Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Zayıf Çocuklar İçin Kilo Aldıran Yiyecekler

Çocuklarda Kilo Alma Önerileri ve Uzmanlarından Tavsiyeler

Çocuklarda kilo alma, hassas bir konudur. Kimi dönemlerde kilo artışı yavaşlayabilir. Çocuk hastalık durumu yoksa ve zayıfsa yeterli beslenemiyor ya da yediklerinden fazla enerji harcıyor demektir. Bu durumda yapılması gereken çocuk diyetisyenleri ile bir araya gelerek sağlıklı beslenme programlarının oluşturulmasıdır. Yeterli ve dengeli beslenmeyle çocuğun daha sağlıklı ve güvenli büyümesi sağlanacaktır.

Çocuklarınızın sağlığına yeteri kadar önem veriyor musunuz?

Yaşlarına, yaşadıkları fiziksel ve psikolojik gelişimlere bağlı olarak çocuklarda iştahsızlık görülebilir, zayıflayabilirler ya da günlük gerekli enerji-besin ihtiyaçlarını karşılayamıyor olabilirsiniz. Dolayısıyla anne ve babaların zayıf çocukları için beslenme bilinci kazanmaları önemlidir. Peki çocukların kilo alması için ne yapmalıyız? Çocuklara kilo aldıran yiyecekler verilmeli mi? Çocuklara kilo aldırıcı besinler hangileridir? Gelin, birlikte bakalım…

 

Çocuklara Kilo Aldıran Yiyecekler

Çocuklara kilo aldıran yiyecekler kalori açısından zengin, aynı zamanda da lezzetli olmalıdır. Çocuklarda kilo alma konusunda, tamamen kişiye özel beslenme programı hazırlanmalıdır. Besin ve enerji değeri yüksek taze avokado, yemek yemekten ya da kahvaltı etmekten hoşlanmayan çocuklar için meyve püreleri, tam yağlı yoğurt, fındık veya fıstık ezmesi çocuğunuzun sağlıklı bir şekilde kilo almasını sağlayacaktır. Protein ve yağ için ayrıca humus ve fasulye de harika birer kaynaktır.

Çocuklara kilo aldıran yiyecekler önemli ölçüde protein, yağ ve vitamin kaynağıdır ve çocuklarınızın öğünleri sevmesini sağlayacaktır. Yemek yemeyi sevmeyen çocuklar için eğlenceli yollar denenerek yemek yeme onlar için keyifli bir hale de getirilebilir.

Şimdi de çocuklara kilo aldıran yiyecekleri sıralayalım:

Meyve suları ve süt gibi içecekler kalori ve şeker açısından zengindir. İştahın kesilmemesi için çocuklar meyve suyu ve süt gibi içecekleri öğünlerinden sonra tüketmelidir.

Öncelikle her yaş döneminin kilo almak için tüketmesi gereken besinlerin farklılık gösterdiği bilinmelidir. Her çocuğun metabolizması farklı olduğu için de diyetisyen hizmeti almak önem taşımaktadır. Çocuğum kilo almıyor endişesine sahip aileler için çocuğa kilo aldıran yiyecekler ve beslenme listeleri diyetisyen tarafından önerilmektedir.

  • Ceviz: Protein ve yağ için önemli bir kaynak olmakla birlikte Omega 3 yağ ve alfalinolenik asitler bakımından zengindir. Çocuklara kilo aldıran yiyecekler arasındadır.
  • Avokado: Yüksek yağ içeriği ve tekli doymamış yağ bakımından harika bir kaynaktır. Bir adet avokadoda en az 200 kalori vardır. Bu da onu yüksek kalorili meyveler sınıfına dahil eder.
  • Kuru meyveler: Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir gibi kurutulmuş meyveler kalori deposudur ve hızlı kilo aldırırlar. Kuru meyveler ayrıca kan yapar, enerji verir, kabızlığı önler, omega 3 yağ asitleri içerir, kemik ve göz sağlığına destek olur. Çocuğum kilo almıyor diyen anne babalar dikkat!
  • Hurma: 100 gramında 282 kalori bulunur. Kabızlığı gidermeye yardımcıdır, kansızlığı tedavi eder, bağışıklığı güçlendirir ve kilo almayı sağlar.
  • Fıstık ezmesi: Lezzetli ve besleyici olması yanı sıra kilo aldıran yiyecekler arasındadır. 100 gram fıstık ezmesinde 588 kalori olması onu hızlı kilo aldıran besinler sınıfına dahil eder.
  • Kuru yemişler: Fıstık, fındık, kaju, badem vb. kuruyemişlerin ortak noktası kalorilerinin yüksek olması ve çabuk kilo aldırmasıdır. 100 gram kuruyemiş ortalama 600 – 800 kalori içerir. Çocuğa kilo aldıran yiyecekler arasındadır.

[widget-87]

Kilo alamayan çocukların beslenmesi açısından püf noktaları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Sağlıklı ve yüksek kalorili içecekler içirmek: Çocuğum kilo almıyor diyorsanız sağlıklı ve kalorili içecekleri de denemelisiniz. İçecekler yemeklerle birlikte ve ara öğünlerde verilebilir.
  • Bol enerji verecek besinler yedirmek: Çocuklara kilo aldıran yiyecekler; enerji verme, kas yapımı ve vücutta yağ depolanmasına yardımcı olan besinlerdir. Süt, tavukgöğsü, çilek, bal gibi besinler bu anlamda önemli besinlerdir. Kuruyemişler, makarna, avokado, sağlıklı yağlar (yemekte zeytin yağı), kurutulmuş meyveler ve taze sıkılmış meyve suları çocuğa bol enerji de verecektir. Ekmek üzerine sürülen tereyağı, fıstık ezmesi, krem peynir gibi gıdalarda bu konuda yardımcıdır.
  • Ana öğün aralarında atıştırmalıklara yer vermek: Sağlıklı atıştırmalıklar çocuklarda kilo alma açısından iyi bir yoldur. Peynirli sandviç, kurutulmuş meyveler, taze meyveler, taze sıkılmış meyve suyu, süt, yoğurt, haşlanmış patates, fıstık ezmeli sandviç, vb. besinler sağlıklı atıştırmalıklar olarak karşımıza çıkar.
  • Hekime danışmak: Çocuğum kilo almıyor diyorsanız kilo aldıran yiyecekler ve beslenme programları için çocuk hekimlerine danışabilirsiniz. Yaşına, cinsiyetine ve yaşam standartlarına göre daha kolay kilo almasını sağlayabilirsiniz.
  • Beslenme konusunda uzman bir diyetisyene başvurmak: Çocuğun diyetindeki eksiklikler tespit edilerek, daha uygun ve sağlıklı bir diyet uygulanması sağlanacaktır.

Çocuklarda Kilo Almamak Hastalık Belirtisi Olabilir!

Ne yaparsam yapayım çocuğum kilo almıyor diyorsanız doktorunuza ya da diyetisyeninize ulaşmanızda yarar var. Çocuklara kilo aldıran yiyecekler ya da diyetler için daha detaylı bilgi alabilir, bilinçsiz uygulamalardan kaçınabilirsiniz.

Fiziksel ve psikolojik sorunlar da çocukların kilo kaybetmelerine neden olabilir. Bu durumlarda kilo alamama nedenini araştırmak üzere hekime danışılmalıdır. Hekimin yaptığı tetkikler kilo alamama veya kilo verme sorununun altındaki sebepleri belirleyecektir. Çocuklara kilo aldıran yiyecekler de soruna göre belirlenecektir. Çocuklarınızı, işin uzmanına emanet edin…

[widget-90]

Yorum Yap