migren

Migren Nedir? Migren Belirtileri Nelerdir? Tanısı ve Tedavi Yöntemleri

Migren, çoğu zaman atak şeklinde gelen ağır bir baş ağrısı tipidir. Atak halleri 4 saatten 72 saate kadar uzanan değişken uzunluklarda olabilir. Kişiler migren atağı anlarında kendini norma hisseder fakat atak başlaması endişesi içlerini sarmıştır. Eski zamanlarda yalnızca bir baş ağrısı atağı olarak görülen migren, artık nörolojik bir hastalık olarak kabul edilmiştir. Migren atakları genellikle orta ya da yüksek şiddette meydana gelir. Bundan dolayı kişilerin hayat akışında olumsuzluklara sebep olur. Bunlara örnek verilecek olunursa, hem migren yakınması olan kişinin ya da yakınlarının yaşam faaliyetlerini olumsuz yönde etkiler. Baş ağrısı, yoğun bir şekilde zonklama hissi verir ve nabızla birlikte atılıyormuş gibi hissedilip başın tek bir tarafında yaşanıyor gibi düşünülüyor. Midede bulantı, kusma görülebilir ya da ışığa, sese karşı hassasiyetler meydana gelir. Migren kadınlarda, erkeklerden daha sık görülebilen bir hastalıktır. Kadınlarda %18.6 erkeklerde ise, %6.5 gibi bir oranda migren hastalığı görülmektedir. Migren belirtisini normal bir baş ağrısından ayırabilen bazı durumlar vardır. Orta şiddetli ya da şiddetli ağrı, mide bulantıları ve kusma sese ve ışığa olan hassasiyet, nabızla beraber atıyormuş gibi hissedilen zonklama durumları, harekete bağlı olarak ağrı artışları migren belirtilerine örnek olarak gösterilebilir. Günümüzde Beslenme danışmanları çalışmalarına hala devam edilen araştırmalara göre migren konusunda daha fazla donanıma sahip ve migreni önlemek adına veyahut tedavi etmek için daha fazla seçenek gösteriyorlar. Sık sık atak geçiren migren hastaları için araştırmalar ve tezler devam etmektedir. Hekimlere göre, migren atağı sıklığını önleyici ilaç tedavisi tavsiye edilir.

hastalıklarda beslenme danışmanlığı

Migren Hastaları Nasıl Beslenmeli?

Migren hastaları için uzmanlar tarafından hazırlanmış olan besin programında, trombosit yığılımını dönüşümlü ya da ek olarak besin bütünlemesini sağlayan yiyecekler alınmalıdır. Trombositlere karşı güçlü bir etkiye sahip olan besin parçalarının başında C, E, B6 vitaminleri, temel yağ asitleri (balık yağı, eşek otu yağı, keten tohumu yağı vb. gibi) veya zencefil gibi besin maddeleri migrene iyi gelir. Diyetisyen desteği almanızı kesinlikle tavsiye ederiz.

Beslenme Alışkanlıkları Migreni Tetikler Mi?

Beslenme alışkanlıkları migreni tetikler. Ve öncellikle migren hastaları et ve süt ürünleri alınırken çok dikkatli olunması gerekir, özellikle böyle gıdalarda organik ürünlerin tercih edilmesi göz önünde bulundurulur. Süt ürününde bulunan kasein adıyla bilinen fosfoproteinler, sütteki proteinin %50 veya daha fazlasını içerir. Migren veya diğer baş ağrısını tetikler.

Migren Ataklarından Korunmak İçin 5 Etkili Yöntem

  1. Beslenme alışkanlıklarınıza dikkat edin ve stresten uzak durun.
  2. Ağrı kesicileri kafanıza göre kullanmayın.
  3. Migren ağrılarınızı kaydettiğiniz bir not defteri tutun. Migreninizi tetikleyen durumları daha kolay tespit edebilirsiniz.
  4. Stresle başa çıkmayı öğrenmeye çalışın. Uyku düzeninizi ayarlayın.
  5. Beslenme programınıza uyun, öğünlerinizi atlamayın.

Migren hastalarının ataklardan korunabilmesi için stresten uzak durmaya çalışmaları gerekmektedir. Parlak ışık, keskin koku ve yüksek sesli ortamlar migren hastalarını yoğun bir olasılıkta etkilemektedir. Öğün atlatmaları hipoglisemiye neden olduğundan dolayı migren ataklarını tetikleyebilir. Besin öğünleri atlatılmamalıdır. Beslenme danışmanlarına göre, portakal, domates, salam, çiğ soğan vb. gibi gıdalardan uzak durulması gerekmektedir. Hastalıklarda beslenme danışmanlığı hizmeti almak bu yüzden oldukça önemlidir.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: