununu geride bırakacak bir çözüm olacaktır.

[widget-87]

3. Tuzu Azaltmak

Yaşlılarda beslenme ilkeleri arasında bir de tuz kullanımını azaltmak yer almaktadır. Yaşlılıkta obeziteden korunmak için turşu, salamura gibi tuz oranı yüksek besinlerden uzak durmak gerekmektedir.

Tuz açısından zengin besinleri tüketmek vücuttaki su miktarını azaltacaktır. Ancak yaşlıların vücudundaki su oranı sağlık açısından çok önemli olduğu için bu oranı azaltacak gıdalardan uzak durmak gerekmektedir. Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları arasında en önemlisi budur.

4. Az ve sık beslenmek

Yaşlılıkta obeziteden korunma yolları listemizde en önemlisi az ve sık yemektir. Sürekli ve dengeli beslenmek sindirim sürecinin iyi işlemesini sağlamakta ve kan şekerini düzenlemektedir.

Yaşlılıkta beslenmenin önemi unutulmamalı, yaşlılar günde 3 ana ve 3 ara öğün yemelilerdir. Bunun yanında yaşlılıkta belirli yemek saatleri olmalı bu yüzden de bir yemek düzeni oluşturulmalıdır. Öğünlerde her besin grubuna yer vermek de yaşlılarda obezite görülmemesi için ihmal edilmemelidir.

5. Düzenli egzersiz yapmak

Yaşlılarda obezite, fiziksel aktivitelerin azalmasına bağlı olarak da artmaktadır. Bu yüzden yaşlılıkta egzersizin önemi çok büyüktür. Hafif egzersizler yapmak yaşlıların hem sağlıklarına hem de psikolojilerine iyi gelecektir.

Kişi kendine uyacak bir fiziksel aktivite seçebilir ve bu aktiviteyi düzenli olarak yapabilir. Yaşlılar kendilerini zorlayacak egzersizlerden de uzak durmalıdır. Yapılacak kısa mesafe yürüyüşleri yaşlılar için ideal bir egzersiz yöntemi olacaktır. Yaşlılarda obezite hareketsizlikten güç alır.

Yaşlılarda obeziteden korunma yolları ve yaşlılıkta obezite sorununu merak ediyor ve daha detaylı bilgiler almak istiyorsanız bir diyetisyene danışmanızda faydalı olacaktır. Çünkü diyetisyeniniz, obeziteden korunmak için yapılması gerekenleri size özel bir beslenme programı hazırlayarak sunacaktır. Yaşlılarda obezite bir kader değildir, sağlıklı beslenmeyle çözülecektir.

[widget-92]

Yorum Yap