Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Corona’ya Karşı Bağışıklık Güçlendirici Beslenme Tüyoları

Güçlü Bağışıklık İçin Neler Yapılabilir?

Tüm dünya ile aynı anda savaşmakta olduğumuz Corona hastalığı sebebiyle güçlü bağışıklık sisteminin önemi gündemimize 1.sıradan yerleşti. Sosyal izolasyonla birlikte kendimizi korumaya aldığımız bugünlerde en temel savunma mekanizmamızı güçlü, kilo artışını minimumda tutmak genel olarak hedeflenen durum olmalıdır. Peki güçlü bağışıklık için neler yapılabilir?

Krizi fırsata çevirin: Egzersizin depresyonu ve kaygıyı azalttığına dair çalışmalar mevcutken ve sosyal platformlarda binlerce evde yapılabilecek spor videoları varken tüm gün kanepede yatmak yerine egzersizi tercih edin. Camları açın ve harekete geçin!

 

İçin çünkü sebebi çok: Bu dönemde sıvı tüketimi çok önemli. Toksinlerin vücuttan atılmasını sağlamak, vücut sıcaklığını sabit tutmak ve can sıkıntısı acıkmasını ortadan kaldırmak adına günde ortalama 2,5 lt su için.

Demleme olsun: Bitki çaylarından destek alın. Özellikle antioksidan bakımından zengin beyaz ve yeşil çay içmek bağışıklığı güçlü tutar. Herhangi bir soğuk algınlığı belirtisinde ıhlamur, rezene gibi bitkilerden destek alın. Ayrıca anksiyeteye iyi gelen papatya çayı da tercihlerinin arasında olsun.

Renklendirin: Günde toplam 5 porsiyon meyve ve sebze kombinasyonu olacak şekilde beslenin. Özellikle yeşil yapraklı sebzeler hem bağışıklığa iyi gelecek, hem de kilo kontrolünde işine yarayacaktır. Mevsime uygun meyveler tüketerek günlük vitamin ve lif ihtiyacınızı giderin. Sebze ve meyvelerin sahip oldukları antioksidanlar (A, C, E vitaminleri, folik asit gibi vitaminler, selenyum gibi mineraller) sayesinde hastalıklara karşı vücut direncini artar.

Destek al: Selenyum, D vitamini, çinko ve C vitamini bağışıklık sistemi için vazgeçilmez mikronutrientlerdir. Çayına ekleyeceğin zencefil, yoğurduna ekleyeceğin zerdeçal bağışıklığını bir üst seviyeye taşır. Zerdeçalın ana maddesi kurkuminin biyoyararlılığını arttırmak adına zerdeçalla eş miktarda karabiber eklemeyi unutmayın.

Omega 3 aşkına: Bağışıklık söz konusu olunca omega 3 ün etkisi küçümsenemez. Cevizi kahvaltıda, balığı ana yemekte en az haftada 2 olacak şekilde, keten tohumunu salatanda kullanın.

[widget-87]

Yağın sağlıklısı: Badem, yer fıstığı, ay çekirdeği, fındık gibi yağlı tohumlar bağışıklık sistemini destekleyen E vitamini içerir. Çiğ kuruyemişleri ara öğünlerinize konuk alın.

Dost bakteriler: Son zamanlarda populer olan bağırsak sağlığının desteklediği sistemlerden birinin bağışıklık sistemi olduğu kanıtlandı. Her gün probiyotik takviyenizi alın. Bağırsağa dost bakterileri beslemek için de yoğurt, kefir gibi yiyecekleri mutlaka tüketin.

Proteinin kalitelisi: Savunma askerleri antikorların görevlerini yerine getirebilmeleri için her gün yeterli protein tüketimi şarttır. Güne 1 yumurta ve peynirle başlayıp, kurubaklagillerle devam ederek hem protein ihtiyacını karşılayın, hem de hareketsizlik sonucu ortaya çıkacak olan kabızlık sorununun önüne geçin.

Özel besin: Sarımsak hem yemeklerimizin vazgeçilmez bir lezzeti hem de sağlık için şifa olarak kullanılır. A, B, C vitaminleri, sülfür bileşikleri, aminoasitler, kalsiyum, çinko magnezyum minerallerini içerir. Sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirir, yemeklerde kullanın.

Gaza gelmeyin: Özellikle bu dönemde düşük kalorili diyetler uygulamaktan kaçının. Düşük enerjili diyetler bağışıklığı zayıf ve virüslere açık hale getirir. Alacağınız enerjinin içeriğini kaliteli hale getirmeye çalışın, detoks yapmayın.

Moralinizi yüksek tutun ve lütfen evden çıkmayın.

#EvdeKalTürkiye

Yazar: Diyetisyen Sefa Aydın

[widget-42]

Yorum Yap