iştahsızlık

İştahsızlık Nedenleri Nelerdir?

İştahsızlık hemen her insanın hayatının bir döneminde karşılaştığı büyük bir problemdir. Bu sorunu olan kişiler birçok hastalık ile karşı karşıya kalabilmektedirler. Böyle bir durum karşısında mutlaka diyetisyen desteği alınmalıdır. İştahsızlığa sağlık sorunları ve yanlış beslenme alışkanlıkları neden olabilir. Genel olarak:

  • Mide hastalıkları, bağırsak bozuklukları, mide ve bağırsaklardaki yaralar iştahsızlık sorununa işaret etmektedir.
  • Ayrıca yetersiz ve dengesiz beslenme de iştahsızlık sebepleri olarak sayılabilir.
  • Bunların yanı sıra kan değerinde çinko ve demir eksikliği, anemi gibi rahatsızlıklar da iştahsızlığa neden olan hastalıkların başında gelmektedir. Bu nedenle iştahsızlık problemi olan kişiler bunu basite indirgememeli ve önem vermelidir. Çünkü iştahsızlık, başka bir hastalığı belirtisi olabilir ve erken teşhis için önemlidir.

Tüm bunların dışında iştahsızlık sebepleri olarak bazı psikolojik etkenler de sayılabilmektedir. Bunların başında depresyon, ailenin bir ferdinin kaybı, arkadaş ortamında yaşanan problemler, aile için şiddet gibi sorunlar iştahsızlık sebepleri olarak görülür. Özellikle iştahsız çocuklar için okul ve arkadaş ortamının etkisi olduğunu söylemek gerekir. Çocuklar çevrelerinden çok kolay etkilendikleri için iştahsız olma söz konusu olabilir. Bu noktada yapılması gereken iştah açıcı yiyecekler tüketilmesini sağlamak ve diyetisyen tavsiyelerine başvurmaktır.

İştahsızlık Nasıl Önlenir?

Peki iştahsızlık nasıl önlenir? İştahsızlığın önüne geçmenin en önemli detayı yeme bozukluklarında beslenme alışkanlıklarına dikkat etmektir. Beslenme bozukluğu bilinen en yaygın iştahsızlık nedenidir. İştahsızlığı önlemek için sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmak gerekir. Bunun yanı sıra kişiler iştah açıcı yiyecekler tüketerek de iştahsızlık önüne geçebilmektedirler.

Ayrıca kişinin iştahını arttırmak için vitamin alması da önerilebilir. Gün içerisinde yemek saatleri arasındaki süreyi kısaltmak, sık ve düzenli bir beslenme sistemine geçmek de faydalı olacaktır. Ayrıca haftada 3 gün nohut tüketmek (nohut midenizi temizleyecektir), tarçınlı gıda tüketmek, acı kırmızı pul biber ve meyve tüketmek de iştahsızlığın önlemek için tavsiye edilen yiyeceklerdir.

yeme bozukluklarında beslenme danışmanlığı

İştah Kaybına Karşı Ne Yapmalı?

İştah kaybına karşı yapmanız gereken iştah açıcı yiyecekler tüketmek ve iştahınızı açmanızı yarayacak vitaminler almaktır. Bunun için sevdiğiniz gıdaları daha sık tüketmeyi deneyebilirsiniz. Ayrıca öğünlerin arasını kısa tutmak da faydalı olacaktır. İştah kaybına karşı:

  • Sabah kahvaltılarına özen göstermek önemli silahlardan birisidir. Sabahları insanların iştahları daha kolay açılabilmektedir. Kahvaltıda özellikle süt, peynir ve yumurta tüketmeye özen gösterin. Eğer sabahları da iştahsızlığınız devam ediyorsa sıvı şeyler tüketmeye çalışabilirsiniz. Bunlar taze sıkılmış meyve suyu ya da süt olabilir.
  • Az ve sık yemeye özen gösterin.
  • Sevdiğiniz yiyeceklerle kendinizi ödüllendirin.
  • Uzun süre aç kalmayarak yemekten soğumamaya özen gösterin.

İştah Açan Yiyecekler Hangileridir?

Peki iştahsızlık için ne yapmalı ve iştahı arttıran yiyecekler nelerdir? İştah açan yiyecekler için ilk sırada bitkisel öneriler gelmektedir. Düzenli adaçayı tüketimi, ananas, biber, salatalık, enginar iştahsızlığı çözmek için birebir yiyeceklerdir. İştah açan yiyecekler:

  • Sarımsak, zencefil, domates, üzüm, tarçın ve elma
  • Patates, nohut, mısır, havuç
  • İncir
  • Rezene tohumu
  • Kişniş bitkisi suyu
  • Ahududu
  • Badem
  • Greyfurt, kayısı, limon, portakal
  • Enginar
  • Turp
  • Ada çayı
  • Nane

Gün boyu yüksek derecede sıvı tüketimi, bitki çayları gibi yiyecekler de iştah açmak için tavsiye edilmektedir. Özellikle iştahsız çocuklar için bir uzman yardımına başvurabilirsiniz.

İştahsızlık sebepleri gibi konularda, diyetisyen desteği almanızı tavsiye ederiz. Yeme bozukluklarında beslenme, söz konusu iştahsız çocuklar olduğunda daha da önem kazanmaktadır. Diyetisyen danışmanlığı alarak, iştahsızlık nasıl önlenir gibi pek çok konuda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: