Metabolizma hızını yükseltmenin yolları sağlıklı beslenmeden ve birkaç pratik yöntemden geçiyor…

Metabolizma, vücudumuzdaki kimyasal reaksiyonlar bütünü olarak tüm fiziksel sistemimizi etkilediği için sağlıklı bir şekilde yaşamamızda büyük etki yapıyor. Eğer metabolizmamız düzgün çalışmazsa vücudumuzun diğer parçalarının da çalışma şekli değişiyor.


Metabolizmanın düzgün çalışabilmesi ve hızının artması, vücutta depolanmış yağların yakılmasını hızlandıracağı için zayıflamada en etkili yöntemlerden biri. Dolayısıyla metabolizmamızı nasıl hızlandıracağımızı bilmemiz gerekiyor. Diyetisyenler ve doktorlar tarafından önerilen metabolizma hızını artırma yolları ise şunlar:

  1. Size uygun bir diyet ve egzersiz programı edinin ve bu programa uyun. Metabolizma hızını yükseltme yolları arasında ilk sırada sağlıklı ve size özel hazırlanmış diyet programını uygulamak yer alıyor.
  2. Uyanır uyanmaz 1 bardak su için. Metabolizma hızını arttırmanın yolları arasında en etkili olanlardan biri de bu.
  3. Uyandıktan sonra kahvaltınızı ilk yarım saat içerisinde yapın.
  4. Metabolizma hızını artırmanın yolları arasında susamasanız bile günde en az 2 litre su içmek yer alıyor. Su içmeyi ihmal etmeyin.
  5. 2 – 3 saatte bir yemek yiyerek metabolizmanızın düzenli çalışmasını sağlayın.
  6. Metabolizma hızını artıracak öneriler arasında sağlıklı çaylar tüketmek de yer alır. Gün içinde 2 fincan yeşil çay ya da zencefil çayı tüketerek metabolizmanızı harekete geçirebilirsiniz.
  7. Metabolizma hızını yükseltmek için hamur işlerinden uzak durun. Poğaçalar, börekler düşmanınız olsun.
  8. Et, tavuk, balık, yumurta, süt, yoğurt gibi protein ağırlıklı gıdalar tüketerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.
  9. Metabolizma hızını artırma yolları arasında lifli besinleri tüketmek de yer alır. Yulaf ezmeleri ve lifli gıdalar alarak daha hızlı ve sağlıklı kilo verebilirsiniz.
  10. Metabolizma hızını arttırmak için kış mevsiminde ısı değişikliği nedeniyle harcadığı enerjiyi düşüren vücudumuzu harekete geçirmek için spor yapmalıyız. Yarım saatlik yürüyüşler bu anlamda etkili olacaktır.
  11. Metabolizma hızını artırmak için zencefil, zerdeçal ve tarçın gibi baharatlardan yararlanabilirsiniz. . Her akşam 1 kase yoğurdun içerisine 1 çay kaşığı bu baharat karışımını ekleyerek yediğinizde siz uyurken vücudunuz yağ yakmaya devam edecektir. Zayıflatan besinler tüketerek metabolizmamızı hızlandırabiliriz.
  12. Tiroid ve hipertansiyon hastalığınız yoksa sabahları aç karnına 1 çay kaşığı tere tohumunu çok az balla karıştırarak tüketebilirsiniz.
  13. Tatlılarınızı şerbetli olanlardan değil de sütlü olanlardan tercih ederseniz metabolizmanız daha hızlı çalışacaktır. Eğer şerbetli tatlı yerseniz insülin direnciniz artacağı için metabolizmanız zayıflayacaktır. Ayrıca kalp sağlığınız da bu durumdan olumsuz etkilenecektir.
  14. Uykuya geçmeden bir iki saat önce yoğurt ve badem yiyerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Daha iyi uyumanızı da sağlayan bu yolla kilolarınızdan rahatça kurtulursunuz.
  15. Yapılan araştırmalara göre günde 8 ve üzeri saat uyuyan kişiler, 6-7 saat ve daha az uyuyan kişilere göre daha kilolu. Bu da uykunun metabolizma üzerindeki etkisini gösteriyor. Metabolizma hızını yükseltmek için düzenli uyumak iyi geliyor.
  16. Metabolizma hızını artıracak öneriler arasında sabah egzersizi de yer alır. Yürüyüş yapmak ve esneme hareketleri, vücudunuzu da şekle sokacağı için faydalı olmaktadır.
  17. Diyet yapmak da metabolizma hızını artırmanın yolları arasındadır. Karbonhidrat, protein, yağ ve lifler açısından dengeli bir diyet, zayıflamayı kolaylaştırır.
  18. Sabah egzersizi dışında da akşam yapılan aerobik ve kardiyovasküler egzersizler, metabolizma hızını arttırmak için bir diğer yoldur. Yüzme ve tempolu yürüyüşler kalori yakmanızı sağlamaktadır.

Metabolizma hızını yükseltmenin yolları aslında çok basit. Birkaç kötü yeme alışkanlığına veda ederek, düzenli spor yaparak ve bol su içerek metabolizmanızı harekete geçirebilirsiniz.

Metabolizmanızı Hızlandırmak İçin Bu Hataları Yapmayın!

Metabolizmamı hızlandırayım derken yanılgıya düşüp de yanlış beslenme yoluna girmeyin ve bu hataları yapmayın:

  • Yetersiz su tüketmek
  • Yemek yemek için acıkmayı, su içmek için susamayı beklemek
  • Öğün atlamak
  • Abur cubur ve şerbetli tatlıları fazla tüketmek
  • Düzenli egzersiz yapmamak
  • Egzersiz yapmamak
  • Yeterli ve düzenli uyumamak
  • Düşük enerjili diyetler yapmak
  • Düzensiz beslenmek
  • Gerekli besin öğelerini içermeyen diyet yapmak

Diyet ve beslenme hatalarına düşmeden, doğru beslenerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Protein, vitamin ve mineralleri dengeli şekilde aldığınızda, uykunuza dikkat ettiğinizde ve spor yaptığınızda sağlıklı şekilde kilo verirsiniz.

Dilerseniz diyet koçluğu ve beslenme danışmanlığı gibi hizmetlerden yararlanarak işin uzmanından metabolizma hızını arttıracak öneriler alabilirsiniz. Metabolizma hızını yükseltmek ve kilo vermek için beslenme danışmanlarına ihtiyacınız olacak…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?