çocuklarda kilo alma

Çocuklarda Kilo Alma Önerileri ve Uzmanlarından Tavsiyeler

Çocuğunun zayıf olması durumunda ebeveynler onun kilo almasını sağlamak için sağlıklı yöntemler tercih etmelidir. Çocuklarda kilo alma, hassas bir konudur. Kimi dönemlerde kilo artışı yavaşlayabilir. Çocuk hastalık durumu yoksa ve zayıfsa yeterli beslenemiyor ya da yediklerinden fazla enerji harcıyor demektir. Çocuklarda kilo alma sorunu olduğu düşünülerek, kilo aldırıcı besinler yedirilmemelidir. Öncelikle uzman bir diyetisyene danışılmasını tavsiye ederiz. Kilo alamayan çocuklar için çocuğa kilo aldıran yiyecekler vermek, yanlış bir seçim olabilir. Peki çocukların kilo alması için ne yapmalıyız? Çocuklara kilo aldıran yiyecekler verilmeli mi? Çocuklarda kilo aldırıcı yemekler hangileridir?

Kilo almasını istediğiniz çocuğunuz için hazırladığınız yiyecekler kalori açısından zengin, aynı zamanda da lezzetli olmalıdır. Çocuklarda kilo alma konusunda, beslenme programı hazırlanmalıdır. Besin ve enerji değeri yüksek taze avokado, yemek yemekten ya da kahvaltı etmekten hoşlanmayan çocuklar için meyve çeşidi bol meyve püreleri, tam yağlı yoğurt, fındık veya fıstık ezmesi çocuğunuzun sağlıklı bir şekilde kilo almasını sağlayacaktır. Protein ve yağ için ayrıca humus ve fasulye de harika birer kaynaktır.

Yukarıda sayılan yiyecekler çocuk için önemli ölçüde protein, yağ ve vitamin kaynağıdır ve çocuklarınızın öğünleri sevmesini sağlayacaktır. Yemek yemeyi sevmeyen çocuklar için eğlenceli yollar denenerek yemek yeme onlar için keyifli bir hale de getirilebilir.

Yeni gıdalara karşı olumsuz tavır takınan çocuklar için yüksek kalorili ilave içecekler de önerilmektedir. Meyve suları ve süt gibi içecekler kalori ve şeker açısından zengindir. İştahın kesilmemesi için çocuklar meyve suyu ve süt gibi içecekleri öğünlerinden önce tüketmelidir.

Çocuklara Kilo Aldıran Yiyecekler

Öncelikle her yaş döneminin kilo almak için tüketmesi gereken besinlerin farklılık gösterdiği bilinmelidir. Her çocuğun metabolizması farklı olduğu için de diyetisyen hizmeti almak önem taşımaktadır.

Şimdi de çocuklara kilo aldıran yiyecekleri sıralayalım:

  • Ceviz: Protein ve yağ için önemli bir kaynak olmakla birlikte Omega 3 yağ ve alfalinolenik asitler bakımından zengindir.
  • Avokado: Yüksek yağ içeriği ve tekli doymamış yağ bakımından harika bir kaynaktır. Bir adet avokadoda en az 200 kalori vardır. Bu da onu yüksek kalorili meyveler sınıfına dahil eder.
  • Kuru meyveler: Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir gibi kurutulmuş meyveler kalori deposudur ve hızlı kilo aldırırlar. Kuru meyveler ayrıca kan yapar, enerji verir, kabızlığı önler, omega 3 yağ asitleri içerir, kemik ve göz sağlığına destek olur.
  • Hurma: 100 gramında 282 kalori bulunur. Kabızlığı gidermeye yardımcıdır, kansızlığı tedavi eder, bağışıklığı güçlendirir ve kilo almayı sağlar.
  • Fıstık ezmesi: Lezzetli ve besleyici olması yanı sıra kilo aldıran yiyeceklerdendir. 100 gram fıstık ezmesinde 588 kalori olması onu hızlı kilo aldıran besinler sınıfına dahil eder.
  • Kuru yemişler: Fıstık, fındık, kaju, badem vb. kuruyemişlerin ortak noktası kalorilerinin yüksek olması ve çabuk kilo aldırmasıdır. 100 gram kuruyemiş ortalama 600 – 800 kalori içerir.

