çalışan kadınlarda diyet

Çalışan Kadınlar İçin Diyet Listesi İle Nasıl Kilo Verebilir?

Çalışan kadınlar gün içerisinde sürekli bir tempo halindedir. Bu çoğu zaman sağlıklı beslenmelerinin önünde bir engeldir. Çünkü sürekli bir beslenme halinde olamamaktadırlar ve gerekli özeni gösterecek zamanları da olmamaktadır. Hatta bu nedenle çalışan kadınlarda diyet büyük bir sorudur. Kilo vermenin ve sağlıklı beslenmenin kurallardan birisi olan düzenli kahvaltı çalışan kadınların kabuslarından birisidir. Çoğu zaman kahvaltı ofiste yenen bir simit ile geçiştirilir. Ancak kahvaltıya özen gösterilmelidir. Peki çalışan kadın diyeti nasıl olmalıdır?

Çalışan kadınlar eğer kendilerine bir diyet programı hazırlamak istiyorsa bunu çalışma koşullarına göre ayarlamaları gerekir. Çalışan kadınlar için diyet listesi içerisinde, iş yerlerine ve tempolarına göre kolay ulaşabilecekleri yiyecekler tercih etmeleri şeklinde işlerini kolaylaştıracaktır. Bu yüzden kurumsal beslenme düzeni en çok tercih edilen yöntemler arasındadır.

Çalışan Kadın Nasıl kilo Verebilir? Çalışan Diyeti Programı

Çalışan kadın diyeti programının önemli bir noktası bulunmaktadır. Bu da stres faktörü. Çalışan insanlar gün içerisinde trafik, iş temposuz ev işi gibi stresli durumlarla uğraşmak zorundadır. Bunlar da yapılan diyetleri olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle öncelikli kuralımız pozitif ve kararlı olmak.

oturarak çalışan bayanlar için hazırlanmış diyet :

Sabah: şekersiz çay, kibrit kutusu büyüklüğünde peynir, 1 dilim kepek ekmek, domates, zeytin, salatalık

Ara öğün: 1 adet meyve

Öğlen: Omlet ya da ton balıklı sandviç, eğer omlet yiyecekseniz 2 dilim tam tahıllı ekmek

Ara öğün: 1 adet meyve ya da yoğurt

Akşam: tavuk ızgara, salata

Ara öğün: 1 adet meyve

kurumsal beslenme danışmanlığı

Çalışan Kadınlarda Günlük Kalori İhtiyacı Nedir?

Kalori ihtiyacı kişinin çalışma durumuna göre değişmektedir. Mesela tam zamanlı bir tempo içerisindeyseniz kalori miktarı daha yüksek bir liste tercih edebilirsiniz. Ancak masa başı tarzında bir işte çalışıyorsanız daha az enerji ihtiyacınız olacağından kalori miktarını düşük tutmalısınız. Yani bu durumda işinize göre 1200-1700 kalori arasında bir tercihiniz olmalı. Ancak asla 1200 kalorinin altına düşmeyin. Diyetisyen desteği alarak, kilo takibinizi yapmanızı tavsiye ederiz.

Çalışan Kadınlar İçin Kilo Verme Önerileri

  • Kilo vermek için düzgün bir diyet programının yanında hareket etmek de önemlidir. İşe imkanınız varsa yürüyerek gitmeye çalışın ya da toplu taşıma kullanmayı deneyin.
  • Ofiste çalışıyorsanız her fırsatta ayağa kalkın.
  • Ofis içinde telefonla arama yapmak yerine arkadaşınızı yanına gidip konuşun.
  • Çok çay tüketmemeye çalışın. İçiyorsanız da şekersiz için.
  • Açlığınıza engel olmak için bastıracak şeyler tüketin mesela nane şekeri ya da yoğurt yiyebilirsiniz.
  • Öğle yemeğinde de ofise yemek söylemek yerine dışarı çıkmaya çalışın.
  • Fastfood ürünlerden uzak durun. Ev yemeği yapan lokantalarda yemeye çalışın.
  • Ara öğünlerde de sizi tok tutacak kuru meyveler ya da light bisküviler tüketin.

Çalışan kadın diyetinde ayrıca gün içerisinde ne kadar kalori yakıldığı da önemlidir. Kalori durumu göz önünde bulundurularak bir diyet programı hazırlanması faydalı olacaktır. Kalıcı kilo vermek için hazırlanan diyet programı mutlaka bir diyetisyen kontrolünde uygulanmalıdır. Bunun için diyetisyen desteği alarak, aynı zamanda kurumsal beslenme hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: