Menopoz, kadınlarda görülen ve doğurganlık yeteneğinin kaybolduğu 48-55 yaş arası dönemdir. Beslenme alışkanlıkları, sosyo-ekonomik durum, aşırı alkol ve kahve tüketimi menopozu etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Menopoz döneminde beslenme bu nedenle üzerinde dikkatlice durulması gereken bir konudur.

Menopoz döneminde kadın organizmasında önemli değişiklikler görülür. Bunların başında yumurtalık fonksiyonunun azalması gelir. Menopozda tıbbi tedaviyle birlikte sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivite çok önemlidir. Bu dönemde kadınların en büyük şikayetleri arasında da kilo almak yer alır. Daha önce kilo sorunu olmayan kadınlarda da şişmanlık ortaya çıkabilir. Menopoz döneminde nasıl beslenilir sorusu bu nedenle tüm kadınların aklındaki soru işaretlerinden biridir.

Menopoz ve beslenme üzerinde dikkatle durulmasının yanında metabolik hızın azalmasıyla meydana gelen ağırlık kazanımının önüne geçmek için düzenli olarak fiziksel aktivite yapmak gerekir. Haftada 4-5 kere 45- 60 Dakika düzenli olarak yürüyüş kilo alımının önüne geçebilir.

Menopoz döneminde beslenme konusu kadınlar için oldukça önem arz etmektedir. Egzersiz yapmanın yanında menopozda beslenme kurallarına uyarak vücudu korumak ve dengesiz kilo alımının önüne geçmek gereklidir. Beslenme uzmanı ve diyetisyenler bu aşamada devreye girmektedir.

Menopozda Ne Yenir?

Menopoz döneminde dikkat edilecek beslenme kuralları vardır. Taze meyveler ve sebzeler tüketmek kişiye iyi gelecektir. Ayrıca diyetisyen yardımıyla beslenme listesi oluşturulmalı; şeker kişinin hayatından çıkarılmalı, esmer pirinç, tam buğday unundan makarna, karabuğday vb. kompleks karbonhidratlar tercih edilmelidir. Menopozda nasıl beslenilir sorusu çok detaylı bir konudur.

Menopoz döneminde beslenme tuz ve alkolden uzak durularak sağlıklı bir düzene de oturtulabilir. Baharatlı besinler, çikolata, alkol ve kafein azaltılmalıdır. Kurubaklagiller, kabak çekirdeği, ay çekirdeği, badem gibi E vitamini, çinko ve kalsiyum içeren fındıkgiller tüketilmelidir. Menopoz döneminde dikkat edilecekler arasında alkolün ve kafeinin yeri ayrıdır.

Menopozda beslenme sanıldığı kadar kolay olmasa da kişiyi sağlıklı bir hayata adapte etmesi açısından önemlidir. Bu dönemde görülen depresyon ve sinirlilik hali için hindi, peynir, yulaf ve kurubaklagiller tüketilmelidir. Kemik sağlığı için de menopoz ve beslenme süresince kalsiyum, magnezyum, D ve K vitamini içeren besin kaynakları arttırılmalıdır.

Menopozda beslenme düzeni sağlanırken kırmızı et, gazlı içecekler ve işlenmiş besinlerden uzak durulmalıdır. Magnezyum ve bor içeriği yüksek besinler olan elma, armut, üzüm, hurma, kuru üzüm yenmelidir. Ayrıca menopozda nasıl beslenilir diyenlere:

  • Muz, kayısı, avokado
  • Patates
  • Yaban mersini, kivi, nar
  • Koyu ve yeşil yapraklı sebzeler ( ıspanak, semizotu, brokoli vb. )
  • Somon, ceviz, keten tohumu
  • Somon, ton balığı, uskumru
  • Tam tahıllı ekmek ve yulaf ezmesi
  • Yoğurt gibi önemli besin kaynakları önerilir.

Menopoz Döneminde Dikkat Edilecek Beslenme Hususları

Menopozda beslenmenin ne kadar zor olduğunu gördük. Aynı zamanda kadınların beslenmelerine dikkat etmelerinin bu dönemin sorunsuz atlatılmasında etkili olduğunu da anladık. Menopoz döneminde nasıl beslenilir sorusuna temel beslenme kurallarıyla birlikte daha detaylı bilgi verirsek:

  • Menopozda beslenme sırasında kalsiyum almak doğru beslenmek için gereklidir. Süt ürünleri ve yeşil yapraklı sebzeler tüketmek gerekir.
  • Menopoz döneminde beslenme süresince mineral içeriği yüksek suların içilmesi faydalıdır.
  • D vitamini almak için düzenli olarak güneş ışığından yararlanmak gerekmektedir.
  • Menopoz döneminde beslenme sırasında aşırı fosfor tüketiminden kaçınılmalıdır.
  • Yemeklere aşırı tuz eklenmemelidir ve tuzlanmış gıdaların tüketimi azaltılmalıdır.
  • Menopoz ve beslenme süresince sigara içilmemelidir.
  • Alkolden sakınılmalıdır. Alkol, kemik oluşum hücrelerini harap eder ve kalsiyum emilimini bozar.
  • Menopoz döneminde beslenme, düzenli sporla desteklenmelidir.
  • Menopoz döneminde dikkat edilecekler arasında kafein de yer alır. Aşırı kafein tüketilmemelidir.

Ayrıca menopoz döneminde aşırı zayıflıktan da kaçınmak da gerekir. Kortizonlu ilaçların da kullanılmaması önerilmektedir. Kadınlar için en zor dönemlerden biri olan menopoz, beslenme ve fiziksel aktivitelerle, sosyal etkinliklerle desteklenerek rahatlıkla aşılabilmektedir. Menopoz Döneminde Beslenme Danışmanlığı da bu konuda en büyük destek unsurlarından biri olmaktadır. Menopoz ve beslenme hakkında kişinin bilinçlenmesini sağlamakta, menopozda nasıl beslenilir sorularına cevap vermekte ve menopoz döneminde beslenme listeleri hazırlamaktadır.

Siz de menopozda beslenme konusunda destek almak, sağlıklı bir menopoz dönemi geçirmek ve menopoz döneminde nasıl beslenilir sorunuza yanıt bulmak için uzman desteğinden yararlanabilirsiniz.

Menopoz döneminde nasıl beslenilir sorunuzu diyetisyeninize yöneltebilirsiniz. Menopoz döneminde dikkat edilecekler hakkında bilgi alarak sağlıklı bir menopoz süreci geçirebilirsiniz.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?