hurmanın faydaları

Sağlığınıza Dost Hurmayı Sofranızdan Eksik Etmeyin!

Günümüzde neredeyse her derdin bir bitkisel tedavi yöntemi vardır. Hurma da bunların başında gelir. Hurmanın faydaları arasında enerji düzeylerini ve vizyonunu iyileştirme, kanseri önleme, bağışıklığı artırma, erken yaşlanmayı önleme ve kalp hastalıklarına karşı koruma özellikleri bulunmaktadır. Hurma yağı hamile kadınlar için de faydalıdır.

Hurmanın içerisinde bulunan Beta-karoten, enerji düzeyini dengelemek ve vücuttaki hormonal dengeyi sağlamak için çok iyi bir bileşendir. Vücudun güçlü savunma mekanizmaları olan hurmada birçok antioksidan bulunabilir. Hurmanın faydaları nelerdir :

  • Vücudun direncini kazanmasında yardımcı olur.
  • Hücresel metabolizmanın yararlı yan ürünleridir.
  • Ayrıca görme sorunlarına ve vücudunuzda oluşabilecek her türlü hücresel hasara, mutasyonlara neden olan serbest radikallerden de korumaktadır.
  • Hurma yağının diğer yağ türlerinin yerine kullanılması maküler dejenerasyon ve kataraktların önlenmesini de sağlamaktadır.
  • Hurma, inme ve kalp krizlerine neden olan ve ateroskleroz olasılını artıran yüksek LDL kolesterol düzeylerinin de dengelenmesine yardımcı olur.
  • Hurma yiyerek sağlıklı bir kolesterol dengesini sağlayabilir, daha sağlıklı bir kardiyovasküler sisteme ulaşabilirsiniz.

Bireysel beslenme danışmanlığı yapılırken kanser taramalarından da bahsedilir. Hurmanın faydaları konuşulurken kanseri önlemesinden de bahsedebiliriz. E vitamininin bir formu olan tokoferoller, serbest radikalleri nötralize ederek kanseri önlemeye yardımcı olabilecek doğal antioksidanlardır. Hurmada da oldukça yüksek oranda tokoferol bulunur.

Hurmanın faydaları bununla da bitmiyor.

  • Vitamin eksiklikleri, hamile kadınların ve doğmamış çocuklarının karşılaştığı en tehlikeli durumlardan biridir. Vitamin A, D ve E, hurma içinde yüksek miktarlarda bulunur ve vücut bu vitaminleri doğal olarak tutamayacağından, bunları diyetlerimizde tüketmek gerekir. Böylece, diyete hurma ve hurma yağı eklenmesi, herhangi bir vitamin eksikliğinin önüne geçilmesine de yardım eder. Diyetisyen kontrolünde gebe olan kadınlar da tüketebilir.

Hurma Ne Zaman Yenmeli ?

Hurmanın faydaları konusuna değindik. Peki bu faydaları en üst düzeyde görebilmek için hurma ne zaman yenmeli? Sabah kahvaltıdan önce, yemeklerin ardından 1 tane tüketilmesi önerilir. Sindirimi çok kolay olduğu için sıkıntı olarak görülmesine gerek yoktur. Hurmanın faydaları nelerdir konusunda günde 3 tane hurma yemenin bize kattığı noktalardan bahsetmiştik. Günde 3 tane hurma yemeye gayret edebilirsiniz.

bireysel beslenme danışmanlığı

Hurmanın Zararları Var Mıdır?

Hurmanın faydaları nelerdir hususundan sonra akla en çok gelen soru hurmanın zararları oluyor. Fazla tüketim olursa hurmanın da zararlarının olabileceğini söyleyebiliriz. Hurma ne zaman yenir sorusunda bile hurmanın geç saatlerde çok yenmemesi gerektiğini hatırlatabiliriz. Çünkü içerdiği besin maddeleri sebebiyle kilo yapabilir. Hurmanın yan etkileri ve zararları doz aşımı olursa şu şekilde gözlemlenebilir:

  • Kilo yapabilir.
  • Lif oranı çok yüksek olduğu için sindirim sistemini olumsuz etkileyebilir.
  • Şeker miktarı oldukça yüksektir. Früktoz sorunlarına sebep olabilir.
  • Yüksek şeker indeksi ile karşılaşmanız mümkündür.
  • Gözlerde bulanıklaşma yapabilir.
  • Dalak şişmesine de çok aşırı tüketim olursa yol açabilir.

Hurma Kilo Yapar Mı?

Hurma kilo yapar mı? Hurmanın içinde çeyrek fincan kadar şeker bulunur ve bu da yüksek ve yerine göre gereksiz kalori demektir. Orta porsiyondaki bir hurmanın yaklaşık olarak 111 kalori olduğunu söyleyebiliriz. Bunun için kilo alımına sebep olabileceğinden günde en fazla 3 hurma tüketilmesi önerilir.

Hurma Tüketecek Olanlara Öneriler

Diyetisyen ücretleri araştırılırken herkesin kendi diyetisyeni olmak istemesi de normaldir. Hurma tüketecek olanlara kısa bir öneride bulunabiliriz. Ortalama tüketim oranını aşmamak kaydıyla zayıflamaya kadar bile faydası dokunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak fazlası zarar verebilir. Dikkatli tüketim önemlidir.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: