Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Spor Sonrası Nasıl Beslenmeli?

Sporun Faydalarını Görebilmek İçin Beslenmenize Dikkat Edin! Spor Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

Spor yapanlar için beslenme en önemli noktalardan biridir. Spor esnasında performansınızı arttırmak, yapılan antrenmanları en iyi şekilde tamamlamak ve istenilen hedeflere ulaşabilmek adına spor sonrası beslenme önceliğiniz olmalıdır.  Spor yaparken kaslarınız yakıt olarak glikojen depolarını kullanmaktadır. Sporun bitimine doğru glikojen depolarınız tükenmeye başlar ve bununla beraber kas dokusunda bulunan proteinler yıkıma uğrayarak hasar görür.

Spor sonrasında beslenme sayesinde kaslardaki protein yıkımı onarılır, boşalan glikojen depoları doldurulur ve kas dokuları iyileştirilir. Spor sonrası çalıştırılan kaslara uygun besinler tüketmek hem yapılan egzersizlerin etkinliğini arttırır hem de bir sonra ki egzersiz için sağlam bir kas yapısının oluşmasını sağlar. Dolayısıyla spor yapanların spor sonrası beslenme konusunda hassas olmaları gerekir. Aksi halde yapılan antrenman fayda sağlamayacaktır. Peki, spor sonrası nasıl beslenmeli?  Sporcu beslenmesi nasıl olmalı? Spor yapanlar ne yemeli? Sporcular nasıl beslenmeli? Gelin yakından bakalım…

Spor sonrası nasıl beslenmeli;

1.Protein alımı

Spor sonrası nasıl beslenmeli sorusuna vereceğimiz ilk cevap protein alımı olacaktır. Spor yaptıktan sonra protein alımı var olan kas dokularının iyileştirilmesi, gelişimi ve yeni kas dokularının oluşması açısından son derece önemlidir.  Sporcu beslenmesi için protein oldukça değerlidir. Proteinin yeterli miktarda alınmaması durumunda kas yıkımı tetiklenmektedir.  Spordan sonra tüketilebilecek protein alternatifleri arasında et ve et ürünleri, yumurta, peynir ve yoğurdu sayabiliriz

2.Karbonhidrat alımı

Spor sonrası nasıl beslenmeli sorusuna vereceğimiz diğer bir yanıtta karbonhidrat alımı olacaktır. Spor yaptıktan sonra karbonhidrat alımı tükenmiş olan glikojen depolarının yenilenerek eski haline dönmesine yardımcı olmaktadır. Sporcular için beslenme önerileri arasında yer alan karbonhidrat alımı kas yıkımını yavaşlatıp protein sentezinin artmasını sağlamakta. Sporcu beslenmesi için önerilen karbonhidrat alternatifleri arasında yulaf ezmesi, patates, makarna ve tam tahıllı ekmek yer almakta.

[widget-87]

3.Yağ alımı

Spor sonrası nasıl beslenmeli sorusuna vereceğimiz son yanıtımız da yağ alımı olacaktır. Yağların sindirimi diğer besinlerin sindirimine oranla daha yavaş gerçekleşmektedir. Ancak yağlar ölçülü miktarda alındığı zaman besin öğelerinin faydasını azaltmıyor. Hatta kas gelişimine destek olabiliyor. Bu nedenle normal düzeyde yağ alımı faydalı olmaktadır. Sporcu beslenmesi için fındık, badem, yer fıstığı, avokado, fındık ezmesi spordan sonra değerlendirilebilecek yağ alternatiflerindendir.

Spor sonrası nasıl beslenmeli sorusuna verdiğimiz yanıtları dikkate alarak beslenme programı oluşturulması oldukça önemlidir. Spor sonrasında beslenmenin amaçları kas yıkımının azalması, protein sentezinin artması, karbonhidrat depolarının doldurulmasıdır. Bu nedenle sporcu beslenmesi özenle hazırlanmalı ve hassasiyetle uygulanmalıdır. Tabi bunun yanı sıra bir diyetisyenden öneriler alınması da oldukça yararlı olacaktır. Bu nedenle bir diyetisyen desteği almanızı öneririz.

[widget-98]

Yorum Yap