cevizin faydaları

Kalp Sağlığınızın En Büyük Dostu Ceviz!

Cevizin faydaları sayılamayacak derecede çoktur. Mutfaklarımızdan eksik etmememiz gereken cevizin içerisinde birçok vitamin ve besin kaynağı mevcuttur. Beyne benzeyen görüntüsü nedeniyle beyine ve zihinsel tüm aktivitelere çok iyi gelen ceviz faydaları saymakla bitmeyen bir besindir. Omega-3, yağ asitleri, iyot ve selenyum gibi birçok besin bakımından zengin olan cevizin faydaları kadar cevizin zararları da mevcuttur. 30 gram cevizde 190 kalori mevcuttur. Bu nedenle ceviz yerken dikkat edilmeli ve gereğinden fazla tüketilmemelidir. Özellikle diyet yapıyorsanız ceviz tüketimini dengeli bir şekilde yapmalısınız. Ancak o zaman cevizin faydaları vücudunuza etki edecektir. Bu konuda diyetisyen desteği almak en güzeli olacaktır. Diyetisyen ücretleri konusunda endişelerinizin bulunmasına gerek yoktur. Hemen her şehirde, uygun ücretlerde danışmanlık hizmeti veren diyetisyenleri bulabilirsiniz. Peki cevizin yararları ve cevizin sağlığa faydaları nelerdir?

Cevizin içindeki vitaminler şunlardır;

  • demir,
  • magnezyum,
  • fosfor,
  • potasyum,
  • sodyum,
  • çinko,
  • bakır,
  • manganez ve selenyum mineralleri ile A, C, E, K ve B vitaminleri bulunur.

Bunlar her insanın ihtiyacı olan önemli vitaminlerdir. Bu nedenle ceviz tüketimi birçok hastalığın da önleyicisi olarak bilinir. Yapılan araştırmalara göre cevizin faydalarının en başında;

  • Kalp ve damar fonksiyonlarını iyileştirmesi gelir. Bunun nedeni de cevizin yapısının %72’sinin doymamış yağlardan oluşmasıdır.
  • Bağırsakları temizler.
  • Kabızlık sorununu giderir.
  • Prostat, göğüs ve pankreas kanserini tedavi edici özelliği vardır.
  • Vücuttaki toksinleri atar.
  • Sağlıklı bir uyku sağlar.
  • Hafızayı güçlendirir.
  • Kolesterol seviyesini dengede tutar.
  • Cildin yenilenmesini ve canlı kalmasını sağlar.
  • Bunun yanı sıra beyne ve kemiklere de birçok faydası mevcuttur. Kemik ve diş yapısını güçlendirir.
  • Diyabetli hastalarda da ceviz en çok önerilen besinlerin başında gelir.
  • Diyabet hastaları için şeker düzeyinin uygun seviyelerde kalmasına ve bu hastaların, kalp sorunlarından korunmasına yardımcı olmaktadır.
  • Ancak her şeyde olduğu gibi cevizin de fazla tüketimi sakıncalı olduğundan ve yüksek kalorili bir yiyecek olduğundan cevizin zararları O yüzden günlük tüketimine dikkat edilmelidir.

Ceviz tüketimi nasıl olmalı, ceviz nasıl tüketilir, ceviz kaç adet yenmeli diye merak ediyorsanız bu soruların cevabı yazımızın devamında.

hastalıklarda beslenme danışmanlığı

Ceviz Günde Ne Kadar ve Nasıl Tüketilmeli?

Cevizin günde ne kadar tüketileceği kişiden kişiye değişebilen bir durumdur. Bu sizin bünyenize ve ihtiyacınıza göre değişir. Ancak her türlü aşırı kullanımda bünyeye zarar verebilir. Bu yüzden eğer bir diyetisyen ya da bireysel beslenme danışmanlığı hizmeti alıyorsanız ceviz tüketimi için yardım alabilirsiniz. Ceviz faydaları fazla olan bir besin olduğundan diyetlerde sık sık kullanılan bir yemiştir. Diyetisyeninizden alacağınız yardım ile cevizden gerekli besinleri doğru bir şekilde alabilirsiniz.

Ancak uzmanlar cevizin günde en fazla 3 veya 4 tane yenildiği zaman faydasını göstereceğini ifade etmektedirler. Aksi durumlarda yüksek kalorisi nedeniyle yağlanmaya sebep olabilmektedir.

Fazla Tüketildiği Takdirde Cevizin Zararları Nelerdir?

Ceviz faydaları olduğu kadar zararı da olabilen bir besindir. Şunu unutmamalısınız ki bir besin ne kadar faydalı olursa olsun vücut için her zaman fazlası zarardır. Böyle bir durumda tüketilen gıda ne kadar yüksek değerli faydalı bir gıda da olsa fazlası zehirlenmeye kadar götürecek sıkıntılara neden olabilir. Bu yüzden cevizin zararları olduğunu da unutmamak gerekir.  Fazla tüketildiği zaman ceviz kişilerde yağlanmaya ve kilo alımına neden olmaktadır. Aynı zamanda fayda sağlayacağı durumların da tam tersine neden olabilmektedir. Örneğin şeker hastalarında şeker dengesizliğine sebep olabilir.

Ceviz İle Beslenme Önerileri

Ceviz ile beslenme önerisi olarak uzmanların tavsiyesi cevizi diğer besinlerle tüketmenizi daha faydalı olduğu yönünde. Aynı zamanda cevizin günde 3-4 kere tüketilmesinin de daha uygun olduğu düşünülmektedir. Cevizi bitki bazlı omega-3 yağ asidi açısından zengin olan ceviz kiraz, ahududu ve yeşil çayla birlikte tüketildiğinde bu faydalar daha da artmaktadır. Bu nedenle diyetisyen tavsiyelerine göre, cevizi tüketirken yanında bu tarz gıdaları da tüketerek cevizin faydasını da arttırabilirsiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: