ergenler için beslenme listesi

Ergenlik Döneminde Nasıl Beslenmeli?

Ergenlik dönemi bilindiği gibi 12-19 yaş aralığında olan ve kişinin en hızlı gelişim gösterdiği hem psikolojik hem de fizyolojik olarak değişim yaşadığı bir dönemdir. Bu dönemde çocuklar çok hızlı bir şekilde değişim yaşadıkları için beslenme çok önemlidir. Ergenlikte beslenme konusunda sıkıntı yaşayan çocuklar ileriki yaşlarında bazı problemlerle karşılaşabilirler. Bu dönemde çocuklar kötü beslenirse obezite ile karşılaşma olasılıkları çok yüksektir. Özellikle fastfood ürünlerinin çok sık tüketildiği bu dönemde çok dikkat edilmesi gerekmektedir. Obezitenin dışında ergenlik döneminde çocuklarda kötü beslenmenin sebep olduğu bir diğer hastalık da anemidir. Demir yönünden kötü beslenmenin sebep olduğu anemi özellikle bu yaştaki kız çocuklarında çok sık görülmektedir. Bu yüzden ergenlik dönemindeki çocukların günlük besin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hareket edilmelidir. Ergenler için beslenme listesi hazırlanması önemlidir. Ergenler için sağlıklı beslenme listesi nasıl olmalıdır? Ergenler için beslenme hangi öğünlerden oluşmalıdır? Ergenler nasıl beslenmeli? Bütün bu soruların cevapları için, uzman bir diyetisyen yardımı almanızı tavsiye ederiz. Diyetisyenler ergenler için beslenme listesi hazırlarken, pek çok faktörü dikkate almaktadır. Ergenlik dönemi beslenme listesi hazırlanırken yaş, boy, kilo, vücut endeksi gibi değerlere bakılır.

Obezite probleminin dışında çocukların sağlıklı bir gelişim gösterebilmeleri için de beslenmelerine dikkat edilmesi gerekmektedir. Gelişimlerine destek olacak besin değerlerini alabilmeleri için; süt-yoğurt, et,tavuk,peynir, tahıl grubu ve sebze-meyve gibi ürünleri fastfood ürünlerine nazaran daha sık tüketmeleri önemlidir. Bu besinler tok tutan besinler arasındadır. Yine bu dönemde kemik gelişiminin büyük bir kısmı, yaklaşık %50’sinden fazlası bu çağda gelişmektedir. Bu noktada ergenlik çağında olan bireylerin kalsiyum değeri yüksek besinlere yönelmeleri ve kemik gelişimine katkıda bulunacak besin değerleri yüksek yiyecekler tüketmeleri gerekmektedir. Ergenler için beslenme listesi, bu besinleri içermelidir.

Beslenmede Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ergenlik döneminde beslenme konusunda dikkat edilmesi gereken durum, gençlerin psikolojik durumlardır. Vücudundan gelişmeye ve değişmeye bağlı olarak bu dönemdeki bireyler çevreleri ile olan ilişkilerinde de değişim yaşamaktadır. Bu nedenle psikolojik olarak yaşanan problemler her türlü hastalığa davet çıkarmaktadır. Yine bu dönemde zayıf olmayı, kaslı olmayı ya da ince görünmeyi kafasına takan çocuklar birçok hastalığa yakalanabilmektedir. Ayrıca bu durum yeme bozukluklarına da gebe olduğu için beslenme düzenleri bozulmakta ve böylece gerekli besinleri de alamamaktadırlar. Beslenmede sorun yaşayan çocuklarda gelişim problemleri, boy kısalığı, ciddi zayıflık ya da obezite problemlerine de sık rastlanılmaktadır. Ergenler için sağlıklı beslenme listesi oluşturularak, obezite riski azaltılmaktadır.

Bu dönemde çocukların gelişimine katkı sağlayacak olan besin değerleri olan protein, kalsiyum, B ve C vitaminlerinin yoğun olduğu besinlerin tüketilmesi önemli bir noktadır. Bu noktada uzmanlar ergenlik çağındaki bir bireyin günlük olarak 1200 mg. kalsiyum ve günlük olarak protein tüketmeleri gerektiğini önermektedirler. Bu besinler de günlük olarak tüketilebilecek olan yoğurt, süt, peynir ve yumurtadan yeterince tüketildiğinde alınabilir.

ergen beslenmesi danışmanlığı

Uzmanlarından Ergenler İçin Sağlıklı Beslenme Tavsiyeleri

Uzman diyetisyenlerin ergenlere yönelik yaptığı tavsiyelerin başında tabi ki düzenli olarak kahvaltı yapılması gelmektedir. Aynı zamanda her öğün özen gösterilmesi ve de öğün atlanılmaması da önemli bir husus olarak belirtilmektedir. Obezite riskinden korunabilmek için de azar azar sık sık beslenilmelidir. Aynı zamanda doymuş yağ alımını azaltmak için de süt ve süt ürünlerinin tüketilmesi faydalı olacaktır.

Ergenler için sağlıklı beslenme listesi oluşturulurken, haftada 2-3 kere kuru bakliyat ve deniz ürünlerinin tüketilmesine önem verilmelidir. Besin değerlerinin bu ürünlerde fazla olması nedeniyle uzmanlar tarafından her daim tavsiye edilmektedir.

Sıvı ihtiyacını karşılarken de özellikle gazlı ve şeker oranı yüksek olan içeceklerden uzak durulmalıdır. Bu ürünler her açıdan içerikleri nedeniyle çok zararlıdır. Bunların yerine sıvı ihtiyacı su, ayran ve soda gibi içecekler ile karşılanabilir.

Ergenlik Dönemine Özel Uzmanlarından Diyet Tarifleri

Uzmanların ergenlik dönemindeki bireyler için tavsiye ettiği diyet listeleri cinsiyete göre ayrılıyor olsa da bu verilen diyet her iki cinsiyet içinde örnek bir diyet şeklidir. Doktorunuza danışarak kendi boy-kilo endeksinize göre bir liste de oluşturabilirsiniz.

Kahvaltı: 1 bardak süt, 1 adet yumurta, kibrit kutusu büyüklüğünde peynir, yağsız omlet, 1 kaşık bal veya pekmez, zeytin, 2-3 dilim tam buğday ekmek

Ara Öğün: 1 adet meyve

Öğle: 4 adet ızgara köfte, yeşillik-salata, 3-4 kaşık piyaz, 2 dilim buğday ekmeği

Ara Öğün: 1 kase yoğurt

Akşam: 1 tabak sebze yemeği, 3-4 kaşık makarna, 1 kase yoğurt

Ara Öğün: bir adet meyve veya kuru meyve

Ergenlik dönemi beslenmesi konusunda uzman bir diyetisyen yardımı almanızı tavsiye ederiz. Diyetisyenler ergenler için beslenme listesi hazırlarken, pek çok faktörü dikkate almaktadır. Ergenlik dönemi beslenme listesi hazırlanırken yaş, boy, kilo, vücut endeksi gibi değerlere bakılır. Obezite probleminin dışında çocukların sağlıklı bir gelişim gösterebilmeleri için de beslenmelerine dikkat edilmesi gerekmektedir.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: