Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yazın Vücut Sağlığını Koruyan Besinler

Vücut Sağlığınızı Korumak İçin Beslenmenize Dikkat Edin!

Yaz aylarında beslenmemize dikkat etmemizi gerektirecek en önemli nedenlerden biri hava koşullarının değişmesine bağlı olarak vücudun gereksinimini karşılamaktır.  Sıcak havaların artmasıyla birlikte vücutta su kaybı meydana gelmekte buna bağlı olarak da cilt sorunları, vitamin ve mineral eksiklikleri baş göstermektedir. Peki, yazın vücut sağlığını koruyan besinler nelerdir? Yazın tüketilecek sağlıklı besinler hangileridir? Bakalım…

Yazın vücut sağlığını koruyan besinler;

1.Karpuz

Yaz aylarının vazgeçilmezi karpuz yazın vücut sağlığını koruyan besinler arasında yerini almaktadır. Tam bir su deposu olan karpuz susuzluğu gidermek için bire birdir. Yazın tüketilecek sağlıklı besinler arasında bulunan karpuz demir ve çinko bakımından oldukça zengindir. Karpuz tüketiminde dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de yemekten 2-3 saat önce tüketilmesidir. Yazın tüketilecek faydaları besinler içerisinde yer alan karpuzu haşlayıp salatalarınıza da ekleyebilirsiniz.

2.Çilek ve yaban mersini

Yazın vücut sağlığını koruyan besinler arasında yer alan çilek ve yaban mersini hastalıklara savaşan özen besinlerdir. Yazın tüketilecek sağlıklı besinler arasında bulunan çilek ve yaban mersini ciltteki kan akışını arttırmakta, ışığa karşı hassasiyeti azaltmakta ve cildin görünümünü geliştirip güzelleştirmektedir. Yüksek miktarda flavonoid içeriğine sahip olan bu lezzetli meyveler bilişsel gerilemeyi de engellemektedir.

3.Domates

Vazgeçilmez bir sebze olan domates yıl boyu tüketilse de en sağlıklı mevsimi elbette ki yaz aylarıdır. Bu nedenle yazın vücut sağlığını koruyan besinler kervanında bulunmaktadır. Oldukça güçlü bir antioksidan deposu olan domates kalp rahatsızlıkları da dahil pek çok hastalığa iyi gelmektedir. Yazın tüketilecek faydalı besinler arasında yer alan domates aynı zamanda potasyum zengini olduğundan dolayı tansiyonun kontrol altında kalmasına da yardımcı olmaktadır.

4.Pancar

Yazın vücut sağlığını koruyan besinler arasında yer alan pancar lif, demir ve potasyum deposu     olarak bilinmektedir. Yaz aylarında tüketilmesinde büyük fayda olan pancar besin değeri bakımından en yüksek sebzelerde biridir. İçeriğinde yüksek miktarda bulunan folik asit ve B vitamini yaz aylarında hamilelik yaşayan kadınlar için bir velinimettir. Yazın tüketilecek sağlıklı besinler arasında yer alan pancar oldukça önemlidir.


5.Yeşil yapraklılar

Yaz aylarında sağlığınızı korumak özellikle de cilt sağlığınıza özen göstermek için yeşil yapraklı sebzeleri tercih edin. Özellikle ıspanak ve lahana tüketimini kesinlikle ihmal etmeyin. Yazın vücut sağlığını koruyan besinler arasında yer alan yeşil yapraklılar bulundurduğu A vitamini sayesinde cildi korumaktadır. Bunun yanı sıra UV ışınlarına karşı duyarlılığı azaltır ve zararlı ışınlara karşı koruma sağlar. Yazın tüketilecek sağlıklı besinler listenizden yeşil yapraklıları ihmal etmeyin.

6.Yeşil çay

Yazın tüketilecek faydalı besinler arasında yerini alan yeşil çay yaz aylarında kaybedilen suyun telafisini en güzel şekilde karşılamaktadır. Her daim yararlı olan yeşil çay karşıladığı su ihtiyacı ile yaz aylarında daha bir fayda sağlamaktadır. Yazın vücut sağlığını koruyan besinler arasında bulunan yeşil çay aynı zamanda kalp rahatsızlığını engellemede, metabolizmayı hızlandırmada ve zihinsel becerileri geliştirmede de oldukça etkilidir.

Yazın tüketilmesi gereken besinleri özenle sıraladık. Fakat yaz döneminde beslenirken dikkatli davranmakta da fayda vardır. Yağlı kızartmalar yerine haşlama tercih edilmelidir. Yemek porsiyonları küçültülmelidir. Ağır ve şerbetli tatlılar yerine hafif tatlılar ve dondurma tercih edilmelidir. Serinlemek isteyenler gazlı içecekler yerine doğal sıkılmış meyve sularını içmelidir. Tabi her şeyden önce beslenme programı bir diyetisyen eşliğinde oluşturulmalıdır.

Yorum Yap