Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Menopozda Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Menopoz Dönemini Rahat Atlatmak İsteyenlere Uzman Önerileri

Araştırmacılara göre, menopoz döneminde beslenme kadınlarda bazı özel besin ögelerinin gereksinimine işaret ediyor olmakla beraber sebzeler, meyveler tam tahıllılar ve kalsiyumu zengin besinler menopoza iyi gelen besinler arasında yer almaktadır.

Menopozda sağlıklı beslenme için mineral ve vitamin deposu da yeterli düzeyde sağlanmalıdır. Farklı öğünlerde aynı besin grubundan farklı besinler seçilmelidir ve çeşitlilik sağlanmalıdır. Böylece besin öğesi olan veya olmayan tüm besin öğelerinin vücuda alınması kazanılmış olur. Peki menopozda beslenme nasıl olmalı? Kadınların menopoz döneminde ihtiyaç duyduğu gıdalar neler? Yazımızın devamında…

Menopoz süreci hem hayatınızı hem beslenmenizi etkileyecek!

Menopozda beslenme oldukça önemlidir. Kuru baklagillerden özellikle soya içeren gıdalarda bulunan, östrojen benzeri maddelerin osteoporoza karşı koruyucu bir etkisinin olduğu bilinmektedir. Menopoz sonrası kadınlarda, sağlıklı ve düzenli beslenme sonucunda yaşam kalitesi de artacaktır.

Menopoz döneminde beslenme için posa içeriği yüksek gıdalar, tahıllar, kuru baklagiller, elma, armut, çilek vb. kuru fasulye, yağlı tahıllar, sert kabuklu kuru yemişler(ceviz, fındık, fıstık, badem), pirinç, yulaf ve arpa sağlıklı beslenmenin ilk tüyolarıdır. Menopozda beslenme sırasında vücudun ihtiyacı olan enerjiyi karşılamak önemlidir.

 

Menopoz Tüketilmesi Tavsiye Edilen Yiyecekler

Menopoz dönemini rahat ve stressiz atlatmak için beslenmenize dikkat etmeniz ve fiziksel aktiviteyi arttırmanız gerekir. Böylece menopozda ortaya çıkabilecek damar hastalıkları, kemik erimesi, kırıklar ve ruhsal gerginlik gibi sorunların önüne geçebilirsiniz. Menopozda sağlıklı beslenme ile yaşam kalitenizi arttırabilirsiniz.

Menopozda öğünlerinizde bu besinler olsun!

Menopozda sağlıklı beslenme için her besin grubundan aşırıya kaçmadan yeterli düzeyde alınması gereklidir. Hem psikolojik hem de beden sağlığına katkısı olan, menopozda beslenme sırasında mutlaka mutfağınızda yer alması gereken besinler:

  • Kayısı, avokado, muz, patates potasyum bakımından zengindir ve kan basıncını düzenlenmeye yardımcı olur. Menopozda sağlıklı beslenme amacı olanlar mutlaka bu gıdaları tüketmelidir.
  • Kivi, elma, yaban mersini, nar gibi gıdalar C vitamini bakımından zengin besinlerdir. Aynı zamanda bol miktarda antioksidan içerirler. Menopozda beslenme listenizde mutlaka C vitamini olmalıdır.
  • Koyu yeşil yapraklı sebzeler (semizotu, brokoli, ıspanak, pırasa vb.) kalsiyum ve K vitamini bakımından zengindirler. Menopoz diyeti yapanlar bol bol yeşil yapraklı sebze tüketebilirler.
  • Somon, keten tohumu, ceviz; Omega 3 bakımından zengin besinler olup kolesterolü yükseltirler. Menopozda sağlıklı beslenme için omega şart!
  • Yağlı balıklar; ton balığı, uskumru balığı D vitamini bakımından en iyi özelliklerden birine sahip olup, kalsiyum emiliminin artmasında büyük yardım sağlar.
  • Kemik sağlığı için kalsiyum kaynakları olan süt ve süt ürünlerinden mutlaka tüketilmelidir. Menopozda sağlıklı beslenme listenizde kemiklerinizi güçlendiren gıdalar olmalıdır.
  • Depresyon ve sinirlilik hali için triptofan aminoasidini sağlayan yeterli protein içeren besinleri yiyin. Hindi, peynir, yulaf ve kurubaklagiller vb. gıdalar menopoz döneminde beslenme için oldukça yararlıdır.

Taze meyveler, çiğ kuruyemişler, tam buğday unundan makarna, karabuğday, kabak çekirdeği, hindi, soya sütü, tofu, tempeh, miso da menopozda beslenme nasıl olmalıdır sorunuzun cevabını verecek sağlıklı besinlerdir. Menopoz diyeti ya da menopoz döneminde beslenme hakkında sorularınız varsa diyetisyeninize sorabilirsiniz.

Menopoz Uzak Durulması Tavsiye Edilen Yiyecekler

Menopoz döneminde uzmanlar tarafından uzak durulması tavsiye edilen besinler de var elbette. Hem sağlığı etkileyen hem de kilo almaya neden olan gıdaların mutfağınıza uğramaması gerekiyor. Menopozda sağlıklı beslenme için tehlikeli besinler:

  • Makarna, pilav, patates, beyaz ekmek
  • İşlenmiş paketli gıdalar (cipsler, bisküvileri, krakerler vb.)
  • Alkol
  • Yüksek miktarda kırmızı et
  • Hayvansal yağlar
  • Fast food gıdalar
  • Salamura besinler
  • Yağlı kuruyemişler

Menopozda sağlıklı beslenme için kalp damar hastalıklarına neden olacak katı margarinler, kızartmalar ve sağlıksız yollarla pişirilen gıdaların tamamından uzak durmalısınız.

Tuz Tüketimini Azaltın!

Menopozda beslenme yanlışlarından biri de tuz tüketimini sınırlandırmamaktır. Aşırı tuz tüketiminin ise yüksek kan basıncı ile ilişkisi vardır. Bu durum da kalp sağlığını etkiler, idrarla kalsiyum atımını da artırır. Kalsiyum eksikliğine bağlı olarak da osteoporoz ve kemiklerin kırılması riski görülür.

Yemeklerinize tuz eklemeyerek, hazır gıdaları tüketmeyerek ve tuzsuz besinler alarak menopoz döneminde beslenme hakkında bilinçli hareket edebilirsiniz.

Bol bol su için!

Menopozda sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanırken aynı zamanda bol su içmeye özen gösterin. Kilonuza ve genel sağlık durumunuza göre menopoz döneminde beslenme ve menopoz diyeti hakkında bilgi almak için diyetisyeninize ulaşın.

Yorum Yap