Hem diyet hem egzersiz yapıyor ancak fazla kilolarınızdan kurtulamıyorsanız muhtemelen kilo verirken kullandığınız yöntemlerde ya da diyetinizde bir yanlışlık var demektir. Kilo verirken yapılan yanlışlar nedeniyle ideal kilonuza hala ulaşamıyor aksine kilo alıyorsunuzdur.


Diyetisyen tarafından önerilen diyetler dışında bir beslenme yöntemi kullanıyorsanız işin başında hataya düşmüşsünüz demektir. Önerimiz; size uygun bir beslenme programı için diyet uzmanı ya da diyetisyeninize başvurmanız. Yine de kilo verirken yapılan hatalar ve yanlış bilinenleri öğrenmek isterseniz, işte listemiz:

  • Yemekleri hızlı yiyorsunuz.

Muhtemelen o kadar hızlı yemek yiyorsunuzdur ki mideniz uyarı veriyor. Kilo vermeye çalışırken ilk olarak nasıl yemek yemeniz gerektiğini öğrenmiyorsunuz. Yavaş bir şekilde yemek yerseniz kilo vermeniz daha kolay olur, bunu unutmayın.

  • Kendinizi aç bırakıyorsunuz.

Kilo verirken yapılan hatalar arasında aç kalmak da ilk sıralarda yer alıyor. Alınan kalorileri azaltmak isterken kendinize yaptığınız eziyetin farkında olmuyorsunuz. Siz kendinizi aç bıraktıkça vücudunuz var olan kalorileri koruyor ve kas dokularını kırıyor. Dolayısıyla daha az kaslı ve daha yağlı bir vücudunuz oluyor. Bu durumda yapmanız gereken kesinlikle ve kesinlikle doğru ve yeterli miktarda kalori almanız. Fakat metabolizmanızın yavaşlamaması için günde en az 1.600 – 1.800 arası miktarda kalori aldığınızdan emin olmalısınız.

  • Yeterince lif tüketmiyorsunuz.

Kilo verirken lifli gıdaların gücünü hafife alıyorsunuz. Lif yerine kandaki glikoz ve insülin seviyesini yükselten ekmekleri tercih ediyorsunuz. Kilo verirken yapılan yanlışlar arasında yer alan bu durumu telafi etmek için yapmanız gereken her türlü nişastalı yiyeceği hayatınızdan çıkarmak ve yüksek lif oranına sahip besinler tüketmektir.

  • Su içmiyorsunuz.

Zayıflarken yapılan yanlışlar arasında su içmemek de yer alıyor. Vücudunuzu aç bırakırken su depolarınızı da tüketiyorsunuz. Günde 2 litre su içmezseniz zayıflayamayacağınızı bilmiyorsunuz.

  • Tek öğün zayıflatır sanıyorsunuz.

Zayıflama hataları arasında öğün atlamak en büyüklerinden biri. Gün içerisinde en az 3 öğün almanız gerekirken siz kendinizi tek öğüne mahkum ediyorsunuz. Dolayısıyla daha çok yemek yiyor ve kilo alıyorsunuz.

  • Sadece sıvı tüketerek zayıflamak mümkün sanıyorsunuz.

Çay, kahve, su, bitki çayları ve diyet içecekler hiçbir enerji (kalori) içermedikleri için kilo aldırmayabilir ancak meyve suları ve gazlı içecekler içerdikleri şeker nedeniyle kiloya neden olabilir. Aynı zamanda bu içeceklerin çok tüketilmesi yapılan diyetin yararını azaltmaktadır. Sağlıklı beslenmede doğru bilinen yanlışlar arasında yer alan bu durumda kilo vereyim derken kilo almanız söz konusu olabilir.

  • Meyve kilo aldırmaz, diyet yaparken sınırsız yenebilir sanıyorsunuz.

Sebzelerin su ve lif oranları yüksek olduğundan kalorisi düşüktür. Ancak diyet yaparken her şeyin bir sınırı vardır. Kilo verirken yapılan hatalar arasında meyvenin ve sebzenin sınırsız şekilde tüketilmesi de yer alır.

  • Diyet ürünler serbestçe yenir sanıyorsunuz.

Tüm diyet ürünlerin enerji değerleri sıfır değildir. Bisküvilerin enerji, yağ ve karbonhidrat içeriğinde herhangi bir değişiklik yoktur. Bu nedenle light ürünlerin tüketilmesinde de belli bir sınır vardır.

  • Karbonhidratlarla proteini ayırmak zorunda olduğunuzu düşünüyorsunuz.

Kilo verme yanlışlarından biri de bu. Yeterli ve dengeli beslenme, tüm öğünlerde bütün besin gruplarından eşit alınarak meydana gelir. Bu nedenle karbonhidrat ve proteini dengeli tüketmeniz gerekir.

  • Zayıflama ilaçları kullanıyorsunuz.

Diyet sırasında kilo verme amacıyla alınan bitkisel veya kimyasal ilaçlar, vücudunuzda dönüşü olmayan hasarlara neden olabilir. Bilinçsiz şekilde kullanılan ilaçlar kilo vermek isterken sizi sağlığınızdan edebilir. Kilo verirken yapılan hatalar arasında büyük sağlık sorunlarına yol açacak olan bu durumu gözden kaçırmamalısınız.

Bunların yanında bir haftada 4 – 5 kilo vermeye çalışmak, tek tip beslenmek ve aşırı spor yapmak da kilo verirken yapılan yanlışlar arasındadır. Kilo verme sürecinde dengeli ve sağlıklı beslenmek için diyetisyene başvurmak ve kişiye özel diyet listeleri uygulamak gerekir.

Zayıflarken yapılan yanlışlar ileride sağlıksız bir hayat yaşamanıza neden olabilir. Siz, siz olun, diyetisyeninizin önermediği hiçbir şekilde kilo vermeye çalışmayın…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?