Dünyada geniş uygulama alanı olan diyetlerden biri de Japon diyetidir. Japon diyeti 13 günlük bir uygulama evresine sahiptir. 7 gün içinde 7 kilo verme gibi bir zorunluluk koyan Japon diyetine adapte olmak biraz zordur.

Japon diyeti felsefesinde amaç kişinin metabolizma akışını düzenlemek ve uzun bir süre kilo almasını engellemektir. Japon diyeti süresince şeker, alkol, tuz ve unlu mamuller yasaktır. Japon diyeti, disiplinli bir sisteme sahip olduğu için harfiyen uygulanması önemlidir. Ancak ne kadar sağlıklı olduğu tartışılmaktadır. 7 günde 7 kilo verdiren Japon diyeti, diyetisyenler tarafından genel olarak önerilmemektedir. Bu nedenle japon diyeti yapmadan önce kesinlikle diyetisyeninize sormanız gerekmektedir.

Japon Diyeti Nasıl Yapılır?

Japon diyeti nasıl yapılır, ne yenir, ne kadar süre uygulanması gerekir diyorsanız cevabı sayfamızda bulabilirsiniz. Öncelikli olarak Japon diyetinde öğün atlamamak gerektiğini bilmelisiniz. Örneğin; ilk gün kahvaltınızı 8’de yaptıysanız ikinci gün de aynı saatte yapmanız gerekiyor. Aynı şekilde öğünlerinizin içeriğinin de birbirine benzer olması önem arz ediyor.

Japon diyeti aşamaları dahilinde aşırı kalorili gıdalar almak hem metabolizmanızı hem de diyetinizi bozmanıza neden olabiliyor. Bu nedenle zorlanacağınıza veya yapmayacağınıza inanıyorsanız bu diyete hiç başlamayın. Japon Diyeti listesi sona erdikten sonra bir anda yüksek kalorili ürünler tüketmeyin ve diyete paralel besinler tüketin. Böylece verdiğiniz kiloları tekrar almazsınız. Katı kuralları olan Japon diyeti uygularken tüm riskleri göze alarak başlamak için beslenme danışmanınızdan ya da doktorunuzdan onay almalısınız.

Japon diyeti nasıl yapılır sorunuza diyetisyeninizden yanıt almalısınız. Japon diyeti dezavantajları dahilinde size bu diyet uygun değilse herhangi bir uygulama yapmamalısınız.

Japon Diyeti Listesi

1 Haftalık Diyeti Listesi Tarifi;

Japon Diyeti 1. Gün:

Sabah: Şekersiz bir kahve, içerisine çok az yarım yağlı süt katabilirsiniz.

Öğle: 2 adet yumurta haşlaması, zeytinyağı gezdirilmiş haşlama usulü lahana salatası ve taze sıkılmış domates suyu.

Akşam: Izgarada yağsız pişirilmiş bir balık, böyle bir imkanınız yoksa buğulama da yapabilirsiniz. Yanında sadece yeşillikten oluşan bir tabak salata.

Japon Diyeti 2. Gün:

Sabah: Sütsüz, şekersiz kahve ve bir tane galeta.

Öğle: Izgara ve buğulama usulü yapılmış balık ve yeşillik.

Akşam: 100 gram dana eti(100 Gram dana eti 150 kaloridir.) ve küçük bir kase yoğurt.

Japon Diyeti 3. Gün:

Sabah: Diğer günlerdeki gibi sade bir kahve ve galeta.

Öğle: 1 tane büyük boy kızartma usulü kabak.

Akşam: 2 tane yumurta haşlaması, 180 gram haşlama usulü dana eti(180 Gr. Haşlanmış dana eti 310 kaloridir.) isteğe bağlı lahana salatası da tüketebilirsiniz.

 

Japon Diyeti 4. Gün:

Sabah: Her zamanki gibi sadece kahvemizi içiyoruz.

Öğle: 1 adet çiğ yumurta, 3 tane büyük boy haşlanmış ve zeytinyağlı havuç ve ince bir dilim yağsız sert peynir.

Akşam: Sadece mevsimsel taze meyve.(1-2 taneyi geçirmemeye çalışın)

 

Japon Diyeti 5. Gün:

Sabah: Limon suyunun içine batırılmış taze havuç.

Öğle: Izgarada balık, yeşillik ve taze domatesin suyu.

Akşam: Sevdiğiniz meyvelerden 1-2 tane tüketin.

 

Japon Diyeti 6. Gün:

Sabah: Sade bir bardak kahve.

Öğle: 200 gram haşlama tavuk(200 kaloridir.) zeytinyağlı lahana ya da havuç salatası.

Akşam: 2 adet haşlanmış yumurta ve 1 tane havuç.

 

Japon Diyeti 7. Gün:

Sabah: 1 fincan kahve.

Öğle: 200 gram dana eti(300 kaloridir.) 1 adet taze meyve.

Akşam: 2-3 adet kalorisi düşük meyve.

Japon Diyeti Yaparken Dikkat Edilecekler

Japon diyeti hızlı kilo verdiren diyet uygulamalarından biri olduğu için uygularken oldukça dikkat etmeniz gerekir. Dolayısıyla herhangi bir rahatsızlığınız varsa bu diyete başlamamanız gerekmektedir. Ayrıca aşırı ve ani kilo kaybı yaşattığı için japon diyeti hastalıklara neden olabilir. Doktorunuza danışmadan Japon diyeti uygulamasına başlamayın. Japon diyet listesi yerine size özel beslenme danışmanlığı alarak diyetisyen önerilerine kulak verin. Vücudunuzun ihtiyaçlarına göre hazırlanmış diyetleri uygulayın.

Japon diyeti nasıl yapılır ve japon diyeti dezavantajları nelerdir sorularınıza yanıt alın. Aksi halde japon diyeti uygulaması sağlığınıza zarar verebilir.

Japon Diyeti Avantajları ve Dezavantajları

Japon diyeti de diğer diyet listeleri gibi avantajlara ve dezavantajlara sahiptir. Öncelikli olarak kendinize güvenmiyorsanız başlamamanız gereken Japon diyeti:

  • Hızlı kilo verdirir.
  • Metabolizmanın çalışma şeklini değiştirir.
  • Vücudunuzu beğenmenizi sağlar.
  • Bölgesel incelmelere yardımcı olur.

Japon diyeti dezavantajları arasında ise hızlı kilo kayıplarının yaşatacağı mide ve karaciğer sorunları yer almaktadır. Uzun vadede Japon diyeti pek çok sıkıntıyı beraberinde getirebilir. Doktor ve diyetisyen önerisi olmadan Japon diyetine başlamamanız daha yararlı bir karar olacaktır. Bunun yerine Bireysel Beslenme Danışmanlığı hizmetlerinden yararlanarak size özel yöntemlerle zayıflayabilirsiniz.

Diyet yapmadan önce mutlaka uzmanına sormayı ihmal etmemelisiniz…


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?