Atkins diyeti, yüksek protein içeren diyetler arasında yer almaktadır. 1993 yılında basılan Dr. Atkins’in ilk kitabında yer alan diyetler, düşük karbonhidrat ve yüksek yağ prensipleri üzerine kurulmuştur. Atkins diyeti ile yüksek yağ, yüksek protein ve düşük karbonhidrat kombinasyonunda, vücuttaki yağ oluşumunun engellenmesi amaçlanmaktadır. Atkins diyeti evreleri uygulanırken az orandaki karbonhidrat tüketimi insülin üretimini düşürerek kişinin obez olma riskini azaltır.

Ancak yüksek yağ tüketimi kilo artışına neden olabileceği için Atkins diyeti yararı tartışılan diyetler arasında yer almaktadır. Bu nedenle diyetisyen önerisi olmadan uygulanmaması gerekir.

Atkins diyeti nasıl yapılır diyenler için bu süreç 3 evreden oluşmaktadır. Bunlar:

  • Atkins Diyeti 1. Evre (Kilo Verme)

Atkins diyeti aşamaları ilk evresi olan kilo verme, 2 hafta sürmektedir. Burada karbonhidrat azaltılır ve hızla zayıflama amaçlanır. Günlük 20 gram karbonhidratın tüketildiği ilk evrede genel olarak yeşil sebzeler ve protein içeren gıdalar tüketilir. Atkins diyet listesi ilk evresinin kuralları:

  • 6 saatte bir yemek yenir.
  • Süt ürünleri olarak peynir, kaymak ve tereyağı dışında herhangi bir besin tüketilmez.
  • Günde en az 3 ya da küçük porsiyonlarla 4 – 5 öğün tüketilir.
  • Ekmek, makarna, tahıl veya nişasta içeren besinler tüketilmez.
  • Gün içerisinde en az 2 litre su içilir.
  • Kalorisi yüksek çerezler tüketilmez.

Atkins diyeti ilk evresinde kurallara uyduğunuzda hızlı bir şekilde kilo verirsiniz.

  • Atkins Diyeti 2. Evre (Kilo Verme)

Atkins diyeti 2. evresinde kilo vermeye devam edilir. İlk evreye göre her gün tüketmeniz gereken karbonhidrat miktarı 20’den 25’e yükselmiştir. Bu evrede zayıflama hızında azalma görülmesi normaldir. Sebebi karbonhidratın vücuttaki oranının azalmasıdır. Atkins diyeti nasıl yapılır diye merak edenler 2.devre hakkında diyetisyenlerden bilgi alabilir.

  • Atkins Diyeti 3. Evre (Koruma Evresi)

Atkins diyeti evreleri, koruma evresi ile son bulur. Koruma evresinde amaç verilen kiloların korunmasıdır. Burada kişiye sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırılır. Karbonhidrat alımı azaltılmıştır ve şekerli gıdaların tüketimi en aza indirilmiştir. Atkins diyeti nasıl yapılır sorusuna 3.evre uygulamalarıyla yanıt bulabilirsiniz.

Atkins Diyeti Listesi

1.Evre Atkins Diyet Listesi – Kilo Verme

Sabah: Pastırmalı veya sosisli omlet, sade çay veya kahve

Öğle: Yarım porsiyon gözleme, ufak yeşillik bir salata, soda

Akşam: Balık porsiyonları bulunan salata, balık veya et,

2.Evre Atkins Diyet Listesi – Kilo Verme

Sabah: Omlet ( zeytinyağı kullanın), 1 büyük dilim çavdar ekmeği, sade çay veya kahve, domatesin suyu

Öğle: Salata ( içerisinde peynir, tavuk parçaları bulunan karışık salata), buzlu bitki çayı

Akşam: Deniz ürünleri içerisinde olan salata, kremalı çorba, çilek

3.Evre Atkins Diyet Listesi – Kiloyu Koruma Evresi

Sabah: Omlet (içerisinde peynir ve ıspanak olmalı), 1 büyük dilim çavdar ekmeği, sade çay veya kahve, meyve ( tercihen kavun önerilir)

Öğle: Fırınlanmış tavuk, yarım kâse salata ( sebze ve sarımsak içermeli)

Akşam: Soğanlı çorba, salata (yeşillik, domates, soğan, havuç içermeli), et

Atkins diyeti listesi için kendiniz hazırlık yapmak isterseniz Dr. Atkins’in kitabını okumakla başlayabilirsiniz. Kalori hesabı yerine gram hesabı yapılacağı için daha iyi sonuçlar alırsınız. Kümes hayvanları eti, et, deniz ürünleri peynir ve bazı sebzeleri yiyebilirsiniz. Meyve ise çok az miktarda tüketilebilirsiniz. Yemek yaparken doğal yağları (tereyağı ve zeytinyağı ) kullanmalısınız. Ayrıca pirinç, makarna ve ekmekten uzak durmalısınız.

Ayrıca sağlıklı bir Atkins diyeti yapmak için diyetisyenlerden yardım almalısınız. Vücudunuzdaki yağ oranına, yaşınıza, boyunuza, kilonuza ve beslenme alışkanlıklarınıza göre ideal diyet listeleri ve beslenme programlarını, diyetisyeniniz sayesinde edinebilirsiniz.

Yine de atkins diyeti nasıl yapılır bilgi almak isterseniz diyetisyeninize sorabilirsiniz.


Yorumunuzu Paylaşmak İster Misiniz?