çocuk beslenmesi danışmanlığı

Kilo Alamayan Çocuklara Özel Beslenme Püf Noktaları

Kilo alamayan çocuklar için kesin bir teşhis konulamayabilir. Kilo alamayan bir çocuk, her zaman bir sağlık problemi taşır demek değildir. Çocuk aldığı kalori oranından daha fazla fiziksel aktiviteye sahipse kilo alma sorunu yaşayabilir. Çocuklar için tehlikeli besinler bu durumun bir diğer nedenidir.

Fiziksel ve psikolojik sorunlar da çocukların kilo kaybetmelerine neden olabilir. Bu durumlarda kilo alamama nedenini araştırmak üzere hekime danışılmalıdır. Hekimin yaptığı tetkikler kilo alamama veya kilo verme sorununun altındaki sebepleri belirleyecektir.

Kilo alamayan çocukların beslenmesi açısından püf noktaları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Sağlıklı ve yüksek kalorili içecekler içirmek: Çocuğun kilo almasını sağlarken aynı zamanda çocuğun enerjik olmalarını da sağlar. İçecekler yemeklerle birlikte ve ara öğünlerde verilebilir.
  • Bol enerji verecek besinler yedirmek: Kilo aldırma, enerji verme, kas yapımı ve vücutta yağ depolanmasına yardımcı olan besinlerdir. Süt, tavuk göğsü, çilek, bal gibi besinler bu anlamda önemli besinlerdir. Kuruyemişler, makarna, avokado, sağlıklı yağlar (yemekte zeytin yağı), kurutulmuş meyveler ve taze sıkılmış meyve suları çocuğa bol enerji de verecektir. Ekmek üzerine sürülen tereyağı, fıstık ezmesi, krem peynir gibi gıdalarda bu konuda yardımcıdır.
  • Ana öğün aralarında atıştırmalıklara yer vermek: Sağlıklı atıştırmalıklar bol kalori almak için iyi bir yoldur. Peynirli sandviç, kurutulmuş meyveler, taze meyveler, taze sıkılmış meyve suyu, süt, yoğurt, haşlanmış patates, fıstık ezmeli sandviç, vb. besinler sağlıklı atıştırmalıklar olarak karşımıza çıkar.
  • Hekime danışmak:
  • Beslenme konusunda uzman bir diyetisyene başvurmak: Çocuğun diyetindeki eksiklikler tespit edilerek, daha uygun ve sağlıklı bir diyet uygulanması sağlanacaktır.

Zayıf Çocuklar İçin Kilo Aldırıcı Tarifler

“Çocukların kilo alması için ne yapmalıyız?” diyorsanız, çocuklarda kilo aldırıcı yemekler hazırlamak için tarif araştırmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle zayıf, 6 aylık ve üzeri olan bebekler için kalorisi yüksek, kilo aldırmaya yardımcı mama tarifini sizlerle paylaşacağız:

Malzemeler:  1 tatlı kaşığı pekmez, 4 tatlı kaşığı un, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1 su bardağı su.

Hazırlanışı: Teflon bir tavada unu kavurun ve su ekleyip pişirin. İçine en son pekmez ekleyin ve ılıştırıp bebeğe yedirin.

Çocuklar için kilo aldıran, yüksek kalorili çorba tarifi:

Malzemeler: 1 soğan, 1 kabak, 1 patates, 1 havuç, 1 domates, 1 yemek kaşığı mercimek, 1 yemek kaşığı bulgur, 1 yemek kaşığı simit, 1 yemek kaşığı pirinç, 1 yemek kaşığı un ya da mısır unu, Çay kaşığı ucuyla salça, 5. 5 bardak et suyu veya tavuk suyu veya normal su, 6 dal dereotu.

Hazırlanışı: Tüm malzemeler küçük küpler halinde doğranarak, tavaya alınır. Çok az yağ konularak malzemeler solana kadar kavrulur, sonra içerisinde bakliyatlar atılır ve 5 dakika daha kavrularak suyunu çekmesi sağlanır. Sonrasında tercih edilen su eklenerek iyice pişirilir ve ocak kapatıldıktan sonra içerisinde kıyılmış dereotu atılır. Yoğurt ile birlikte servis edilir.

Çocukların tüketmemesi gereken, çocuklar için tehlikeli besinler de bulunmaktadır. Hangi besinlerin çocuğunuz için zararlı olduğunu, diyetisyen yardımıyla öğrenebilirsiniz. Çocuklarda kilo alma için, çocuğun yanlış besinlerle beslenmesi; ileride obezite gibi rahatsızlıklara neden olabilir. Bu yüzden uzman bir diyetisyenden Çocuk Beslenmesi Danışmanlığı hizmeti kesinlikle öneririz.

 

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: