İsveç diyeti nedir diye merak edenler son zamanlarda internetten buldukları İsveç diyeti listelerini uyguluyor. İsveç Diyeti uygulayan herkes iki haftada 7 ile 20 kilo arasında kilo verebildiğini belirtiyor. Avrupa’da zayıflama merkezleri ve güzellik merkezleri tarafından sıkça uygulanan İsveç Diyet listesi ülkemizde de oldukça ilgi görüyor. Zayıflama ilacı kullanmadan zayıflamak isteyen birçok kişi İsveç diyetini deniyor.

İsveç diyeti nasıl yapılır diye merak edenler için temel özelliğinin vücudun metabolizmasını tamamen değiştirmesi olduğunu söyleyebiliriz. Böylece 2 yıl boyunca hiç kilo alınmaması sağlanmaktadır.  3 günde tam 4.5 kilo verebileceğiniz İsveç diyeti bazı diyetisyenler tarafından hızlı kilo verdirdiği için tavsiye edilmemektedir.

35 yaş üstü kişilerin ve sağlık problemi olanların yapmaması gereken İsveç diyetini merak ediyor ve denemek istiyorsanız sayfamızdaki 13 günlük İsveç diyet listesi ve beslenme programlarını inceleyerek deneyebilirsiniz. Ancak unutmayın, her diyet sizin için uygun olmayabilir. Beslenme danışmanınızın size özel diyet listeleri hazırlaması gereklidir.

İsveç Diyeti Nasıl Yapılır? – Önemli Kuralları

İsveç diyeti katı olmasa da sıkı kuralları nedeniyle yaşam tarzınızı ve beslenme şeklinizi tamamen değiştirebilir. İsveç diyeti nasıl yapılır diyorsanız ilk olarak dezavantajlarını bilerek hareket etmelisiniz. Sağlıksız her şeyden uzaklaşmanızı sağlayan İsveç diyetinin en önemli kuralları:

  • Çay, kahve ve meşrubat belirtilmediği gün kesinlikle içilmemelidir.
  • Diyet ancak 6. günde bırakılabilir.
  • 3 aydan kısa bir sürede İsveç diyeti tekrarlanmamalıdır.
  • Aynı gün içerisinde olmak şartıyla öğle ve akşam yemekleri yer değiştirilebilir.
  • Günde 2 litre kadar su içilmelidir.
  • Tuz ve belirtilen ölçünün dışında şeker kullanılmaması gerekir.
  • Yeşil salatanın hep limonlu ve zeytinyağlı tüketilmesi ayrıca ölçüsü belirtilmeyen yiyeceklerin genellikle bir porsiyon olarak hesaplanması gerekir.
  • İsveç Diyeti 13 günden fazla devam ettirilmemelidir.

Diyetisyen önerisi olmadan kesinlikle yapılmaması gereken İsveç Diyeti, hızlı kilo verdirdiği için herhangi bir rahatsızlığı olan kişilere önerilmemelidir. Yanlış diyet sağlığınızı kaybetmenize neden olabilir, unutmayın…

İsveç Diyet Listesi

İsveç diyeti aşamaları 13 gün olarak toparlanmaktadır. İsveç diyeti yapılırken bu sürenin aşılması kişide çeşitli rahatsızlıklara neden olabilir.

İsveç diyeti hızlı kilo verdirdiği için kişinin herhangi bir sağlık sorunu olmaması gerekir. Merak edenler ve İsveç diyeti nasıl yapılır diyenler için İsveç diyet listesi:

İsveç diyeti 1. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker

Öğle: 2 katı yumurta, 1 porsiyon haşlanmış ıspanak, 1 domates

Akşam: 1 biftek(200 gram,) zeytinyağlı ve limonlu yeşil salata

 

İsveç diyeti 2. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker

Öğle: 1 dilim salam, 100 gram yoğurt

Akşam: 1 biftek (200 gram), yeşil salata, 1 meyve

 

İsveç diyeti 3. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker, 1 dilim kızarmış ekmek

Öğle: Haşlanmış ıspanak, 1 domates, 1 meyve

Akşam: 2 katı yumurta, 1 dilim salam, yeşil salata

 

İsveç diyeti 4. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker, 1 dilim kızarmış ekmek

Öğle: 1 katı yumurta, 1 rendelenmiş havuç, 25 gram yağsız beyaz peynir

Akşam: 2 dilim portakalın suyu, 100 gram yoğurt

 

