ergenlikte zayıflama yolları

Ergenlikte Zayıflama Yolları ve Ergenlik Dönemine Özel Diyet Listeleri

Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde büyümenin en hızlı gerçekleştiği 12 – 18 yaş arası ergenlik dönemi olarak adlandırılır. Bu dönemdeki obezite ileriki yaşlar için metabolik sendrom adına risk faktörü oluşturur. Bu dönemde büyüme ve gelişmeyi engellemeyecek, yeterli ve dengeli beslenme temel alınarak bir diyet programı hazırlanmalıdır. Bu dönemde uzman bir diyetisyen desteği almanızı tavsiye ederiz.

Ergenlikte zayıflama için sağlıklı bir beslenme programının olması zorunlu olup ara öğünsüz bir beslenme programının uygulanması söz konusu değildir. Ergenlikte zayıflama konusu oldukça önemlidir. Ergenlik dönemi için diyet programı hazırlanması gerekir. Ergenlere diyet listesi hazırlayan diyetisyenler, oldukça hassas davranmaktadır. Ergenler için beslenme listesi hazırlanırken, ergenler için ideal kilo hesaplama gibi pek çok teknik bilgiden yararlanılır.

Bu dönemde ara öğünler; kan şekeri – insülin dengesinin sağlanması, iştah seviyesinin ayarlanması ve metabolizmanın yavaşlanmasının önlenmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Ara öğünlerde cipsler, yağlı kurabiyeler ve börekler, çikolatalı kekler, kremalı bisküviler, patlamış mısır, vb. gıdalar kesinlikle tüketilmemelidir.

Bu dönemdeki bireyler için örnek günlük beslenme listesi aşağıdaki gibi olabilir:

  • 2-3 su bardağı süt
  • 3-4 adet köfte ya da bu ölçüde kırmızı et
  • 6 dilim tam buğday ekmek
  • 3 porsiyon kadar sebze
  • 3-4 porsiyon meyve

Ergenlikte Kolay ve Sağlıklı Nasıl Kilo Verilir?

Ergenlik dönemi süresince zayıflama adına en önemli unsurlar sağlıklı ve dengeli beslenmek ile spordur.  Özellikle kadın vücudunun köklü bir değişime uğradığı ergenlik döneminde kadınlar az yağlı beslenerek hafif ancak düzenli spor yapmalıdır. Ağır bir şekilde spor yapılması kasların erken şekillenmesine neden olacak ve bedenin doğru şekillenmesini engelleyecektir. Ergenlikte kilo verme için spor temel maddedir.

Yeşil renkli sebzeler, tahıl grubundan mercimek ve pirinçler, her çeşit meyve, bitter çikolata, kuru yemişler, sağlıklı ve doğal üretilmiş hayvansal yağlar ya da zeytinyağı tüketilerek en az 45 dakikalık yürüyüş ile ergenlik dönemi kilo almadan atlatılabilecektir.

Ergenlikte zayıflama için, ağır ve besin değeri düşük diyetler önerilmemektedir. Ergenler için beslenme listesi hazırlanırken, 4 ana besin grubu (sebze, meyve, protein ve karbonhidrat) her gün dengeli bir şekilde tüketilerek egzersiz programı uygulanmalıdır. Hoşlandığınız bir sporu egzersiz olara kullanmak hem ergen bireyin ruhsal durmunu dengeleyecek hem de kilo vermesine yardımcı olacaktır. Günlük ideal ezgersiz süresi 30 – 45 dakika arasındadır.

ergen beslenmesi danışmanlığı

Ergenlik Döneminde Zayıflamak İçin Uzman Tavsiyeleri

Ergenlik döneminde zayıflamak için uzmanlar tarafından tavsiyeler şu şekilde sıralanabilir:

  • Öğün atlamayın: Ergenlikte kilo verme içi öğün atlamayın. Düzenli yiyerek uzun süre aç kalmaz ve beslenme diyetinizi benimsemenizi ve kilonuzu rahatça korumanızı sağlayacaktır.
  • Fazla sıvı tüketin: Ergenlikte kilo verme için bolca sıvı tüketilmelidir. Gün içerisinde yeterli miktarda su içmek kilo vermek adına önem taşımaktadır. Ayrıca bazı bitki çaylarının, siyah çayın ve kahvenin de doğru şekilde tüketilmesi kilo vermeye destek olmaktadır.
  • Naneli sakız çiğneyin: Ergenlik dönemi için diyet yapılırken, naneli sakız çiğneyin. Bazı bilimsel araştırmalar naneli sakız çiğneyenlerin uzun süre tokluk hissi yaşadığını dolaysıyla gün içerisinde daha az abur cubur tüketildiğini ortaya çıkarmıştır.
  • Akşam 8’den sonra hiçbir şey yemeyin: Ergenlik dönemi için diyet yapılırken, akşam öğünlerini 8’den önce yiyin. Beslenme programınızda akşam yemek zamanlarına dikkat etmeniz kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.
  • Kötü beslenme alışkanlıklarından ve rafine besinlerden uzak durun: Diyet programı süresince ve sonrasında kötü beslenme alışkanlıklarından uzak durmalısınız. Bu besinler seyrek aralıklarla tüketilmelidir. Rafine besinler, hazır içecekler ve katkı maddesi ürünler de mümkün olduğunca tüketilmemelidir.
  • Amacınız yalnızca kilo vermek olmasın: Kilo vermenin hevesle değil, sağlıklı beslenmeyi yaşam biçimi haline getirmekle olduğunu unutmayın.
  • Düşük karbonhidratlı diyetlerden uzak durun: Sağlıklı ve dengeli beslenmek ve bu alışkanlığı kazanmak yaşamınız boyunca kilonuzu kontrol etmenizde ve kilo almamanızda size destek olacaktır.
  • Her gün egzersiz yapın: Günde 30 dakika yürüseniz bile kilo vermeniz hızlanacaktır. Yürüyüşe zaman ayırmakta zorlanıyorsanız gün içini hareketli geçirmeye dikkat etmelisiniz.
  • Yalnızca hedefinize odaklanın: Sonuca odaklanırsanız diyet programı süresince karşılaşacağınız aksilikler sizi yıldıramaz. Kilo veriş hızınız düştüğünde bu sizi olumsuz etkilemesin, programınızı bölmeyin ve hedefinizi düşünün.
  • Yüksek posalı ürün tüketin: Kilo vermek temelde düzgün bir bağırsak sistemi ile mümkündür. Beslenme programınızdaki yanlış besin seçimine bağlı olarak kabızlık yaşıyorsanız posalı besinler tüketmelisiniz. Bağırsak sisteminiz sürekli yavaşsa ve kabızlık sorununuz varsa mutlaka hekime danışın.

Diyetisyen desteği almanızı kesinlikle tavsiye ederiz. Ergenlik dönemi için tok tutan besinler ile ilgili, pek çok konuda bilgi sahibi olabilirsiniz. Ergenler için diyet programı, çocuğa özel olarak hazırlanmalıdır. Ergenlikte zayıflama, ihmale gelmeyecek bir konudur.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: