çalışan kadınlarda beslenme

Çalışan Kadınlarda Beslenme – Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Çalışan kadınlar hayatlarının büyük bir kısmını koşuşturmaca ile geçirirler. Ev işi, çocuk, iş hayatı hepsi üst üste gelir ve buna bağlı olarak çalışan kadınlarda beslenme büyük bir problem haline dönüşebilir. Yapılan araştırmalara göre kadınlarda en sağlıksız beslenenlerin çalışan kadınlar olduğu ortaya koyulmuştur. Bu nedenle çalışan kadınlar için beslenme önemlidir. Ancak unutulmamalıdır ki biraz gayret gösterilerek çalışırken de gayet sağlıklı beslenmek mümkündür. Sadece biraz sabırlı ve kararlı olmak gerekir. Peki çalışan kadınlar nasıl beslenmeli?

İş temposu nedeniyle birçok kişi öğünlerini düzensiz bir şekilde almaktadır. Hatta çoğu insan bir hata yaparak öğlen yemeğini es geçmektedir. Böylelikle az tüketim yaparak kilo almayacağını düşünmektedir. Ancak bu tamamıyla sağlıksız bir beslenme biçimidir. Sağlıklı beslenmenin ilk şartı çalışıyor olsanız da öğün atlamamaktır. Çünkü bu düzensizlik metabolizma hızınızı olumsuz etkiler.

Eğer öğle yemeğini dışarıda yemeye tercih ediyorsanız.  Gideceğiniz restoranı dikkatli seçin. Fastfood restoranlar yerine ev yemeği yapan restoranları seçmek daha iyi olacaktır. Ancak burada da az yağlı, haşlama veya ızgara olan yemekleri tercih etmeye çalışın. Özellikle çok yağlı olan kızartma gibi ağır yemekler tüketmemeye çalışın. Et, tavuk, balık ya da tavuklu veya ton balıklı sandviç gibi yiyecekleri diyetisyen kontrolünde yiyebilirsiniz.

Çalışan Kadın Nasıl Beslenmeli? Uzmanlarından Püf Noktalar

İster ofiste olsun ister evde olsun sağlıklı beslenmeye çalışırken, iştahınız kontrol etmek ya da kan şekerinin düşmemesini sağlamak önemli püf noktalarıdır. Bu sebeple çalışan kadınlarda diyet yapmalıdır. Normal şartlarda her insan 3 öğün beslenir ancak çalışan kadınlarda beslenmenin daha sık öğünlerde az yiyerek olması gerekir. Bu 3 öğün arasında sağlıklı beslenmenizi sağlayacak ara öğünler de eklemelisiniz. Unutmayın ki çalışan kadınların çalışanlara göre daha çok enerjiye ihtiyacı olacaktır. Hem bu ara öğünlerle de kan şekerinizin düşmemesini sağlarsınız.

Sabahları işe gitmeden önce metabolizmanızı harekete geçirecek yiyecekler yemeye çalışın. Peynir, süt, yumurta gibi protein içerikli besinlerden oluşan bir kahvaltı ve tam tahıllı ekmek gibi karbonhidrat yüklü gıdalar yemek faydalı olacaktır. Bu yiyecekler ofiste yapılan klasik çay ve simit gibi kahvaltılardan daha mantıklı bir seçimdir. Bu yiyecekler sizi yoğun geçecek bir gün için hazırlayacaktır.

Öğlen yemeklerinde ise ofisten dışarı çıkamaya özen gösterin. Böylece ekstradan hareket etmiş olursunuz. Sağlıklı beslenmek sadece yiyecekler yardımıyla olmaz. Hareket etmek de sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Dışarda yemek yerken de fastfood yememeye özen gösterin. Daha çok hafif, doymamış yağ içermeyen gıdalar tüketmeye çalışın. Izgara ürünler, ton balıklı salata ya da makarna gibi gıdalar tercih edin. Bunların yanında yoğurt da tüketebilirsiniz. Ağır yağlı yiyecekler tüketmek gün içerisinde çalışmanızı olumsuz etkileyeceğinden kaçınılmalıdır.

hamilelik döneminde beslenme danışmanlığı

Çalışan Hamile Kadın Nasıl Beslenmeli? Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hamile kadınlarda beslenme çok çok önemli bir konudur. Hamililik boyunca dengeli ve sağlıklı beslenmek hem annenin sağlı hem de bebeğinin sağlığını doğrudan etkilemektedir. Ancak çalışan hamile kadınların işi biraz daha zor oluyor. Yoğun iş temposu nedeniyle beslenme konusunda aksamalar yaşanabiliyor. Bu yüzden kurumsal beslenme düzenine geçmek en ideal tercih olacaktır.

