Montignac diyeti, Michel Montignac tarafından geliştirilen bir beslenme biçimidir. Kalori alımını sınırlandırma ve kalori harcamasını arttırmanın tam aksine, kalorinin mühim olmadığını, önemli olanın kişinin tükettiği besinin ne olduğu ilkesini ortaya atmıştır. Glisemik indeksin göz önünde bulundurulduğu Montignac diyeti uygulamasında glisemik endeksleri düşük gıdaları tercih ederek kilo alımının önüne geçmek hedeflenir.

Montignac diyeti, çok düşük kalorili olan, şok diyeti adı verilen beslenme şekillerine karşıdır. 2 ayda 8 kilo verdiren Montignac diyeti, sağlıklı ve düzenli beslenmeyi öncelik kılar. Diyette hayvansal ve bitkisel kökenli proteinler tüketilir. Şarküteri ürünleri, et, sakatat, balık, karides, yumurta, süt ve süt ürünleri ve peynir ile soya fasulyesi, badem, fındık, çikolata, bakliyatlar ve sebzeler sıklıkla tüketilir. Diyetisyenler tarafından önerildiği taktirde yapabileceğiniz sağlıklı diyet programları arasındadır.

Montignac Diyeti Nasıl Yapılır?

Montignac diyeti nasıl yapılır diyenler için 2 aşamalı bir diyet olduğunu söyleyebiliriz. İlk aşama bir ay ya da daha fazla sürebilir. Bu süreçte kişinin kötü beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi hedeflenir. Miktar açısından hiçbir sınırlamanın yapılmadığı Montignac diyeti uygulanırken öğün atlamamak çok önemli.

Montignac diyet listesine göre; kahvaltı, günün en bol yenilmesi gereken öğünüdür. Akşamları ise mutlaka hafif ve az yiyecek tüketilmelidir. Bunun dışında izlenen aşamalar şu şekildedir:

  1. Aşama: Montignac Diyeti ilk aşamasına zayıflama fazı adı verilmektedir. Bu aşamada glisemik indeks oranı 35 ve altındaki karbonhidratlı besinler tüketilir. Kişinin vücut ağırlığının her bir gramı için ise 1.3 – 1.5 gram günlük protein tüketilir.
  2. Aşama: Montignac diyeti uygulamasının ikinci aşaması dinlenme ve korunma aşamasıdır. Yüksek glisemik indekse sahip gıdalar yerine düşük kalorili karbonhidratlar tüketilir. Tüm yaşam sağlıklı beslenmeye ve kiloyu kontrol etmeye odaklı olur.

Bu 2 aşama da uygulandığı taktirde Montignac Diyeti, başarılı olacaktır. Ancak yine de kişinin besin ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayabileceği bir beslenme programının uygulanmasında yarar vardır.

Montignac Diyet Listesi

Montignac diyeti nasıl yapılır diyenler için uygulama aşamasından bahsedebiliriz. Özgürlük sunduğu için tercih edilen bu diyet, beslenme şeklinizi sizin belirlemenizi sağlamaktadır. Örneğin; 66 kg ağırlığındaki bir kişi, günde yaklaşık 33 gram hayvansal ve 33 gram da bitkisel protein almalıdır. Uzak durulacak ve tüketilebilecek yiyecekler listesi ise şöyledir:


Yüksek Glisemik Endeksli Ürünler

Maltoz 110
Glükoz 100
Fırında patates 95
Hamburger ekmeği 95
Patates püresi 90
Bal 90
Havuç 85
Patlamış mısır 85
Beyaz pirinç 85
Bakla 80
Balkabağı 75
Karpuz 75
Şeker 70
Şekerli rafine edilmiş tahıllar 70
Çikolata 70
Haşlanmış patates 70
Bisküvi 70
Mısır 70
Beyaz pirinç 70
Kuruyemiş 65
Esmer ekmek 65
Kabuğuyla pişirilmiş patates 65
Pancar 65
Muz 60
Kavun 60
Reçel 60
Beyaz makarna 55

Düşük Glisemik Endeksli Ürünler

Tam ekmek / Kepek ekmeği 50
Tam pirinç 50
Bezelye 50
Şekersiz tam tahıl 50
Tahıl ezmesi 40
Barbunya 40
Şekersiz meyve suyu 40
Tam çavdar ekmeği 40
Entegral ekmek 35
Nohut 35
Süt ürünleri 35
Dondurma 35
Kuru fasulye 30
Mercimek 30
Entegral makarna 30
Taze meyve 30
Şekersiz meyve marmeladı 30
Siyah çikolata (>%70 kakao) 22
Früktoz 20
Soya 15
Yerfıstığı 15
Yeşil sebze 15
Mantar 15

Montignac diyet listesi dâhilinde kahvaltıda aşırıya kaçmamak için kepek ekmek, yağsız peynir, yoğurt ve süt tüketimi yapılabilir. Ayrıca yağsız kırmızı et, tavuk, balık ya da omlet gibi protein ağırlıklı besinler tüketilebilir, ana yemekle beraber yine çok düşük glisemik indeksli yeşil salata, yeşil sebze yenebilir. Her öğünün kendine özel kalori değerlerinde besinler içermesi söz konusudur.

Örnek Montignac diyet listesi:

Kahvaltı: Meyve, kepek ekmeği ve diyet margarin, kafeinsiz kahve, kaymaksız süt

Öğlen: Yağ, limon ve sirkeli avokado, biftek, taze fasulye ve peynir

Akşam: Çiğ sebze veya sebze çorbası, mantarlı omlet, yeşil salata, yağsız beyaz peynir

Montignac Diyetinin Temel İlkeleri

Montignac diyeti nasıl yapılır diyorsanız öncelikle 2 ciltlik Montignac kitabını okumanızı öneririz. İlkinde nasıl kilo vereceğinizi, ikincisinde verdiğiniz kiloları nasıl koruyacağınızı öğrenebilirsiniz. Unutmamanız gerekir ki; Montignac diyeti düşük glisemik indeksli besinlerle beslenmeyi tavsiye eder. Bu bakımdan aç kalarak zayıflamak yerine dilediğiniz gibi yemek yiyerek kilo vermenizi sağlar. İyi yağlar ve besinler ile vücuda sağlık kazandırır.

Montignac Diyetinin Avantajları

Montignac diyeti avantajları arasında ilk olarak zayıflama sürecinizin daha hızlı olacağını söyleyebiliriz. Aynı zamanda Montignac diyeti:

  • Var olan hastalıkların düzelmesini sağlarken olası rahatsızlıkların önüne geçer.
  • Kalp dostu ve diyabete iyi gelen bir diyettir.
  • Uzun süreli bir diyet olduğu için yavaş ve kalıcı kilo kaybını sağlar.
  • Esnek diyet menüsü nedeniyle tek tip beslenmenin önüne geçer.
  • Sağlıklı zayıflamaya yardımcı olur.

Montignac diyeti dezavantajları olmayan, gayet sağlıklı bir diyettir. Ancak diyete başlanmadan önce her zaman olduğu gibi diyetisyene ya da uzman doktora danışmakta fayda vardır. Başkası için uygun olan bir diyet, sizin için uygun olmayabilir. Sonrasında gönül rahatlığıyla Montignac diyeti uygulanabilir.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?