İsveç diyeti 5. gün

Sabah: 1 büyük rendelenmis havuç (limonlu)

Öğle: Haşlanmış yağsız balık (200 gram, limonlu ve tereyağlı)

Akşam: 1 biftek (200 gram), salata ve brokoli

 

İsveç diyeti 6. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker

Öğle: 2 katı yumurta, 1 büyük rendelenmiş havuç

Akşam: Derisi alınmiş tavuk (200 gram), salata

 

İsveç diyeti 7. gün

Sabah: Şekersiz çay

Öğle: Izgara et (200 gram), taze meyve

Akşam: Hiçbir şey

 

İsveç diyeti 8. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme seker

Öğle: 2 katı yumurta, 1 porsiyon haşlanmış ıspanak, 1 domates

Akşam: 1 biftek(200 gram), zeytinyağlı ve limonlu yeşil salata

 

İsveç diyeti 9. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker

Öğle: 1 dilim salam, 100 gram yoğurt

Akşam: 1 biftek (200 gram), yeşil salata, 1 meyve

 

İsveç diyeti 10. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker, 1 dilim kızarmış ekmek

Öğle: Haşlanmış ıspanak, 1 domates, 1 meyve

Akşam: 2 katı yumurta, 1 dilim salam, yeşil salata

 

İsveç diyeti 11. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker, 1 dilim kızarmış ekmek

Öğle: 1 katı yumurta, 1 rendelenmiş havuç, 25 gram yağsız beyaz peynir

Akşam: 2 dilim portakalın suyu, 100 gram yoğurt

 

İsveç diyeti 12. gün

Sabah: 1 büyük rendelenmis havuç (limonlu)

Öğle: Haşlanmış yağsız balık (200 gram, limonlu ve tereyağlı)

Akşam: 1 biftek (200 gram), salata ve brokoli

 

İsveç diyeti 13. gün

Sabah: 1 fincan kahve, 1 kesme şeker

Öğle: 2 katı yumurta, 1 büyük rendelenmiş havuç

Akşam: Derisi alınmış tavuk (200 gram), salata

İsveç Diyeti Tavsiyeleri

İsveç diyeti yaparken menüde yer alan besinlerden bazılarını bulamayabilirsiniz. Bu nedenle besinleri telafi etmek için mevsimlik sebzelere yönelebilirsiniz. Örneğin:

  • Brokoli bulamazsanız karnabahar yiyebilirsiniz.
  • Kolesterolünüz yüksek ise yumurtanın akını yiyebilirsiniz.
  • Miktarı belirtilmeyen yiyecekleri aşırıya kaçmamak koşuluyla istediğiniz kadar yiyebilirsiniz.
  • Diyet ağır gelirse 6. günde kesmelisiniz.
  • Sık aralıklarla bu diyeti uygulamamalısınız.

İsveç Diyeti Avantajları – Dezavantajları

İsveç diyeti her diyet gibi avantajlara ve dezavantajlara sahiptir. Kahvaltısız bir diyet olduğu için özellikle kan şekeri düşük olan kişileri zorlayacak olan İsveç diyetinin uygulanması için doktorunuzdan izin almanız gereklidir.

İsveç diyeti avantajları arasında ise hızlı kilo verdirmesi ve metabolizmayı tamamen değiştirmesi gösterilebilir. Bu nedenle İsveç diyeti yapan kişilerin 2 yıl kilo almadığı gözlenmiştir.

İsveç diyeti dezavantajları arasında da aşırı ve hızlı kilo kaybının vücuttaki etkileri gösterilebilir. Kişinin sağlığının bozulmasına ve direncinin düşmesine neden olabilir. Dolayısıyla İsveç diyeti listesi herkes için uygun değildir ve sağlığa zarar verebilir.

Her diyet öncesinde olduğu gibi İsveç diyetini uygulamadan önce de doktorunuza başvurmalısınız. Diyetisyene giderek popüler diyetler yerine size özel bir diyet listesine kavuşabilirsiniz. Bireysel Beslenme Danışmanlığı sayesinde hızlı ve sağlıksız kilo vermek yerine kontrollü ve sağlıklı şekilde zayıflayabilirsiniz.

İsveç diyeti aşamaları, avantajları ve dezavantajları hakkında aklınıza takılanları diyetisyeninize sorabilirsiniz. Size özel beslenme programı ile daha sağlıklı zayıflayabilirsiniz.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?