Yine her sağlıklı beslenmede olduğu gibi hamile kadınların da sabah kahvaltısına özen göstermesi gerekiyor. Kahvaltıda mutlaka süt, peynir, yumurta gibi besinler tüketilmelidir. Bununla birlikte hamile kadınlarda çok çabuk kan şekeri düşmesi yaşandığı için dengeyi sağlayacak çavdar veya tam buğdaylı ekmek tüketimine de özen gösterilmelidir.

Aynı zamanda ara öğünler de hamileler için önem teşkil etmektedir. Ana öğünleri destekleyecek kan şekeri sorunlarının önüne geçecek ara öğünler tüketilmelidir. Azar azar ve sık sık yemek sağlıklı beslenmenin koşullarından birisidir. Bir diğer önemli konu da vitamin ve mineral alımıdır. Doğumdan sonra bebeğinize süt verirken bunu faydasını göreceksiniz. O yüzden işi başından sıkı tutmakta fayda var. Vitamin ve mineral bakımından zengin olan meyve sebzeler tüketilmelidir. Bunlar ofis ortamında kolaylıkla muhafaza edildiğinden zorluk da çıkarmayacaktır.

Çalışan Hamileler İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

Hamilelik döneminde çalışılan dönemi sorunsuz geçirmek için bütün besin gruplarının yer aldığı yeterli ve dengeli bir beslenme düzeni oluşturmak gerekir. Çalışma temposunda bunlar her ne kadar zor olsa da kararlı olup uygulamaya çalışmakta fayda var. Bu hem sizin hem de çocuğunuzun geleceği için önemlidir.

Ofis ortamında akşam veya öğle yemeği yiyorsanız gereksiz kalori alımına dikkat edin. Özellikle fazla tüketilen ekmek, makarna gibi yiyecekler yerine daha protein bazlı yiyecekler tüketmeye çalışın. Sebze, meyve ve salata gibi mineral ve vitamin açısından zengin besinler de seçenekleriniz arasında muhakkak olsun. Bunların yanına kuru kayısı, incir, üzüm gibi kurtulmuş meyveler de ekleyebilirsiniz. Bu gıdalar kan şekeri problemi yaşamanızı engellediği gibi aynı zamanda dengeli beslenmenin anahtarlarıdır. Günün bir öğününde bu tarz besinler alamıyorsanız diğer öğünde muhakkak dengelemeye çalışın.

Yaşanan sıkıntılardan birisi de gün içerisinde iş temposu nedeniyle sıvı tüketimine gerekli özeninin gösterilmemesidir. Sağlığın başı olan sıvı tüketimini mümkün olduğunca yerine getirmeye çalışın. Günde en az 2,5 litre su tüketin. Bu gün boyunca hem daha az yorulmanızı sağlar hem de metabolizmanızı hızlandırır.

Çalışan kadınlar için son bir beslenme önerisinde bulunacak olursak, Ofis içerisinde ara öğünler de yiyebilirsiniz. Böylece gün içerisinde ihtiyacınız olan enerjiyi de almanıza yardımcı olur. Kuru üzüm, kayısı, incir, sütlü kahve, şekersiz bisküvi ya da taze meyve gibi gıdalar tüketebilirsiniz. Bunlar hem sizi tok tutacaktır hem de gün içerisinde almanız gereken besinleri almanıza yardımcı olacaktır. Spor yapmanızı kesinlikle tavsiye ederiz. Zayıflatan 10 faydalı egzersiz gibi pek çok zayıflama yöntemi bulunmaktadır. Çalışan kadınlar için diğer bir beslenme önerisi, kurumsal beslenme düzenine geçmeleridir. Kurumsal beslenme listesi hazırlayan diyetisyen, çalışan kadınlar için en ideal tercihtir.

Yazdır

Yazdır

Bu yazıyı okuyanlar bunlarıda okudu: