kolay kilo verme yolları

En Kolay ve En Etkili 10 Kilo Verme Yöntemi

Çoğu insan aldığı kiloları kısa bir sürede vermek ister. Bu aceleci tavır aslında birçok hataya sebep olabilir. Sağlıklı zayıflama yöntemleri hakkındaki en doğru bilgiyi diyetisyen vermektedir. Diğer bir nokta ise kilo almanıza neden olan yiyeceklerden daha henüz kilo almadan uzak durmanızdır. Her ne kadar şu anda kilolu olsanız bile bu gidişe bir dur demek gerekir. Kolay kilo vermek için ise birkaç basit yöntemi uygulamanız yeterli olacaktır.

  1. Diyetiniz de her gün bir farklılık yapın.

Örneğin diyetinizde bulunan salatada hazır üretim soslar yerine ev yapımı sirkeli soslar hazırlayın. Bu durum sizi her gün aldığınız 90 kaloriden uzak tutacaktır. Ayrıca yine kuru meyve yerine taze meyve tüketmek de fazla kaloriden kurtulmanızı ve kolay zayıflamanızı sağlar.

  1. Porsiyonlarınızı kontrol altında tutun.

Küçük tabakta yemek yemeyi tercih edin. Böylece az yemekle tabağınızın dolduğunu görerek gözünüzü doyurmuş olursunuz. Bu da az yediğiniz düşüncesini beyninizden atmanızı sağlar. Bu basit de gözükse kolay bir zayıflama yöntemidir.

  1. Çok hareket edin

Eğer spor salonuna gitmiyorsanız gün içerisinde çok hareket etmeye özen gösterin. İşe arabayla gitmek yerine yürümeyi tercih etmeye çalışın ya da asansör kullanmak yerine merdivenlerden çıkmayı deneyin.

  1. İçtiklerinize dikkat edin

Sıvı tükettiğinizi düşünerek kalori aldığınızı bile fark etmeyebilirsiniz. Bu yüzden kola, meyve suyu, meyveli soda gibi içeceklere dikkat edin. Tüm bunların yerine su içmeye kendinizi alıştırın. İşiniz daha kolay olacaktır.

  1. Öğün aralarını sık tutun

Öğün araları uzun tutarak aç kalmak kilo vermek yerine kilo almanıza neden olur. Bu nedenle aç kalmamaya ve öğün aralarını sık tutmaya özen gösterin. Ancak bu öğünlerde de aşırı yemekten kaçının.

  1. Abur-cuburlara dikkat edin

Atıştırmalık olarak abur-cubur tercihlerinize dikkat edin. Cips, çikolata gibi yiyecekler yerine lif kaynağı olan bisküvileri tercih edebilirsiniz.

  1. Akşam yemeğini erken saatte yiyin

Gün boyu alacağınız kalorinin çok az bir kısmını akşam almaya özen gösterin. Ayrıca akşam yemeğini erken yemeye çalışın hazmı daha kolay olacaktır. Geç saatte yemek birçok bağırsak problemine de davetiye çıkarır.

  1. Uykunuza özen gösterin

Günde 7-9 saat uyumaya özen gösterin. İnsan metabolizması uyurken de kalori yakmaya devam eder. Bu yüzden uykunuza özen gösterin. Az uyumak daha çok yemek yemenize sebep olur. Akşam yemeğinden 2-3 saat sonra uyumak metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlar.

  1. Taze yiyecekler tüketmeye çalışın

Paketlenmiş gıdalar yerine sebze ve meyveleri mevsinde tüketmek kilo verme açısından en faydalısı olacaktır. Çünkü taze olmayan gıdalarda kalori oranı daha yüksektir. Bu yüzden organik yiyecekler yemeye çalışın.

  1. Porsiyonlarınızı parçalayın

Her öğünde yediğiniz yemeği 2’ye bölerek yemeye çalışın. Böldükten sonra ilk bölümü yiyin ve biraz ara verip ikinci bölüme geçin. Bu hem daha çabuk doymanıza hem de öğünü kolay hazmetmenizi sağlayacaktır. Böylece daha az kalori alarak, diyetisyen tavsiyelerine uyarak öğününüzü tamamlamış olacaksınız.

bireysel beslenme danışmanlığı

Kolay Şekilde Kilo Vermek İçin Yapılması Gerekenler

Kolay bir şekilde kilo vermek istiyorsanız eğer kendinize yasaklar koymak yerine öğünleri küçülterek istediğiniz şeyleri yiyebilirsiniz. Ancak şekeri kesmeye özen gösterin ve şekerli gıdalardan uzak durun. Çok çay ve kahve tüketiyorsanız şeker atmayın. Aynı zamanda ara öğünlere özen gösterin. Bu öğünlerde yağ yakmanızı sağlayacak gıdalara ya da kalorisi düşük gıdalara yönelin.

Her çeşit besin tüketmeye çalışın. Tek besin üzerinden diyet yapmak faydalı değildir. Çünkü hiçbir yiyeceğin mucizevi bir özelliği yoktur. Bu yüzden ölçülü beslenmeyi kendinize felsefe edinin.

Uzmanlarından Kısa Sürede Sağlıklı Kilo Verme Tavsiyeleri

Kısa sürede kilo vermek istiyorsanız uzmanların da önerdiği tüyolara kulak asın. Yapmanız gereken şeylerin başında beslenme alışkanlığını bir hayat felsefesi haline getirmek yatıyor. 4 öğün kuralı altın kural olarak benimsemelisiniz. Bu öğünler arasında çok fazla zaman olmadığı için metabolizmanın hızlı hareket edecek ve yağ yakımı hızlanacaktır. Tabi burada yapacağınız egzersizlerin de büyük önemi var. Hem yağ yakmanızı sağlayacak yiyecekler tüketmeli hem de hareket ederek yağ yakımını hızlandırmanız gerekecektir.

Egzersiz yaparken de muhakkak su tüketimine özen gösterin. Su tüketmek kolay kilo verme yolunda faydalı bir adımdır. Günlük olarak 2,5 litre su tüketmelisiniz. Egzersiz esnasında ise her 25 dakikada bir 250 ml. su içmek egzersiz esnasında daha iyi performans göstermenizi sağlayacaktır. Aynı zamanda egzersiz sürenizi uzatmaya yarayacaktır. Aynı zamanda her öğünden önce içilecek 1 bardak su da kolay kilo vermenizde size yardımcı olacaktır. Su hem sizi tok tutacak hem de günlük su ihtiyacınızı karşılamanızı sağlayacaktır.

Eğer tatlı yemeyi çok seviyorsanız kolay kilo vermede son zamanlarda en çok tavsiye edilen siyah çikolatayı deneyebilirsiniz. Çünkü siyah çikolatanın kalori oranı diğer tüm tatlılardan daha azdır. Bu yüzden Sporcu beslenmesi danışmanlığı hizmeti almanızı tavsiye ederiz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: