kilo vermenin yolları

Kalıcı Kilo Vermenin Yolları Nelerdir?

Sağlıklı kilo verme amacında olan kişilerin öncelikle yapması gereken şey bir diyetisyen yardımına başvurarak sağlık kontrolünden geçmelidir. Ardından kişinin yaşı, boyu, kilosu ve fiziksel aktivite düzeyi hesaplanarak bir diyet listesi hazırlamaktır. Bu durum tüm sağlıklı kilo verme ve sağlıklı zayıflama yöntemlerinin başında gelmektedir.

Kolay kilo verme yolları dendiğinde akla ilk olarak diyet yapmak gelir. Ancak her gün bir yenisinin çıktığı diyet yöntemlerinin hangisinin ne derece faydalı olduğu sorusu sürekli kafaları karıştırmaktadır. Şunu da unutmamalısınız ki diyet sadece bir zayıflama yöntemi değil aynı zamanda sağlıklı yaşamanın da önemli bir yoludur. Bu nedenle kısa süreli diyetler yerine kişiler bir yaşam felsefesine dönüştürebileceği beslenme biçimlerini benimsemeleri gerekir. Böylece kişi hem sağlıklı kilo verme ve sağlıklı zayıflama amacına ulaşmış olacaktır hem de kalıcı kilo verme sürecinin de ilk adımını atmış olacaktır.

Kolay kilo verme yöntemleri için söylenebilecek bir diğer şey de kolay kilo verme yolları diye bir şeyin olmadığıdır. Elbette herkes kolay bir şekilde kilo vermek ister ancak bu sandığımız kadar kolay olmamaktadır. Hem kolaya kaçmak başka sağlık problemlerine de sebep olabilmektedir. Bu neden kolay kilo vermenin yolları için bir çaba girdiğinizde bunu hayat felsefesine haline getireceğiniz ve uzun vadede kilo vermenizi sağlayacak yöntemleri benimsemeniz faydanıza olacaktır. Peki kilo vermek için sağlıklı zayıflama yöntemleri ve sağlıklı beslenme yöntemleri nelerdir? Birlikte inceleyelim…

bireysel beslenme danışmanlığı

En Etkili Kilo Verme Yöntemleri Nelerdir?

Kilo vermenin yolları denildiği kadınların aklına ilk olarak diyet ve spor yapmak gelmektedir ancak bu bilgi tek başına yetmemektedir. Çünkü kilo vermenini yolları kişiden kişiye farklılık gösteren bir durumdur. Hem kalıcı kilo vermek amacındaysanız bunu en sağlıklı şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi taktirde kalıcı kilo vermek imkansızdır. Bunu başarabilmek için dikkat etmeniz gereken bazı sağlıklı kilo verme yöntemleri vardır. Eğer bu şekilde kilo verme yolları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız ve aynı zamanda yeme bozukluklarında beslenme konusunda yardıma ihtiyacınız varsa kesinlikle bir diyetisyene başvurmanız faydalı olacaktır.

  • Sabahları bol bol su içmek,
  • Yemeklerde hindistan cevizi yağı kullanmak,
  • Şekerden uzak durmak,
  • Hamur işlerinden uzak durmak,
  • Aşırı yağlı gıdalar tüketmemek,
  • Kızartmaları menülerden çıkarmak,
  • Yeşil çay ve kahve tüketmek en etkili kilo verme yöntemleri arasında başı çeken uygulamalardır. Birçok uzman diyetisyenin sağlıklı zayıflama yöntemleri olarak önerdiği diyet listeleri arasında bu uygulamaları görmeniz mümkündür.

Kalıcı Kilo Vermek İçin Hangi Yöntemler Uygulanır?

Kalıcı kilo vermenin yolları için uzmanlar kişilerin hayat felsefesi haline getirebileceği sağlıklı kilo verme için de uygun olan beslenme biçimlerini benimsemeleri gerektiğini ifade ederler. Bu nedenle kendiniz için en uygun sağlıklı beslenme biçimini belirlemeniz ve bunu felsefeniz haline getirmeniz işinizi kolaylaştıracağı gibi kalıcı kilo verme amacınızı da yerine getirmenizi sağlayacaktır.

  • Kalıcı kilo vermek için, Bol bol sebze meyve tüketin. Özellikle az miktarda yağ ile hazırlanmış salatalar işinizi kolaylaştıracaktır.
  • Ara öğün kilo almak için en tehlikeli öğünlerden biridir. Ara öğünlerlerde sağlıklı abur cuburları tercih edin.
  • Sporu alışkanlık haline getirin.
  • Diyeti bir zorunluluk değil, sağlığınız için yaşam tarzı olarak görün.
  • Yemeklerinizi yerken kalori hesabı yerine porsiyon hesabı yapın ve porsiyonlarınızı küçük tutmaya özen gösterin.
  • Sağlıklı zayıflama yöntemleri konusunda uzman tavsiyelerini dikkate alın.

Zayıflamak için Ne Yapabilirim?

Zayıflamak için kişinin kendi durumunu göz önünde bulundurarak hareket etmesi gerekir. Bunun için doktora giderek tahlil yaptırabilir ve ardından bir diyetisyenden yardım alabilirsiniz. Bunların neticesinde size en uygun diyet ve egzersiz tipleri belirlenir. Ardından yapmanız gereken yapacağınız diyeti bir zorunluluk olarak görmek yerine hayat felsefesi haline getirmektir.

Ayrıca kalori hesabı yapmanız da faydalı olabilir. Günlük kalori ihtiyacınız ile yaktığınız kalori miktarını hesaplayıp ona göre bir beslenme düzeni belirlemeniz zayıflamanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: