menopoz diyeti

Menopoz Döneminde Kilo Vermek İçin Tüyolar

Menopoz her kadının yaşadığı bir dönem olmakla birlikte, pek çok kadında farklı yaşlarda başlayan bir dönemdir. Yapılan araştırmalarda ülkemizdeki kadınların bir çoğunun 49 yaşında menopoza girdiği ortaya çıkmıştır. Menopoz döneminde kadınlar pek çok fiziksel değişimden geçmekle beraber, bu değişimlerin türlü sonuçları ile de karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu değişimlerden en sık yaşananı ve en çok şikayet edileni kilo almanın önlenememesi ya da bir türlü kilo verilememesidir. Menopozda kilo vermek pek çok yanlış bilgi içeren kaynakta bahsedildiği gibi zor değildir. Menopoz döneminde kilo vermek için doğru diyet listesini seçmek ve seçilen listeye sadık kalmak yeterli olacaktır. Ayrıca uzmanlar tarafından yapılacak önerilere uymak suretiyle kilo aldırma ihtimali olan gıdalardan uzak durmak da bu dönemde büyük önem taşımaktadır. Menopozda beslenme büyük bir önem teşkil etmektedir.

Menopoz Döneminde Kilo Verdiren Diyet

Menopoz döneminde kilo vermek için tüyolar aramadan önce herkes tarafından bilinen iki noktaya dikkat edilmelidir: şeker ve yağ. Bu iki besin kilo alımlarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Menopoz döneminde beslenme düzenli bir şekilde sağlanmadığı müddetçe kilo verilse bile, verilen kilolar maalesef geri dönecektir.

Beslenme düzeni sağlandığında ise menopoz döneminde kilo verdiren diyet sayesinde fazla kilolar gelmemek üzere sizden gidecektir. Menopoz döneminde beslenme danışmanlığı hizmeti almak bu yüzden oldukça önemlidir.

menapoz döneminde beslenme danışmanlığı

Menopozda Kilo Vermek İçin 7 Günlük Diyet

Menopozda kilo vermek için 7 günlük diyet programı en sık tercih edilen diyet programıdır.
Bu diyet kapsamında yapılması gerekenler şunlardır.

Menopoz diyeti başlangıcında mısır gevreği ile yapılacak bir kahvaltı sizin için uygun olacaktır. Eğer mısır gevreği size tokluk hissi vermiyor ise kepekli olmak koşulu ile bir dilim ekmek de yiyebilirsiniz ancak fazlasına kaçmamanız çok önemli. Öğlen yemeğinde ıspanak, köfte ve enginar tüketebilir; akşam yemeğinde ise esmer pirinç pilavı, yağsız yoğurt ve meyve tüketebilirsiniz. Tüm bu öğünlerin arasında sırasıyla yağsız süte, ananasa ve son olarak da yatmadan önce sarı leblebiye yer verebilirsiniz.

Menopozda kilo vermek için devam edilen diyetin ikinci gününe yine bir dilim kepekli ekmekle başlayabilir, yanında beyaz peynir ve meyve suyu ekleyebilirsiniz. Öğle yemeğinde bir dilim kepek ekmeği, salata ve istediğiniz bir sebzenin çorbası yeterli olacaktır. Akşam yemeğinde ise haşlanmış fasulyenin yanında balık ve yine bir dilim kepek ekmeği yemeniz uygun olacaktır. Ara öğünlerde ise bir dilim ananas, bir kase yoğurt ve günün son ara öğününde bir bardak yağsız süt tüketebilirsiniz.

Menopoz döneminde kilo vermek için devam edilen menopoz diyeti , üçüncü gününe geldiğinizde güne bir dilim kepek ekmeğinin yanısıra bir bardak süt, bir dilim yağsız beyaz peynir ve bir adet salatalık ile başlayabilirsiniz. Öğlen yemeğinde sebze ağırlıklı beslenerek yine çorbayı ve 1 dilim kepek ekmeğini öğününüze dahil edebilirsiniz. Akşam olduğunda ise brüksel lahanası ve beyaz peynirin yanında bir dilim kepek ekmeği tüketmeniz uygun olacaktır. Ara öğünlerde portakal suyu ve şeftali tüketmeniz uygun olacaktır.

Diyetin dördüncü gününde bir bardak taze demlenmiş ıhlamurun yanında bir kaç tane bisküvi ve 5 adet zeytin yiyebilir. Öğlen yemeğinde miktarı ayarlamak koşulu ile istediğiniz herhangi bir yemekle kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Akşam yemeğinde menemen, salata ve bir dilim kepek ekmeği yiyebilirsiniz. Ara öğünlerde ise yağsız sütü tercih edebilirsiniz.

Diyetin beşinci gününde salatalık, domates, beyaz peynir ve salatalık yanında bir dilim kepek ekmeği ile güne başlangıç yapabilir, öğlen yemeğinde mercimek çorbası tüketebilirsiniz. Akşam yemeğinde ise barbunya, kepek ekmeği ve salata yemeniz uygun olacaktır. Ara öğünlerde ise meyve tercih edebilirsiniz.

Altıncı güne geldiğinizde bir adet haşlanmış yumurta, süt ve kepek ekmeği ile güne başlayabilirsiniz. Öğlen yemeğinde makarna ve salata, akşam ise balık tüketebilirsiniz. Ara öğünlerde yine meyve ya da en fazla iki tane galeta tüketebilirsiniz.

Menopoz diyeti bitmek üzere iken, diyetin son gününde güne beyaz peynir ve kepek ekmeği ile başlayabilir, günün ikinci öğününü haşlanmış kabak, salata ve kepek ekmeği ile tamamlayabilirsiniz. Akşam ise bezelye, salata ve kepek ekmeği yiyebilirsiniz. Ara öğünleri değerlendirmek için ise süt ya da meyveli yoğurt tüketebilirsiniz.

Menopoz döneminde kilo vermek diyete uyum sağlandığı takdirde düşünüldüğünden çok daha kolay olmaktadır. Menopoz döneminde kilo nasıl verilir sorusunun cevabı olan bu diyet mümkünse uzman bir diyetisyen görüşü alındıktan sonra uygulanmalıdır. Zira vücudun tüm dengesinin değiştiği menopoz döneminde beslenme danışmanlığı çok büyük derecede önem taşımaktadır.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: