Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kadınlarda Yaşa Göre Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Sağlıklı Beslenen Kadınlar Daha Mutlu Nesiller Yetiştirir!

Her yaşın beslenme ihtiyaçları ve yöntemleri farklıdır. Özellikle kadınlarda yaşa göre beslenme hem sağlık sorunlarının önlenmesini hem de yaşam standartlarının artmasını sağlamaktadır. Kadınlarda uygun beslenmenin sağlanması aynı zamanda kadının psikolojisini de olumlu yönde etkilemektedir.

Yaşa göre beslenme konusunda uzmanlar kritik yaşların önemli olduğunu ve sağlıklı bir hayat için özenle üzerinde durulması gereken dönemler olduğunu söylüyor. Anne karnından başlayan yeme alışkanlıklarının okul döneminde olumlu etkilerle şekillenmesi, ergenlik döneminde korunması ve 20’li yaşlarda ihtiyaçlara göre şekillenmesi çok avantajlı. Peki kadınlarda beslenme yaşa göre nasıl olur? Hangi besinleri tüketmek gerekir? Birlikte bakalım…

 

30’lu Yaşlarda Gençliğinizi Koruyun!

Kadınlar nasıl beslenmeli sorunuza her yaşa ayrı cevap vermek durumundayız. Kadınların en güzel yaşları olarak adlandırılan 30’lu yaşlarda gençliğin korunması için antioksidanlar, demir ve C vitamini tüketmek gereklidir. 19-50 yaş arasında kadın bedeninin günlük 18mg demir ihtiyacı olduğunu söyleyen uzmanlar özellikle regl döneminde kaybedilen demirin telafi edilmesini öneriyor.

Kadınlarda yaşa göre beslenme için 30’lu yaşlarda yumurta, yeşil sebzeler, C vitamini içeren meyveler önemli. Kadın vücudunun bu yaşlarda posa ve antioksidana ihtiyacı var.

40’lı Yaşlarda Bağışıklık Sisteminizi Kuvvetlendirin!

Kadınlarda beslenme 40’lı yaşlara geldiğinde bağışıklık sistemine odaklanıyor. B ve E vitamini içeren besinlerin tüketilmesi gerektiğini belirten uzmanlar kurubaklagillerin ve tahılların sofranızda yer almasına dikkat çekiyor. Öğünlerde bir dilim tam buğday, çavdar veya tam tahıllı ekmek B vitamini için ihtiyaçlarınızı karşılayacak. E vitaminini ise bir avuç kavrulmamış fındık, ceviz ve badem yeterli.

50’li Yaşlarda Menopoza Uygun Beslenin!

Menopoz döneminde kemikler gücünü kaybettiği için kalsiyum alımına özen gösterilmeli ve haftada en az 3 kez 30-45 dakikalık yürüyüşler yapılmalıdır. Kadın beslenmesi için kemik kırılmalarını önleyecek ve güç sağlayacak süt, yoğurt, peynir her gün tüketilmelidir. Ayrıca yeşil yapraklı sebzeler de kilo yaşa göre diyet listesi seçeneklerinizde bulunmalıdır.

60’lı Yaşlarda D Vitamini Gerekli!

Kadınlarda yaşa göre beslenme ilerleyen yıllarda daha önemli bir hal alıyor. 60’lı yaşlarda kadın beslenmesi için D vitamininin ayrı bir önemi var. D vitaminini balık, peynir ve yumurtadan karşılayabilirsiniz. Ayrıca bol su içmeli ve güneşli havalarda mutlaka kısa da olsa yürüyüşler yaparak D vitaminini güneşten almalısınız.

Kadınlarda beslenme yaşa bağlı olarak görülen diş kayıpları, çiğneme sorunları, yutma güçlükleri, hareket sınırlanması gibi sorunlardan da etkilenir. Ayrıca ilerleyen yaşlarda iştahta azalma da sıklıkla görülür. Dolayısıyla kadınlarda yaşa göre beslenme için günlük gereksinimi karşılayacak, kolay sindirilebilecek, kemikleri koruyacak beslenme şekli gereklidir. Yaşa göre diyet listesi kesinlikle uzman diyetisyenler tarafından yapılmalı ve bilinçsiz beslenme yöntemleri denenmemelidir.

Neden Kadınların Beslenmesi Farklı Olmalı?

Hem kadınlar hem de erkekler için yaşa göre beslenme önemlidir ancak kadınlarda yaşa göre beslenme konusunun ayrıca üzerinde durulmalıdır. Kadınların hormonları, erkeklere oranla çok daha farklı ve yavaş çalışmaktadır. Yavaş çalışan metabolizma da kilo alımına neden olmaktadır. Dolayısıyla kadınların hem fizyolojik özelliklerine hem de yaşlarına göre beslenmeleri gerekir.

Kadınlarda yaşa göre beslenme nasıl olmalıdır, kadın beslenmesi için dikkat edilecek besinler nelerdir gibi sorularınızı kadınlarda beslenme alanında uzman diyetisyenlere sorabilirsiniz. Böylece daha bilinçli ve sağlıklı şekilde yaşayabilirsiniz. Her yaşın ayrı güzelliği var, unutmayın…

Yorum Yap