depresyonu tetikleyen yiyecekler

Depresyonu Tetikleyen Yiyecekler Nelerdir?

Yiyecekler aslında en iyi ilaçlardır. Tüm hücreleriniz, dokularınız ve kemikleriniz yediklerinizden oluşur. Bu yiyeceklerden bazıları da depresyonu tetikleyen yiyecekler olarak da bilinir. Çoğumuz midede yanma hissi uyandıran gıdaları yeriz fakat bunların depresyonu tetikleyen gıdalar olduğunu bilmez. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, depresyona tetikleyen besinler yemeyen kişilerin yüzde 20 daha az depresyon riski bulunduğunu ortaya koydu.

Nelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor?

Peki depresyondan uzak, sağlıklı bir yaşam için neler yapılması gerekiyor? Öncelikle depresyonu tetikleyen yiyecek gıdalar ile ilişkiyi kesmek gerekiyor. Daha sonrasında depresyon ve beslenme danışmanlığı hizmeti veren yerlerden rehberlik hizmeti alınması gereklidir. Ayrıca bir diyetisyen kontrolünde özel bir diyet yapılabilir. Bu diyet genellikle sağlıklı yağlar, vitaminler, antioksidanlar ve yüksek kalitede proteinleri bünyesinde barındırır. Depresyonda beslenme şeklinize dikkat ederek depresyondan kurtulabilirsiniz.

Depresyonda Bu Yiyeceklerden Uzak Durun!

Depresyonu tetikleyen yiyecekler listemizin başında glüten içerikli yiyecekler gelmektedir. Gluten hepimizin bildiği gibi tutkal benzeri bir proteindir. Arpa, çavdar ve yulaf ezmesi gibi tahıl ürünleri bol miktarda gluten barındırır. Bu tarz tahıl ürünleri, içerdiği glutenden dolayı mide yanmasını tetikleyeceğinden depresyona sebep olan yiyecekler arasında yer alır.

Süt ve süt ürünleri de depresyonu tetikleyen gıdalar arasında yer alıyor. Eğer depresyon belirtileri görüyorsanız, 30 gün boyunca süt ve süt ürünlerini tüketmemenizde fayda var. Çünkü süt ve süt ürünleri içerdikleri proteinlerden dolayı birçok ruhsal sıkıntıyı tetikleyebilecek protein barındırmaktadır.

GDO’lu yiyeceklerde depresyonu tetikleyen gıdalar grubunun önemli bir parçasını oluşturmaktadır. GDO’lu gıdalar bir çok toksik kimyasalı barındırdığı için özellikle depresyon esnasında bu tip gıdalardan uzak durulmalıdır. Ayrıca bu tip gıdalar, vücudumuz için gerekli olan amino asitlerin üretilmesini engelleyerek çeşitli organlarımıza zarar verirler.

Suni ve doğal şekerler de depresyona sebep olan yiyecekler arasında bulunmaktadır. Dünya üzerindeki çoğu kişi şekerli gıdaları sevmektedir. Şekerli gıdalar belki de en kötüsüdür çünkü her defasında bir şekerli gıda yediğimizde bu gıdaların daha da bağımlısı olabilirsiniz.

depsresyon ve beslenme danışmanlığı

Depresyon Sırasında Tüketilmemesi Gereken 10 Besin

  • Yapay tatlandırıcı içeren tüm içeceklerden depresyon sırasında uzak durulmalıdır. Bu gibi besinler, seratonin üretimini engellediği için bu besinlerden uzak durulmalıdır.
  • Alkollü içecekler de merkezi sinir sistemimizi geçici olarak devre dışı bıraktığından dolayı alkollü içeceklerden depresyon sırasında uzak durmakta fayda vardır.
  • Kızarmış tavuk, kızarmış kalamar ya da patates kızartması gibi doymuş yağ içeriği fazla olan besinleri depresyon esnasında tüketmemelisiniz.
  • Fast food türünde yiyecekler de depresyon esnasında uzak durmamız gereken bir diğer gıda çeşididir. 2012 yılında yapılan bir araştırmaya göre fast food yiyenlerin yemeyenlere göre depresyona yakalanma riski yüzde 50 daha fazladır.
  • Trans yağları içeren margarin, paketlenmiş gıdalar ve diğer gıdalar da depresyonu tetikleyen gıdalar arasında yer alıyor. Trans yağlar ile hazırlanmış gıdaların yerine zeytinyağı ile hazırlanmış gıdalar yiyerek depresyon riskinizi düşürebilirsiniz.
  • Günümüzde bazı besinlerde fazladan tuz bulunmaktadır. Bu besinler tuz içeriğinden dolayı yüksek sodyum içerikli besinler olarak da bilinirler ve sinir sistemimizi alt üst ederek depresyona girmenize yol açacaktır.
  • Çay ve kahve gibi kafein içerikli içecekler de fazla tüketildiklerinde sizi depresyona sokabilecek gıdalar arasında yer alır.
  • İşlenmiş gıdalardan bilhassa depresyon esnasında uzak durun. Çünkü doğal olmayan yapıları sayesinde bu gıdalar da depresyon riskini artırıcı özelliğe sahiptir.
  • Bir önceki başlık içerisinde ayrıntılarıyla belirttiğimiz gibi, glüten içerikli gıdalar da depresyona yol açmaktadır.
  • GDO’lu besinler de depresyona sebep olan yiyecekler arasında yer aldığından bu gıdalardan uzak durulması gerekir.

Depresyon söz konusu olduğunda, diyetisyen desteği almanızı tavsiye ederiz. Depresyon ve beslenme danışmanlığı hizmeti alarak, diyetisyeninizden en doğru bilgiyi öğrenebilirsiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: