depresyona iyi gelen besinler

Depresyona İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Depresyonda beslenme oldukça önemli bir husustur. Depresyona giren bir kişi, depresyona iyi gelen besinler ile beslenmelidir. Çünkü besin hayatımızın her noktasında bulunmaktadır. Bu nedenler uzmanlar tarafından çeşit çeşit depresyon diyeti önerilmektedir. Depresyon diyeti yapılırken diyetsin yen birinin en çok önem verilen nokta ise, psikolojiye iyi gelen yiyecekler alınmasıdır. Bu nedenledir ki en çok mutluluk veren yiyecekler tüketilir.

Depresyonda olan bir kişi, depresyon ve beslenme danışmanlığı almalıdır. Bu sayede kendilerine uygun bir depresyon diyeti alarak, düzenli olarak depresyona iyi gelen besinler ile beslenmelidir. Depresyonda beslenme, insanın kendine yapacağı bir tedavi gibi görülebilir. Depresyonda olan bir kişi, bilinçsiz bir şekilde kesinlikle depresyonu tetikleyen yiyecekler ile beslenmemelilerdir. Kesinlikle bir uzman yardımı alınmalıdır.

Depresyonda olan bir kişi yiyeceği besinlere özen gösterirken şu huşuları göz önünde bulundurmalıdır;

  • Selenyumdan zengin
  • Akdeniz tipi
  • Proteinden zengin

Bu hususlar doğrultusunda alının gıdalar, depresyona iyi gelen besinler içerisine girmektedir.

Depresyon Sırasında Tüketildiğinde Depresyona Olumlu Katkısı Olan Besinler

Depresyon sırasında, hastaların yediği yiyeceklerde etkili olmaktadır. Bunların başında da tavuk gelmektedir. Tavuk; serotonin ve dopamin gibi mutluluk hormonu üretmek için gerekli olan B6 vitaminini barındırmaktadır. Tavukta da bu vitamin bolca bulunmaktadır. Bu nedenle tavuk mutluluk hormonunu artıran yiyecekler arasına girmektedir. Lakin tüketilirken kızartılarak ve derisi ile tüketmek önerilmemektedir.

Bir diğer besin ise elmadır. Elmanın içerisinde bolca B vitamini, potasyum ve fosfor bulunmaktadır. Bu besinlerde insan üzerindeki zarara uğramış hücreleri onarmakta görev almaktadır. Bu sayede elma, zarar görmüş hücreyi tamir ederek sizi bu depresyondan kurtarır.

Çoğu insanın yemediği kakule ise de bu besinler arasındadır. Kakule insan vücuduna detoks uygular, hücreleri genişletir ve ruh halinizi gençleştirir. Bu sayede ruhunuz daralmadığı için sizi depresyondan kurtarır.

depresyon ve beslenme danışmanlığı

Uzmanların Tavsiye Ettiği Depresyon Diyet Listesi

Depresyonda beslenme oldukça önemlidir. Bu yüzden birçok uzman depresyon diyet listesi hazırlamaktadır. Bu listenin en önemli noktası ise, hem beden için, hem de ruh hali için dengeli ve yeterli beslenmektir. Yiyecek alınırken, işlenmiş gıdalardan uzak durulmalıdır ve bol yağlı yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Bu hususların yanı sıra yeşil çay ve bolca da D vitamini alan besinler tüketilmelidir. Uzmanlarda bu doğrulular üzerine insanlara diyetler tavsiye etmektedir. Bu konuda en doğru danışmanlık hizmetini diyetisyenlerden alabilirsiniz.

Serotonin nedir? Hangi Yiyeceklerde Bulunur?

Serotonin, bir tür nörotransmitterdir. Yani sinir hücreleri arasında elektrik sinyallerini taşımak ile görevlidir. Serotonin beyinde salgılanır ve vücudun çeşitli noktalarında üretilir. Merkezi sinir sistemindeki serotonin, insanın ruh halini, uykusunu, öğrenme kabiliyetini, hafızasını düzenlemekte yardım eder. Bu nedenle kullanılan antidepresan ilaçların birçoğu serotonin düzeyine etki etmektedir.

Serotonin içeren besinler ise günümüzde birçok yerde bulunmaktadır. Bunların bazılarını sıralayacak olursak;

  • Ay çekirdeği
  • Brokoli
  • Kabak çekirdeği
  • Yoğurt
  • Ceviz
  • Çilek
  • Yumurta
  • Patates

Tabi bu yiyecekler bu kadarla da sınırlı değildir. Size uygun bir beslenme programı için elbette bir uzmana danışmalısınız. Diyetisyen desteği almanız oldukça önemlidir. Depresyonda beslenme konusunda depresyon diyeti hazırlayan diyetisyenler sayesinde, en doğru yöntemlerle depresyonu atlatabilirsiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: