Kilo vermek zorlu, sabır ve emek isteyen bir süreçtir. Bu nedenle başvurulan zayıflama yöntemleri her zaman istenilen sonucu vermeyebilir. Zayıflamak; kişinin kilosu, yaşı, cinsiyeti, metabolizma hızı ve beslenme alışkanlıklarıyla yakından ilgilidir. Bilimsel olarak kanıtlanmış ve herkesin zorlanmadan uygulayabileceği kilo verme yöntemleri ile zayıflamak daha kolay olabilir. Kilo vermeye yardımcı kurallar sağlıklı beslenmeyi hayatınızın bir parçası haline getirebilir.

Genel olarak diyetisyenler tarafından önerilen, beslenme listeleriyle birlikte uygulanabilen, herhangi bir zararı bulunmayan ve alışkanlık haline getirilmesi gerekilen kilo vermeye yardımcı 7 basit kural şunlardır:

  1. Kendinizi motive edin.

Kilo vermeye yardımcı kurallar arasında en önemlisi kendinizi motive etmenizdir. Zayıflamak için motivasyon her şeyden daha etkilidir. “Kilo vermek istiyorum.” diyerek başladığınız zayıflama planınıza her gün; “Bugün daha güzelim.” , “Kilo veriyorum.” gibi cümlelerle devam etmelisiniz. Ayrıca zayıflama sürecinde ailenizden ve arkadaşlarınızdan destek almalısınız. Bu şekilde işiniz daha da kolaylaşır ve motivasyonunuz artar.

Ayrıca verdiğiniz kiloların sevincini yaşamanız kararlılığınızı artıracaktır. Kendinizi ödüllendirerek de zayıflama sürecinin eziyetten çok eğlenceye dönüşmesini sağlarsınız. Hafif bir tatlı ya da almak istediğiniz bir kitap sizi mutlu edecektir. Kilo vermeye yardımcı öneriler arasında en etkili olan motivasyon yaratmaktır.

  1. Porsiyonlarınızı azaltın.

Kilo vermeye yardımcı yöntemler arasında küçük porsiyonlarla beslenmek de yer alıyor. Zayıflamaya odaklandıktan sonra yapmanız gereken artık daha az yemek. Porsiyonlarınızı azaltırken sevdiğiniz besinleri hayatınızdan tamamen çıkarmayın elbette. İlk olarak kilo vermek için sevdiğiniz ve sık tükettiğinizin besinlerin porsiyonlarını yarıya indirmeye çalışın. Tabağınızın sadece 1/4 üne karbonhidrat, 1/4 üne protein ve yarısına da sebze ekleyin. Küçük tabaklarda yemek yiyin ve tıka basa doymaya çalışmayın.

  1. Alışverişe aç karnına çıkmayın.

Kilo vermeye yardımcı tavsiyeler arasında aç karnına markete gitmemek de yer alıyor. Zayıflamak için sağlıklı besinler almaya gittiğiniz marketlerden poşetler dolusu sağlıksız besinle ayrılmak mantıklı olmayacak elbette. Markete aç karnına gittiğinizde daha çok karbonhidrat ve tatlı ağırlıklı besinlere yönelecek ve abur cubur alacaksınız. Bu nedenle alışverişe tok karnına gitmeye çalışın ve satın alacaklarınızın olduğu listenizi önceden hazırlayın. Diyet listenizdeki besinleri alın ve aşırıya kaçmayın. Atıştırmalık olarak sağlıklı kuruyemişler alabilirsiniz. Böylece kilo vermek için büyük bir adım atmış olursunuz.

  1. Bol bol su için.

Kilo vermek için su içmek çok önemli. Bol su tüketmek metabolizmanızı hızlandıracağı için kilo vermenizi kolaylaştırır. Günde 2 litre su tüketmeye dikkat edin. Gün içerisinde de yanınızda su bulundurun. İçerisine salatalık ve limon gibi içimi kolaylaştıracak besinler ekleyin.

  1. Spor yapın.

Zayıflamak için sağlıklı beslenme kadar egzersiz yapmak ve alınan enerjiyi harcamak da gereklidir. Bu nedenle günde en az 30 – 40 dakika yürüyüş yapmanız kilo vermenize yardım edecektir. Yüzme, tenis ve koşu gibi sporlar da kaslarınızı çalıştırarak vücudunuzu forma sokacaktır. Zayıflatan hareketler ile yaktığınız kalori miktarı artacaktır.

  1. Alternatiflerle beslenin.

Kilo vermeye yardımcı kurallar arasında alternatif besin kaynaklarının tüketimi de yer alıyor. Sürekli aynı yiyecekleri tüketmek metabolizmanızı yavaşlatacağı için kilo vermeniz zorlaşacaktır. Örneğin; her kahvaltıda farklı besinler tüketin. Bir sabah yumurta yediyseniz ertesi sabah peynir ve yeşillik yiyin. Ana öğünlerinizi de çeşit çeşit salatalardan ve ızgara yemeklerinden oluşturun. Ara öğünlerde ise badem, fındık, kuru kayısı ve incir gibi kan şekerinizi olması gereken düzeyde tutacak atıştırmalıklar yiyin.

  1. İyi uyuyun.

Kilo vermek için iyi uyumanız da şart. Günde 7 – 8 saat uyursanız ihtiyacınız olan uykuyu almış olursunuz. Eğer düzensiz ve yetersiz uyursanız ertesi gün kendinizi daha aç ve iştahlı hissedersiniz. Ayrıca yatmadan önce tüm elektronik cihazlarınızı fişten çekin ve cep telefonunuzu da kapatın. Daha kaliteli bir uyku düzeniniz olacak ve daha az acıkacaksınız.

Kilo vermeye yardımcı 7 basit kural sayesinde zayıflama süreciniz hem eğlenceli olacak hem de hızlı. Sağlıklı beslenme düzenine kavuşmuş olacak ve her zaman bu düzeni koruyabileceksiniz.

Kilo vermeye yardımcı öneriler almak isterseniz uzman diyetisyen desteğinden yararlanabilirsiniz. Bireysel Beslenme Danışmanlığı sayesinde size özel kilo vermeye yardımcı yöntemler belirleyebilirsiniz.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?