meyve diyeti

Meyve Diyeti Nedir? Faydaları Nelerdir?

Günde 1 kilo vermenizi sağlayacak olan meyve diyeti 1 hafta boyunca meyve ve sebze yiyerek yaptığınız bir diyet çeşididir. Bu diyeti uygularken günlük öğünler dışında ara öğünlerde de sık sık sebze tüketerek diyetinizi desteklemeniz gerekecektir. 1 hafta boyunca 1 gün meyve ile diğer günü de sebze ile geçirmeniz gerekecektir. Aynı zamanda diyet boyunca günde 2-2,5 litre su tüketmeli ve yarım saat yürüyüş veya yüzme, bisiklete binme gibi egzersizler yapmanız gerekmektedir. Böylelikle diyetiniz daha hızlı sonuç verecektir.

Diğer diyetlere nazaran meyve diyeti sizi daha zinde tutarak sağlıklı bir şekilde zayıflamanızı sağlayacaktır. Bütün diyet listelerinin vaz geçilmezi olan meyveler lifli, vitaminli ve bol mineralli yapıları ile vücudunuzun sağlıklı bir şekilde kilo vermesini ve aynı zamanda vücudunuzdaki toksinlerin temizlenmesini sağlar. Uygulayacağınız meyve diyeti ile 1 haftada 3 veya 5 kilo verebileceksiniz. Ayrıca bu diyet ile beraber vücudunuza detoks yapmış da olacaksınız.

bireysel beslenme danışmanlığı

Meyve Diyeti Nasıl Yapılır?

Meyve diyeti 1 hafta boyunca sebze ve meyvelerden oluşan bir listeyi uygulayarak yapılır. Bu bir haftalık süreçte 1 günü meyve ağırlıklı geçirirken diğer günü sebze ağırlıklı geçireceksiniz. Diyetin süresince aynı zamanda 2,5 litre su tüketimi ve günde en az yarım saat spor yaparak diyetinizi desteklemeniz gerekmektedir. Bu diyet sayesinde 1 haftada 3 ila 5 kilo vermeniz beklenmektedir.

Meyve Diyeti Nasıl Hazırlanır? Yaparken Dikkat Edilecekler

Meyve diyetinde özellikle dikkat edilmesi gereken husus gün boyunca sadece meyve yememeniz gerektiğidir. Bu diyet süresince diyetinizi sebze ve yoğurt gibi besinlerle desteklemeniz gerekiyor. Meyvelerin içinde bulunan früktoz kanserli hücreleri besleyen bir şeker çeşididir. Bu yüzden gün boyu meyve tüketmek sanılanın aksine faydalı değildir. Belirli ölçeklerde tüketilen meyveler ancak diyetinizde istediğiniz sonucu verir.

Ayrıca belirli bir hastalığınız varsa bu diyette dahil olmak üzere başka hiçbir diyeti uzman doktorlara danışmadan uygulamayın. Bütün diyetler, diyetisyen kontrolünde uygulanmalıdır. Bunun için diyet listesi hazırlayan diyetisyenlerden, diyetisyen hizmetleri alabilirsiniz. Meyve diyetini aşağıda verdiğimiz tarifi uygulayarak gerçekleştirebilirsiniz.

Meyve Diyeti Tarifi

Meyve diyetinin 1 haftalık listesi şöyledir:

  1. Pazartesi
  • Kahvaltı: 1 elma ve 1 bardak meyve suyu
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: Karışık meyve salatası ve 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç ( suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 1 tabak meyve salatası, 1 bardak taze sıkılmış herhangibir meyve suyu
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Salı
  • Kahvaltı: 1 tabak meyve ve biraz kuruyemiş, bir bardak su
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: Bir tabak karışık sebze yemeği, 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 2 adet elma ve bir tabak sebze yemeği
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Çarşamba
  • Kahvaltı: 1 tabak karışık meyve salatası, 1 bardak taze sıkılmış herhangi bir meyve suyu
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: 1 tabak taze sebze yemeği, 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 1 kase sebze çorbası ile diyeti tamamlayın.
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Perşembe
  • Kahvaltı: 1 elma ve 1 bardak meyve suyu
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: Karışık meyve salatası ve 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 1 tabak meyve salatası, 1 bardak taze sıkılmış herhangi bir meyve suyu
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Cuma
  • Kahvaltı: 1 tabak meyve ve biraz kuruyemiş, bir bardak su
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: Bir tabak karışık sebze yemeği, 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 2 adet elma ve bir tabak sebze yemeği
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Cumartesi
  • Kahvaltı: 1 tabak karışık meyve salatası, 1 bardak taze sıkılmış herhangi bir meyve suyu
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: 1 tabak taze sebze yemeği, 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 1 kase sebze çorbası ile diyeti tamamlayın.
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve
  1. Pazar
  • Kahvaltı: 1 elma ve 1 bardak meyve suyu
  • Ara Öğün: 2 salatalık ve 1 havuç
  • Öğle: Karışık meyve salatası ve 1 bardak su
  • Ara Öğün: 2 adet portakal ve 2 havuç (suyunu sıkarak içebilirsiniz de)
  • Akşam: 1 tabak meyve salatası, 1 bardak taze sıkılmış herhangi bir meyve suyu
  • Ara Öğün: Havuç ve salatalık olmayan 2 adet sebze ve portakal, muz, elma haricinde şekeri az olan 2 adet meyve

Meyve diyeti ile kilo vermek istiyorsanız ilk olarak diyetisyeninizden onay almalısınız. Meyve diyeti ve diğer tarifleri uygulamadan önce beslenme danışmanınızın önerilerini dinlemelisiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: