çalışanlar için diyet

Çalışanlar İçin Uzmanlarından Diyet Önerileri

Diyet yaparken diyete uymanın önündeki engellerden birisi de çalışıyor olmaktır. Çünkü insanlar çalışırken diyet listesindeki yiyeceklere ulaşmada sorun yaşayabilirler. Bu yüzden çalışanlar için diyet yapmak oldukça zor bir iştir. Bu nedenle diyet yaparken işinize göre diyet listesi oluşturmanız yani ulaşabileceğiniz yemeklere göre liste oluşturmanız gerekmektedir. Bunu yanı sıra çalışan kadınların sürekli hareket halinde olması ya da masa başında çalışıyorsa da her sabah uyanıyor olması fırsata çevrilebilir. Uygulayacağınız diyet ile beraber çalışıyor olma durumunuzu fırsata çevirerek kısa sürede hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Çünkü çalışma esnasında sürekli besin tüketemeyeceğiniz için kalori dengenizi koruyabilirsiniz.

Uygulayacağınız diyette dikkat etmeniz gereken şeyse çalışma koşullarınıza göre bir çalışan diyeti hazırlamak. Eğer sürekli hareket halinde olduğunuz bir işte çalışıyorsanız ya da masa başı bir işte çalışıyorsanız ya da gece çalışıyorsanız diyet listenizi bu duruma göre ayarlamanız gerekecektir. Diyetisyen danışmanlığı hizmeti almak bu yüzden oldukça önemlidir.

İş Yerinde Sağlıklı Beslenme Nasıl Olur?

İş yerinde sağlıklı beslenme öncelikle sabah evden çıkmadan önceki süreçte başlar. Çoğu insan sabahları iş yerine gider ve kahvaltısını hamur işi ve türevleri ile gerçekleştirir. O yüzden burada sabahları kahvaltı etmeden evden ayrılmamalısınız. Zaten hali hazırda erken uyandığınız için ve fırsatınız olduğu için bunu kahvaltıyla birleştiren önemli bir adım atmış olacaksınız. Bu hem güne enerjik başlamanızı sağlayacak hem de sağlıklı beslenmenizi sağlayacaktır.

İşe yerine gittiğinizde ise öğle aralarında öğün atlamamaya dikkat etmelisiniz. Çoğu insan bir hataya düşerek zayıflamak için öğle araları es geçip çalışmaya devam ediyor. Bu büyük bir hatadır. Öğle yemeğine özen gösterilmelidir. Hem öğle yemeği için dışarı çıkıp yürümeniz de oldukça faydalı olacaktır.

Ofis ortamında yemek yemeyi tercih ediyorsanız da hafif yiyecekler yemeye çalışın. Taze veya kuru meyve, tost, süt, ayran, yoğurt, meyveli yoğurt, galeta veya bisküvi gibi yiyecekleri tüketebilirsiniz. Bu yüzden kurumsal beslenme yöntemini tavsiye etmekteyiz.

kurumsal beslenme danışmanlığı

Masa Başı Ofis Çalışanları İçin Diyet

Birçoğumuz çalışırken sağlıklı ve dengeli beslenme, kilo verme konusunda sıkıntı yaşamaktan şikayetçiyiz. Çalışanların çoğu diyetini çalışırken uygulamada zorluk çektiğinden ve sürekli bozmak zorunda kaldığından şikayetçidir. Aslında birazcık dikkat edilerek diyet programı bozmadan uygulanabilir. Yapmanız gereken bir gün önceden yiyeceğiniz şeyleri planlamak ve ona göre bir diyet listesi oluşturmak. Kolay ulaşabileceğiniz yiyeceklerden oluşan örnek bir diyet listesi:

Kahvaltı: 500 ml su, Yarım simit, 1 ince dilim kaşar peyniri, Biber, maydanoz

Ara öğün: 200 ml su, 1 fincan yeşil çay, 2 adet kuru kayısı, 2 tam ceviz

Öğle: 500 ml su, 6 yemek kaşığı susuz ana yemek, 3 yemek kaşığı yoğurt, Bol salata

Ara öğün: 200 ml su 1 porsiyon meyve

Ara öğün: 2 kepekli bisküvi Bol sütlü kahve

Akşam: 500 ml su, 4 adet ızgara köfte (120 gr), Bol salata ( yağsız).

Ara öğün: 200 ml su, 2 dilim ananas, 1 fincan yeşil çay

Gece Çalışanlar İçin Diyet

Gece çalışanlarda kilo problemleri çok sık yaşanmaktadır. Çünkü uyku düzenlerinin farklı olması işleri zorlaştırmaktadır. Ayrıca geceleri yenen yemekler de sorun çıkarmaktadır. O yüzden gece çalışanlar için farklı bir diyet programı gerekir.

Sabah: İş çıkışında eve gelip güzelce bir uyku çekin.

Akşam üzeri: 1 kase çorba, 1 tabak sebze yemeği, haşlanmış tavuk, 1 kase yoğurt.

Akşam: 1 kase çorba, sulu tavuk ya da köfte yemeği, salata, süt tatlısı.

Gece: Çay, domates, salatalık, zeytin peynir, bal, yumurta, yeşillik.

Ara öğün: 1 fincan kahve, meyve, kuruyemiş, yoğurt

Vardiyalı Çalışanlar İçin Diyet

Vardiyalı çalışanlar da ise durum biraz farklı oluyor iki çeşit farklı diyet tipi uygulayabilirsiniz. Yapmanız gereken kalorilerini hesaplamak ve uykunuzu iyi almak.

Örnek liste:

Sabah: Yarım  simit, 2 ince dilim kaşar peyniri, domates, biber, maydanoz Ara öğün 2 kuru  kayısı, 2 tam ceviz

Öğle yemeği: 6 yemek kaşığı susuz ana yemek, 1 kase yoğurt, bol salata,  1 dilim tam buğday ekmeği

Ara öğün: 1 porsiyon meyve

Ara öğün: 2 kepekli grisini,  1 dilim peynir

Akşam yemeği: 4 adet ızgara köfte, bol salata, 1 dilim tam buğday ekmeği

Ara öğün: 1 porsiyon meyve

Gece vardiyasında ise gece çalışanlar için verdiğimiz listeyi inceleyebilirsiniz. Ayrıca çalışanlar için diyetler birbirlerinden farklı olmalıdır. Çünkü sürekli hareket halinde olan kadınlarla, masa başı ya da gece çalışan kadınlar arasında kalori ihtiyacı açısından farklılıklar vardır. Ancak bu üç durumda da ortak kabul edilmesi gereken şey ise bol sıvı tüketimi ve öğün atlamamaktır. Hatta öğünlerinizi atlamamak için zamanınızdan bile feragat etmeniz faydanıza olacaktır. Bu doğrultuda kurumsal beslenme yöntemini tercih etmek en doğru çözümdür. Zayıflama yöntemleri ve kurumsal beslenme hakkında detaylı bilgilendirme için, diyetisyen danışmanlığı almanızı tavsiye ederiz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: