menopozda beslenme

Menopoz Döneminde Sağlıklı Beslenme

Araştırmacılara göre, menopoz döneminde beslenme kadınlarda bazı özel besin ögelerinin gereksinimine işaret ediyor olmakla beraber sebzeler, meyveler tam tahıllılar ve kalsiyumu zengin besinler menopoza iyi gelen besinler arasında yer almaktadır. Diyet döneminin mineral ve vitamin deposu da yeterli olmalıdır. Farklı öğünlerde aynı besin grubundan farklı besinler seçilmelidir ve çeşitlilik sağlanmalıdır. Böylece besin öğesi olan veya olmayan tüm besin öğelerinin vücuda alınması kazanılmış olur. Besin ögesi olmayan karatenoidler, isoflavonoitler, polifenoller, flavonoitler vb. gibi çoğu kronik hastalıkların oluşumuna karşı koyucu etkilerinin olduğu biliniyor olmaktadır. Menopozda beslenme oldukça önemlidir. Kuru baklagillerden özellikler soya içeren gıdalarda bulunan, östrojen benzeri maddelerin osteoporoza karşı koruyucu bir etkisinin olduğu bilinmektedir. Menopoz sonrası kadınlarda, sağlıklı ve düzenli beslenme sonucunda besin çeşitliliği gözlemlenmiş olup aşırı yağlı ve tuzlu gıdaların tüketimlerinin azalmasına yardımcı olacaktır. Menopoz döneminde beslenme danışmanlığı hizmeti diyetisyen tavsiyelerine göre, beslenme diyetlerinde posa tüketimini artırmaları önerilmektedir. Beslenmelerinde posa içeriği en yüksek besinlerin sırasıyla; tahıllar, kuru baklagiller olduğu bilinmektedir. Bir karbonhidrat türü olan posa, tedavi edici ve koruyucu etkilere sahiptir. Elma, armut, çilek vb. kuru fasulye, yağlı tahıllar, sert kabuklu kuru yemişler(ceviz, fındık, fıstık, badem), pirinç, yulaf ve arpa kepeğindeki suda çözünme yeteneği olan posa, kolesterolü düşürür bunun beraberinde kan glikozunu düzenler. Şeker hastalığı, koroner kalp hastalıkları ve kanser riskini azalttığı gibi böyle hastalıklara sahip olan bireylerde tedavi edici bir yöntem şeklidir. Menopozda beslenme konusunda, menopoz döneminde Beslenme Danışmanlığı hizmetini almanızı tavsiye ederiz.

menopoz döneminde beslenme danışmanlığı

Menopoz Tüketilmesi Tavsiye Edilen Yiyecekler

Menopoza iyi gelen yiyecekler oldukça çeşitlidir. Özellikle menopoza iyi gelen bitkiler tüketebilirsiniz. Kayısı, avokado, muz, patates potasyum bakımından zengindir ve kan basıncını düzenlenmeye yardımcı olur. Kivi, elma, yaban mersini, nar gibi gıdalar C vitamini bakımından zengin besinlerdir. Aynı zamanda bol miktarda antioksidan içerirler. Yüksek lif ve kalorileri düşük içeriğe sahip besinlerdir. Koyu yeşil yapraklı sebzeler (semizotu, brokoli, ıspanak, pırasa vb.) kalsiyum ve K vitamini bakımından zengindirler. Menopoza iyi gelen bitkiler, beslenmenizin temel noktasını oluşturabilir. Ve kemik sağlığı açısından bir o kadar faydalıdırlar. Somon, keten tohumu, ceviz: Omega 3 bakımından zengin besinler olup kolesterolü yükseltirler. Yağlı balıklar: ton balığı, uskumru balığı D vitamini bakımından en iyi özelliklerden birine sahip olup, kalsiyum emiliminin artmasında büyük yardım sağlar. Menopozda beslenme için bunlar da menopoz döneminde iyi gelen gıdalardır. Menopozda kilo verenler de olmaktadır. Eğer diyetisyen kontrolünde, size uygun menopoz dönemine özel diyet uygularsanız; sizlerde menopozda kilo verebilirsiniz.

Menopoz Uzak Durulması Tavsiye Edilen Yiyecekler

Menopoz döneminde uzmanlar tarafından uzak durulması tavsiye edilen beslenme programlarına göre, doymuş hayvansal yağların ve katı margarinlerin tüketiminin artmasıyla birlikte kolesterol düzeyinin yükselmesine sebep olan yüksek miktardaki kan kolesterolü kalp damar hastalıklarının başlamasına yol haritası çizer. Kırmızı et protein içerdiği halde böyle bir dönemde uzmanların söyleşilerine göre, kırmızı et yerine derisinden arınmış tavuk eti veya hindi eti tüketilmelidir. Et yemeği tüketiliyor ise kendi yağıyla pişmelidir, ekstra herhangi bir yağ ilave olarak eklenilmemelidir. Fast food besinlerinden hazır yiyeceklerden uzak durulmalı yemekler ızgara haşlama veyahut fırında pişirme yöntemi ile hazırlanmalıdır.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu:

Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?