kadınlarda diyet

Kadınlar İçin Özel Diyet Programları ve Uzmanlardan Tarifler

Bilindiği gibi uzmanlar diyetlerin cinsiyete ve boy kilo endeksine göre ayarlanması gerektiğini tavsiye eder. Bu nedenle diyet listeleri kadınlar için ayrı erkekler için ayrı olarak dikkate alınmalıdır. Çünkü her iki cinsiyetin metabolizma çalışma prensipleri farklılık göstermektedir. Bizim de burada uzmanlardan aldığımız tavsiyelerden oluşturduğumuz bir diyet programımız mevcut. Kadınlara özel beslenme danışmanlığı hizmeti veren diyetisyen ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.

Ancak buradaki diyet programlarını uygularken ek olarak yeşil çay tüketimine dikkat etmelisiniz. Yeşil çay yağ parçalanmasında oldukça önemli bir içecektir. Aynı zamanda bağırsaklarınızın hızlanmasını ve kolay bir şekilde yediklerinizi hazmetmenizi sağlayacaktır. Bu da kilo vermek isteyen hanımlar için önemli bir ayrıntıdır. Aklınızdan çıkarmamanız gereken bir husus da kilo vermenin hızlı bir şey olmadığıdır. Hiçbir diyet size hızlı kilo verdirmeyecektir. Verdiriyorsa da bunun sağlıksız bir şey olduğunu sakın unutmayın. Şimdi sizinle kadın metabolizmasına uygun örnek bir diyet listesi paylaşacağız. Burada unutulmaması gereken günlük kaç kalori alacağınızdır. Kendi günlük kalori ihtiyacınızı göz önünde bulundurarak diyet listelerini hazırlamanız gerekmektedir. Bu durumda aşağıdaki formülü uygulayarak kaç kaloriye ihtiyacınız olduğunu bulmanız mümkün.
Erkekler= 66 + ( 13.7 x Kilogram olarak ağırlık) + ( 5 x santimetre olarak boy ) – ( 6.8 x yaş )
Kadınlar= 655 + ( 9.6 x Kilogram olarak ağırlık) + ( 1.7 x santimetre olarak boy ) – ( 4.7 x yaş )

Bu hesap dikkate alınarak uzman doktor tavsiyelerine göre diyet listesi oluşturmalısınız.

Bizim örnek diyet listemiz şu şekilde:

Sabah kahvaltısı: Şekersiz çay, 1 kibrit kutusu büyüklüğünde yağsız peynir, 2 Haşlanmış yumurta,

Ara: Bir avuç badem.

Öğle: Bir kase yoğurt, Bir dilim kepek ekmeği,

İkindi: Yeşil çay

Akşam yemeği: Sezar salatası, Yağsız omlet

Yatmadan önce: Bir bardak suya 1 kaşık elma sirkesi katılarak için.

Kilo Vermek İçin Diyet Listesi

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen hanımlar için de ayrıca bir örnek diyet listemiz mevcut. Bu listemiz 2 hafta boyunca dikkatle uygulanmalıdır. Diyetisyen kontrolünde uygulanmasını tavsiye ederiz.

Sabah:  domates, salatalık, biber, yeşillik, 1 dilim az yağlı peynir, 5 adet zeytin, 1 dilimden fazla olmamak kaydı ile kepek ekmek, 15 gün boyunca bu besinlerden seçimler yaparak kahvaltınızı küçültebilirsiniz.

Öğle:  ton balıklı salata, 100 gr tavuk, yeşil salata, 3 adet köfte. Ispanak ya da semiz otu yemeği, 1 adet yumurta ve az yağ ile hazırlanmış menemenin yanında, 1 bardak tuzsuz ayran. Bu diyet süresince bu yemek çeşitlerinden birini seçerek beslenmelisiniz.

Akşam: Haşlanmış veya ızgara balık ve yeşillik ya da 1 porsiyon yağsız makarna ve bol yoğurt. Izgara et ya da tavuğun yanına salata, Bu örnek diyet yemeklerinden herhangi birini 15 gün boyunca değiştirerek pişirebilirsiniz. 

Ara Öğün: Sabah kahvaltısı ile öğle yemeği, öğle yemeği ile akşam yemeği arasında ara öğün hakkınızı kullanmanız önerilir. Akşam yemeğinden sonra yemek yememelisiniz.

kadınlara özel beslenme danışmanlığı

Kilo Almak İçin Diyet Listesi

Kimi hanımlarda da çok sağlıksız bir zayıflık görülebiliyor bu gibi durumlarda da sağlıklı bir şekilde kilo aldıran diyetler uygulanmalıdır. Bu konudaki örnek diyet listemiz de şu şekilde. Siz de buradaki kalorilere göre bir diyet listesi oluşturup uygulayabilirsiniz.

Sabah: Bol tereyağlı ve kaşarlı 2 yumurtayla omlet, 3 dilim ekmek, 1 su bardağı evde sıkılmış portakal suyu, 1,5 yemek kaşığı reçel, maydanoz

Ara Öğün: 200 ml süt

Öğle: Domates soslu tavuk, 1 tabak tereyağlı pirinç pilavı, 1 tabak zeyntinyağlı havuç

Ara Öğün: 200 ml ayran, 1 avuç içi kadar badem

Akşam: 1 porsiyon mercimek çorbası, domatesli ve peynirli orta boy pizza, domatesli salata

Ara Öğün: 1 avuç içi kadar ay çekirdiği, erik pestili, 200 ml boza

Formda Kalmak İçin Diyet Listesi

İstediğiniz kiloya ve vücuda ulaştıktan sonra da formda kalmak için yine beslenmenize dikkat etmeniz gerekiyor. Tabiki formda kalmak için en önemli nokta egzersiz yapmak!

Kahvaltı: 1 bardak süt, ince dilim salam, bir dil az tuzlu peynir, salatalık ve domates, 2 ince dilim tam tahıllı ekmek, şekersiz çay

Ara Öğün: 1 adet meyve

Öğlen: Izgara edilmiş 100 gr tavuk, 1 kase yoğurt, yeşillik, 1 porsiyon meyve, 2 ince dilim ekmek

Akşam: 1 tabak sebze yemeği, 1 porsiyon salçasız ve yağsız makarna (üzerine yoğurt ilave edilebilir), salata.

Yatmadan: 3 adet taze meyve

Bulunduğunuz şehirdeki diyetisyen ücretleri hakkında araştırma yapabilirsiniz. Kadınlara özel beslenme danışmanlığı hizmeti veren diyetisyen ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz. En doğru bilgilendirmeyi diyetisyeniniz yapacaktır.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: